امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 60601 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۳:۱۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

محمود محمدی درگفتگو با خبرایران اعلام کرد؛

محدودیت‌هایی مرز سرخس ، لطف‌آباد و باجگیران با صحبت‌های دیپلماتیک برطرف می شود/از طریق سفیر ایران در ترکمنستان گردشگری را توسعه خواهیم داد

خبرایران : شهردار شهر مرزی باجگیران گفت : طی صحبت‌های دیپلماتیک انجام شده توسط نماینده شهر، مسئولین استانی و کشوری با طرف ترکمنستانی، قرار بوده از تاریخ اول ژوئن محدودیت‌هایی که بر مرز سرخس و لطف‌آباد و باجگیران به دلیل کرونا اعمال شده ، کاسته و بازارچه مرزی و گمرک و خصوصا بخش مسافری آن بازگشایی شود. که به دلیل کرونا بازگشایی صورت نگرفته است.
محدودیت‌هایی مرز سرخس ، لطف‌آباد و باجگیران با صحبت‌های دیپلماتیک برطرف می شود/از طریق سفیر ایران در ترکمنستان گردشگری را توسعه خواهیم داد

 محمود محمدی شهردار شهر مرزی باجگیران درگفتگو با خبرایران اظهارداشت: شهر باجگیران در موقعیت خاص استراتژیک و در نقطه صفر مرزی با کشور ترکمنستان و در ۳۰ کیلومتری عشق‌آباد پایتخت آن قرار گرفته است.
وی افزود : شهر باجگیران با جاذبه‌های گردشگری و آب و هوای بسیار مطلوب در ۸۵ کیلومتری شهرستان قوچان و ۲۲۰ کیلومتری شهر مقدس مشهد واقع شده است.
محمدی ادامه داد : همچنین، دره زیبای شمخال به طول ۲۵ کیلومتر در ۲ کیلومتری باجگیران واقع شده که یکی از ۷ دره زیبای ایران می‌باشد و به ثبت جهانی نیز رسیده است. همچنین، دره دربادام، دره شارک، پرورش ماهی، منطقه قرجقه و بقایای سنگرهای جنگ جهانی نیز از پتانسیل بالای گردشگری برخوردار است.
وی ابرازداشت : تونل باجگیران به طول ۱۰۸۰ متر نیز جذابیت خاص خود را دارد. همچنین، امکانات دیگری همچون مهمانسرا، پمپ بنزین، بومگردی و پارک گردشگری نیز در این شهر وجود دارد.
شهردار شهر مرزی باجگیران عنوان داشت : همچنین طی صحبت‌های دیپلماتیک انجام شده نماینده شهرستان ، مسئولین استانی و کشوری با طرف ترکمنستانی، قرار است از تاریخ اول ژوئن از محدودیت‌هایی که بر مرز سرخس و لطف‌آباد و باجگیران به دلیل کرونا اعمال شده بود، کاسته و بازارچه مرزی و گمرک و خصوصا بخش مسافری آن بازگشایی شود و به دوران اوج و رونق خود بازگردد.
وی اضافه کرد : با توجه به نزدیکی این شهر به عشق‌آباد، ترانزیت بالایی داشته که حتی برای تردد صف می‌کشیدند، ولی از سال ۱۳۹۰ که تردد تریلی و ترانزیت دچار محدودیت شد و پس از آن از سال ۹۸ به علت شیوع کرونا فعالیت در بازارچه مرزی نیز متوقف شد، ولی خوشبختانه با رایزنی‌های دیپلماتیک توسط ریاست جمهوری دو کشور، گام‌های مثبتی در این خصوص برداشته شده است.
محمدی ادامه داد : دراسفندماه گذشته در نمایشگاه گردشگری تهران شرکت کرده و تعاملات مثبتی با آژانس‌های گردشگری برقرار کردیم.همچنین، قرار است در تاریخ ۲۰ مرداد تور گردشگری خبرنگاری از تهران به باجگیران سفر کنند و گزارش‌های خبری و کلیپ‌های جذاب از این شهر تهیه نمایند و در رسانه‌های خود انتشار دهند.
وی درپایان سخنان خود با اشاره به اینکه پروزه پارک گردشگری باجگیران در حال طراحی و سپس انجام مراحل جذب اعتبار و تسهیلات می باشد، گفت : تمایل داریم تا از طرف سفیر ایران در کشور ترکمنستان بحث گردشگری را توسعه دهیم که  رایزنی‌های آن در حال انجام می‌باشد.

 

 نشست خبری دکتر مهدی کریمی تفرشی مدیرعامل مجتمع صنایع غذایی گلها
 
 نشست خبری دکتر مهدی کریمی تفرشی مدیرعامل مجتمع صنایع غذایی گلها
 
 نشست خبری دکتر مهدی کریمی تفرشی مدیرعامل مجتمع صنایع غذایی گلها
 
 نشست خبری دکتر مهدی کریمی تفرشی مدیرعامل مجتمع صنایع غذایی گلها

 

 

گفتگو از علی جواهرچی
 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب