امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 60536 تاریخ انتشار: جمعه ۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰:۱۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

تشکیل قرارگاه اجتماعی آسیب های اجتماعی نوجوانان

خبرایران : مدیرعامل سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در نشست تخصصی و مشورتی پیشگیری از آسیب های اجتماعی نوجوانان که به میزبانی منطقه2 برگزارشد از تشکیل قرارگاه اجتماعی آسیب های اجتماعی نوجوانان خبرداد.
تشکیل قرارگاه اجتماعی آسیب های اجتماعی نوجوانان
به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه2، نشست تخصصی و مشورتی پیشگیری از اسیب های اجتماعی نوجوانان که با حضور مدیرکل سلامت شهرداری تهران،مدیرعامل سازمان رفاه و خدمات اجتماعی ،سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه ،مدیران آموزش شهروندی و جمعی از نوجوانان شهر تهران به میزبانی منطقه 2 برگزار شد.
احمد احمدی صدر، مدیرعامل سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران نیز دراین نشست گفت: متاسفانه امروز  مواد مخدر صنعتی به دلیل قیمت پایین به راحتی دردسترس نوجوانان قراردارد و این تهدیدی بزرگ برای این نسل است و با توجه به برنامه های مدیریت شهری در پیشگیری از آسیب های اجتماعی پیشنهاد می شود قرارگاه اجتماعی دراین زمینه و با حضور خود نوجوانان تشکیل شود.
وی با بیان اینکه نسل دهه 80 به دلیل آگاهی و دانشی که دراختیار دارند می توانند در برابر تهدیدهایی که زندگی و آینده آنها را هدف گرفته است ایستادگی کنند،افزود: با تشکیل قرارگاه اجتماعی این فرصت فراهم می شود دغدغه های نوجوانان توسط خود آنها بررسی و راهکاراهای موثر دست یافت .
کانون نوجوانان شهر تهران ایجاد می شود
مهدی امیری،  مدیر کل آموزش شهروندی شهرداری تهران دراین نشست با اشاره به تاکید شهردار تهران  در برنامه ریزی واهتمام جدی در موضوع  کاهش آسیب های اجتماعی گفت: با توجه به  دغدغه های مطرح شده مبنی بر اینکه  آسیب های اجتماعی،نسل نوجوان را تهدید می کند ، کارگروه پیشگیری از آسیب های اجتماعی تشکیل و درپی ان برگزاری نشست تخصصی و مشورتی با گروه های هدف در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: پیشگیری از آسیب های اجتماعی اولویت برنامه های آموزش شهروندی است چرا که بهرتین راهکار برای کاهش آسیب ها ،برنامه های آموزشی، آگاهی بخشی و پیشگیرانه است.
وی درادامه به ایجاد کانون نوجوانان در محلات اشاره کرد و گفت: به منظور ايجاد ساختارهاي مشاركت جويانه در محلات ،کانون نوجوانان با هدف ايجاد زمينه مناسب برای تبادل آگاهی ،بهره مندی از نظرات آنها و شكوفايي استعدادهاي بالقوه و خلاقيت‌هاي فردي و گروهي دانش‌آموزان تشکیل می شود.
اکرم رجای ،سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه دو در ادامه این نشست ضمن تشریح برنامه های اجرایی در حوزه آموزش شهروندی و آسیب های اجتماعی بر آمادگی منطقه دو برای اجرای برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی نوجوانان تاکید کرد.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب