امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 60499 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱:۲۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دومین اردوی منطقه‌ای فیلم‌سازی «ایده تا تولید» انجمن سینمای جوان؛

فیلم‌ها درمرحله پیش‌تولید هستند/ تولید به مدت سه روز و از فردا آغاز می‌شود

خبرایران : مرحله پیش‌تولید آثار دومین اردوی منطقه‌ای فیلم‌سازی «ایده تا تولید» انجمن سینمای جوانان ایران از امروز دوم مردادماه 1401 آغاز شد.
فیلم‌ها درمرحله پیش‌تولید هستند/ تولید به مدت سه روز و از فردا آغاز می‌شود

به‌گزارش خبرایران از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، دومین اردوی منطقه‌ای فیلم‌سازی «ایده تا تولید» با حضور ۱۵ فیلم‌ساز فیلم کوتاه از استان‌های همدان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کردستان و البرز از شامگاه 31 تیرماه تا 7 مردادماه به‌مدت یک هفته به میزبانی دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در همدان برگزار می‌شود و امروز 2 مرداد 1401 دومین روز از برگزاری کارگاه‌های حضوری در حال پیگیری است.

فیلم‌سازان شرکت‌کننده در این اردوی تخصصی فیلم‌سازی در سه گروه زیر نظر علی ملاقلی‌پور در ژانر «کمدی»، شهرام مکری در ژانر «رازآلود» و داریوش غریب‌زاده در ژانر «ملودرام»، به شکل کارگاهی هدایت می‌شوند.

به گفته عالیه هاشمی، مدیر آموزش و برنامه‌ریز این رویداد،  با تأیید فیلم‌نامه‌ها، هر سه گروه‌ امروز (دوم مردادماه) برای انتخاب لوکیشن مدنظر خود اقدام و با مشخص کردن لیست تجهیزات، امکانات و بازیگران، از سوم مردادماه فرایند تولید را آغاز خواهند کرد.

هر سه فیلم‌ در این اردو کاملا گروهی تولید می‌شوند و بعد ازاتمام فیلم‌برداری فیلم‌ها وارد مرحله پس‌تولید شده و نهایتاً جمعه 7 مردادماه هر سه فیلم آماده نمایش خواهند شد.

گفتنی‌است، فیلم‌سازان شرکت‌کننده که از شهرهای همدان، ملایر، تویسرکان، ایلام، نهاوند، کرمانشاه، خرم‌آباد، سنندج، بروجرد و کرج پس از طی مراحلی انتخاب و موفق به حضور در این رویداد شده‌اند، بورسیه انجمن سینمای جوان هستند و هیچ هزینه‌ای بابت حضور یک‌هفته‌ای در آن پرداخت نخواهند کرد؛ انجمن سینمای جوانان ایران از تولید این ۳ فیلم کوتاه تا سقف ۳۰ میلیون تومان برای هر فیلم، حمایت مالی می‌کند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب