امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 60431 تاریخ انتشار: شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۲:۵۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علی‌محمد قادری درنست خبری اعلام کرد؛

تشریح برنامه های هفته بهزیستی/ تسهیلات ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی به مددجویان پرداخت می شود/ سازمان ها، نهادهای عمومی و غیردولتی اشتغال مددجویان را در اولویت قرار دهند/ هیچ کسی در هیچ اقلیمی نباید به دلیل نداشتن ویلچر از جامعه محروم باشد

خبرایران : رئیس سازمان بهزیستی کشوراز پرداخت تسهیلات ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی به مددجویان خبر داد و گفت: این تسهیلات در قالب تسهیلات فردی و یا جمعی (کار تیمی) به مددجویان پرداخت می شود.
تشریح برنامه های هفته بهزیستی/ تسهیلات ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی به مددجویان پرداخت می شود/ سازمان ها، نهادهای عمومی و غیردولتی اشتغال مددجویان را در اولویت قرار دهند/ هیچ کسی در هیچ اقلیمی نباید به دلیل نداشتن ویلچر از جامعه محروم باشد

به گزارش خبرنگارخبرایران ،نشست خبری «هفته بهزیستی» صبح امروز شنبه 25  تیرماه 1401با حضور« علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور و اصحاب رسانه برگزارودراین نشست خبری«علی‌محمد قادری»رئیس سازمان بهزیستی کشوراظهارداشت: اشتغال یکی از مهمترین برنامه های سازمان بهزیستی برای مددجویان است و برنامه سازمان این است که برای یکصد هزار مددجو در سال جاری فرصت شغلی ایجاد نماید.
قادری تصریح کرد: محورنشست های این سازمان با رئیس جمهور و معاون اول نیز بحث حمایت از اشتغال مددجویان است ودر این راستا بحث اجرایی کردن قانون جامع حمایت از معلولان و اشتغال و استخدام مددجویان پیگیری و دنبال شده است.
وی از پرداخت تسهیلات ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی به مددجویان خبر داد و عنوان داشت: این تسهیلات در قالب تسهیلات فردی و یا جمعی (کار تیمی) به مددجویان پرداخت می شود. استخدام های دولتی محدود است و از همه سازمان ها و نهادهای عمومی و غیردولتی می خواهیم اشتغال مددجویان را در اولویت قرار دهند چرا که اشتغال در این های غیردولتی ایجاد می شود و باید رسانه ها این حق مددجویان را از این نهادهای غیردولتی مطالبه نمایند.
رئیس سازمان بهزیستی کشوراز پرداخت شهریه دانشجویان عضو بهزیستی دانشگاه آزاد خبر داد وابرازداشت: بزودی سامانه ای در این زمینه با حضور دکتر طهراچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی می شود تا به صورت سیستمی مشکل پرداخت شهریه دانشجویان مددجوی بهزیستی برطرف شود.
وی ادامه داد : سازمان بهزیستی کشورسازمانی امدادی و تخصصی و حمایتی است و بر این باوریم که در این مدت بتوانیم در این گذر خدمت از آلام مردم و افرادی که به عنوان خدمت گیرنده در جامعه بزرگ سازمان بهزیستی مطرح هستند، گره گشایی کنیم.
قادری تاکید کرد: عائله سازمان بهزیستی ۷ میلیون نفر است و بخش زیادی از برنامه های ما به عنوان تبصره ۱۴ به سازمان بهزیستی ابلاغ می شود. ما برای سیاست‌های توانمندسازی با منابع اقلی مواجه هستیم و این موضوع همواره در سازمان بهزیستی در حال گفتگو است و حدود سه سال تمام افراد پشت نوبتی منتظر بودند که این تعداد صفر شده است. درباره مسکن جامعه هدف نیز رشد بسیار فزاینده ای داشته ایم و ۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در همین هفته نیز افتتاح خواهد شد.
وی افزود: در سازمان بهزیستی حدود ۱۹ هزار پرسنل در فضاهای مختلف مشغول انجام وظیفه هستند و این ۷ میلیون نفری که مخاطب سازمان بهزیستی هستند، امید است بتوانیم به صورت برنامه های کوتاه مدت و میان مدت تا پایان سال ۱۴۰۱ اهداف خود را برای آنها اجرایی کنیم و همچنین برنامه ریزی شده است که ۴۰ هزار واحد مسکونی برای تامین مسکن افراد دارای معلولیت و جامعه هدف بهزیستی احداث شود.
قادری درخصوص درباره افراد پشت نوبتی هم خاطرنشان کرد: تمام پشت نوبتی های این سازمان وارد چرخه های حمایت شده اند. در واقع حدود یک صد و ۳۰ هزار خانوار به چرخه حمایت وارد شده اند و تا پایان سال ۱۴۰۱ پشت نوبتی های جهیزیه هم صفر می شود. همچنین برای اولین بار، اولین هتل در تراز افراد دارای معلولیت توسط خیرین در مشهد تا دو ماه دیگر به بهره برداری خواهد رسید.
رئیس سازمان بهزیستی درباره حذف ارز ترجیحی هم ادامه داد: دولت در این زمینه بسته های حمایتی را در نظر گرفته است. همچنین در موضوع دارو و خدمات توانبخشی در حال پیگیری هستیم تا مشکلات مددجویان رفع شود و برای اولین بار توانستیم بودجه اختصاصی برای سازمان اورژانس اجتماعی بگیریم. هیچ کسی در هیچ اقلیمی نباید به دلیل نداشتن ویلچر ازجامعه محروم باشد و باید تلاش کنیم که افراد پشت نوبت درخواست ویلچر را تا پایان سال صفر کنیم.
وی درباره شهریه دانشجویان تحت پوشش تاکید کرد: ما در حال حاضر معوقه خاصی نداریم البته ممکن است مواردی باشد. اما دانشجو به دلیل معوقات از تحصیل باز نخواهد ماند.
رییس سازمان بهزیستی درباره صندوق حمایت از شغل افراد دارای معلولیت گفت: کارهای این صندوق انجام شده و انشالله تبدیل به یک صندوق غیردولتی خواهد شد تا بتوانیم از این ظرفیت نیز استفاده کنیم.
وی در پاسخ به سوالی درخصوص اقدامات سازمان در حوزه کودکان کار و خیابان اضافه کرد: موضوع کودکان کار و خیابان موضوع پیچیده ای است و سازمان بهزیستی به عنوان سازمانی که موضوع تمشیت امور کودکان را دارد جزو مهمترین سازمانهای درگیر با این موضوع است. حدود ۸۷ تا ۹۰ درصد از کودکان کار و خیابان ما اتباع هستند.
قادری درباره تشکیل فراکسیون افراد دارای معلولیت هم تصریح کرد: در چند ماه گذشته این اتفاق افتاده است و جلسات آن نیز برگزار خواهد شد.قادری گفت: تا پایان ۶ سالگی، حمایت از خانواده های چندقلو انجام می شود و امسال زنان سرپرست خانوار که شغلی را داشته اند اولین بیمه بازنشستگی را دریافت کردند.
وی با اشاره به حمایت از مادران و بانوانی که از افراد دارای معلولیت حمایت و نگهداری می کنند، گفت: لذا بیمه مادر یا همسرانی که از افرائ دارای معلولیت نگهداری می کنند پیگیری می شود.
رییس سازمان بهزیستی درخصوص طرح توزیع عادلانه یارانه و افراد تحت پوششی که اعلام کردند مشمول دریافت نشده اند، تاکید کرد: نظام پرداخت مستمری سازمان بهزیستی کشور مربوط به دهک یک تا ۷ است. آنچه که مردم شریف در این چند دهک قرار دارند از امتیازات مستمری براساس بعد خانوار بهره مند می‌شوند، اما باتوجه به شرایط جدیدی که سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام کرده است ظاهرا دهک ۱۰ حذف شده و برخی از افرادی که خدمت گیرنده سازمان بهزیستی هستند ممکن است خیلی محدود در دهک ۱۰ بوده باشند و براین اساس یارانه دولت ممکن است برایشان قطع شده باشد که در سامانه ای که مربوط به وزارت رفاه و تامین اجتماعی است می توانند اعتراضات خود را اعلام کنند.
وی درپایان سخنان خود گفت: ما در سازمان بهزیستی مشغول پیگیری دهک بندی داخلی خودمان هستیم و از مجموعه سازمان نظام وظیفه کشور و از ستاد کل نیروهای مسلح درخواست داریم سربازانی که به دوره سربازی مشرف می شوند اگر تحصیلات مرتبط با موضوعات بهزیستی دارند، مشتاقانه دوره خدمت خود را در این فضاها طی خواهند کرد تا به بازار کار وارد شوند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب