امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 60383 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۷:۲۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

میرهاشم موسوی درنشست خبری اعلام کرد؛

ابر بدهکار بانکی از روی تأمین اجتماعی برداشته شد/ ۷۰ درصد جامعه تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند/ وام ۱۲ میلیون تومانی به ۵۰۰ هزار نفراز بازنشستگان پرداخت می شود/ بنای ما افزایش قیمت دارو نیست

خبرایران : مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اعلام خبر خوش به بیمه شدگان گفت: امروز با همکاری خوب صورت گرفته، توانستیم عنوان «ابر بدهکار بانکی» را از روی تأمین اجتماعی برداریم و حدود ۸۸ هزار میلیارد تومان بدهی ما به بانک رفاه را از طریق تهاتر تسویه کرده و از فهرست بدهکاران به بانک خارج و به بزرگ‌ترین ابر طلبکار تبدیل شدیم.
ابر بدهکار بانکی از روی تأمین اجتماعی برداشته شد/ ۷۰ درصد جامعه تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند/ وام ۱۲ میلیون تومانی به ۵۰۰ هزار نفراز بازنشستگان پرداخت می شود/ بنای ما افزایش قیمت دارو نیست

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «سازمان تامین اجتماعی» بعدازظهرامروز دوشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۱ با حضور «میرهاشم موسوی» مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی واصحاب رسانه درسالن کنفرانس سازمان تأمین اجتماعی برگزار و دراین نشست خبری«میرهاشم موسوی» مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با ارائه گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات سازمان تأمین اجتماعی اظهارداشت : تأمین اجتماعی ۱۸ نوع خدمت کلان بیمه‌ای درمانی به جمعیت هدف ارائه می‌دهد و درحاضر ۴۵ میلیون نفرتحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند و بزرگ‌ترین دستگاه عمومی بیمه‌ای است و۷۰ درصد جامعه تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند و۵۰ هزار مرکز درمانی طرف قرارداد دارد و بزرگ‌ترین خرید راهبردی خدمات را دارد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد : در دوران پاندمی کرونا ۳۰۰ هزار خدمت درمانی توسط تأمین اجتماعی انجام شد و این خدمات در مراکز درمانی تأمین اجتماعی ارائه شده و پس از بررسی وضعیت تأمین اجتماعی به ۸ راهبرد اساسی رسیدیم که توسعه پوشش بیمه همگانی برای آحاد جامعه و بیمه دانشجویان از جمله این راهکارها بود که اجرایی شد.
وی عنوان داشت: در یک سال گذشته یک میلیون نفر تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند که ۷۰۰ هزار نفر این تعداد در دولت جدید بیمه شدند.همچنین ۱۸۰ هزار زن خانه دار و ۳۰ هزار دانشجو نیز تحت پوشش قرار گرفتند.
موسوی افزود: در بخش بیمه‌ای خدمات به شکل غیر حضوری پیش می‌رود و علاوه بر ۳۰ خدمت در دوره گذشته، ۱۲ خدمت دیگر نیز امروز به شکل غیر حضوری ارائه می‌شود. وام بازنشستگان نیز از ۷ میلیون به ۱۲ میلیون تومان در سال جاری افزایش پیدا کرده که به ۵۰۰ هزار نفر این وام پرداخت خواهد شد.
وی در مورد سفرهای زیارتی بازنشستگان هم تاکید کرد: در سال جاری ۱۰۰ هزار نفر از بازنشستگان تأمین اجتماعی به سفر مشهد مقدس اعزام می‌شوند و۶ درصد منابع ما از شستا تأمین می‌شود و ۱۸ هزار میلیارد تومان سهم درآمدی ما از حوزه سرمایه گذاری در شستا بوده است و نسبت به سال گذشته فروش تجمیعی در شستا ۷۲ درصد افزایش پیدا کرده و سود تجمیعی ما ۴۵ درصد افزایش پیدا کرده و سود ما از ۳۱ هزار میلیارد به ۴۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد :سال گذشته ۸۰ هزار میلیارد تومان در قالب اوراق خزانه و سهام به تأمین اجتماعی واگذار شد. در دولت‌های قبلی بخشی از سهام واگذار شده به ما زیان ده بودند، دقت کردیم که این تجربه تلخ دوباره تکرار نشود و شرکت‌های خوبی را در سال گذشته تحویل گرفتیم. امسال ۹۰ هزار میلیارد تومان در بودجه برای تسویه دیون دولت پیش بینی شده است که در هفته‌های گذشته کارهای مقدماتی آن انجام شده است. عزم دولت و وزارت اقتصاد بر این است که شرکت‌های ی با وضعیت مطلوب و دارای قدرت نقد شوندگی بالا و مخصوصاً شرکت‌های بورسی به تأمین اجتماعی واگذار شود.
وی ضمن اعلام خبر خوش به بیمه شدگان، افزود: امروز با همکاری خوب صورت گرفته، توانستیم عنوان "ابر بدهکار بانکی" را از روی تأمین اجتماعی برداریم و حدود ۸۸ هزار میلیارد تومان بدهی ما به بانک رفاه را از طریق تهاتر تسویه کرده و از فهرست بدهکاران به بانک خارج و به بزرگ‌ترین ابر طلبکار تبدیل شدیم.
مدیر عامل سازمان اجتماعی ابرازداشت: در حال حاضر ۴۰ هزار میلیارد تومان از کارفرمایان طلب داریم و امیدواریم نسبت به تسویه حساب خود اقدام کنند و بنای ما افزایش قیمت دارو نیست وظیفه ما در بخش بیمه‌ای جبران این مابه التفاوت است و قصد داریم روش پرداخت اصلاح شود و قرار است مابه التفاوت افزایش قیمت دارو را دولت تقبل کند. این مابه التفاوت به شکل اتوماتیک اعمال خواهد شد و مردم هزینه بیشتری پرداخت نخواهند کرد.
وی درخصوص سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی ابلاغی از سوی رهبری ادامه داد : امیدواریم بتوانیم امسال با تمرکز راهبردی روی این سیاست‌ها بخشی از چالش‌ها را با فرصتی که فراهم شده پاسخ دهیم و وقتی صندوق را ۹ ماه قبل تحویل گرفتیم با ناپایداری منابع و کسری نقدینگی، استقراض و انباشت بدهی از بانک‌ها مواجه بودیم. همچنین نسخه الکترونیک به اجرا در آمده بود که مشکلاتی به همراه داشت.
موسوی اضافه کرد : با هزینه‌های ناشی از برخی رویه‌های تقنینی و تحمیلی در بعد مصارف تحت عنوان بازنشستگی پیش از موعد روبه رو بودیم. بیش از ۵۰ درصد بازنشستگی‌های ما پیش از موعد بوده و ضریب پشتیبانی را به ۴.۲ رسانده بود که نشان می‌داد خروجی و مصارف بر منابع و درآمد پیشی گرفته است که در این راستا راهکارهایی در نظر گرفته شده است که در حال اجرای آن هستیم.
موسوی افزود: در بخش درمان اتفاقات خوبی افتاد و امسال ۱۹ پروژه درمانی در مناطق کمتر برخوردار و محروم در هفته تأمین اجتماعی افتتاح می‌شود. تعدادی از پروژه‌ها نیز کلنگ‌زنی می‌شوند و ۴۷ قلم داروی بیماران خاص به تازگی تحت پوشش بیمه قرار گرفته است. همچنین خدمات درمان ناباروری نیز ارائه می‌شود و علاوه بر مراکز دولتی در مراکز غیردولتی نیز این خدمات تحت پوشش قرار گرفته است.
وی درخصوص مبارزه با فساد و صیانت از اموال و دارایی‌ها نیزتصریح کرد: مواجهه جدی در فضای سلبی و ایجابی با این موضوع صورت گرفته است. سامانه‌های خوبی در شستا در این راستا فعال شده‌اند و ۲۰ پرونده به مراجع قضائی مربوطه ارجاع شده و انتصابات نیز جزو اولویت‌ها بوده و آنچه انجام دادیم مطابق قانون بوده است و تصمیم دولت بر اساس اختیارات قانونی صورت گرفته و به ما ابلاغ شده است و باید بر اساس قانون این اقدام را انجام می‌دادیم. اگر از این پس نیز تغییری طبق قانون انجام شود ما آماده اجرا هستیم. ما مکلف به اجرای قانون بودیم، هستیم و خواهیم بود.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در خصوص تحقیق و تفحص از شستا ابرازداشت :از تحقیق و تفحص استقبال کردیم و برای هر نهادی که بتواند در راستای شفافیت به ما کمک کند فرش قرمز پهن می‌کنیم تا بتوانند در این مسئولیت بزرگ به ما یاری رسانند. البته تا کنون مراجعه‌ای به ما نداشته‌اند و منتظریم هر زمان زمینه اقدام و عمل فراهم شود در کنار آنها هستیم.
وی در مورد بدهی دولت به این سازمان گفت: بر اساس آخرین حسابرسی سال ۹۹ میزان بدهی دولت ۳۶۰ هزار میلیارد تومان است که البته باید در جلسات مختلف در خصوص رقم دقیق آن به توافق برسیم و معوقه فروردین ماه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با حقوق این ماه پرداخت می‌شود و مابه التفاوت افزایش حقوق اردیبهشت ماه نیز مرداد ماه پرداخت خواهد شد.
موسوی اضافه کرد : از ۱۰۲ مدیر ستادی و استانی ۷۲ مدیر را جایگزین و ۳۰ مدیر را ابقاء کرده ایم و میانگین سنی مدیران بیش از ۶ سال کاهش یافته است و ۹۰ درصد انتصابات از درون سازمان بوده و در حوزه بیمه‌ای نیز حتی یک نفر را منصوب نکرده ایم و تمامی آنها از درون حوزه بوده اند و در شرکت‌های زیرمجموعه شستا نیز تاکنون ۱۵۰ مدیر جایگزین شده اند.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با درخواست به تشکیل دادگاه ویژه ای برای رسیدگی به پرونده‌های تأمین اجتماعی و شستا تاکید کرد: چندین نمونه تخلف در شرکت‌های زیرمجموعه شستا اتفاق افتاده که به عنوان مثال یکی از زیرمجموعه‌های شستا شرکتی را به قیمت ۴ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان به خانواده‌ای در دولت قبلی واگذار کرده اند که ۸۰۰ میلیون تومان آن را پیش پرداخت و مابقی را به صورت اقساط واگذار کرده بود که این اتفاق در سال ۹۵ رخ داده و پرداخت مابقی آن انجام نشده است.
وی افزود : البته با توجه به اقداماتی که انجام شده اخیراً آنها حاضر شده اند بدهی خود را بپردازند که قیمت به روز شده آن ۶۰ میلیارد تومان است که از جایگاه‌های مختلفی به ما نامه زده شده که این فرد هیچ دارایی ندارد در حالی که ما مطلع شدیم ۳۰۰ میلیارد تومان خود را به شرکت دیگری فروخته و ما جلوی معامله را گرفتیم.در خصوص تخلف دیگری هم می توان گفت تحت عنوان خرید وسایل ورزشی حدود ۴۰ میلیارد تخلف صورت گرفته که برای احقاق حقوق مردم اقدام کردیم که در این خصوص از همکاری قوه قضائیه تشکر می‌کنیم.
موسوی یادآورشد: همچنین مواردی بوده که در گذشته اصلاً پیگیری نشده، به عنوان مثال ۹۰۰ میلیارد ارزش معامله‌ای است که از سال ۲۰۱۰ همچنان معطل مانده و کسی پیگیر آن نشده و هنگامی که شبکه نظارتی سکوت کند همین می‌شود. همچنین در حوزه ایران سازه حدود ۳۶۰ ملک به قیمت غیرواقعی به افراد غیر ذی حق واگذار شده که تمامی این موارد اتفاقات ناخوشایند و تلخی است که امیدواریم با همکاری‌های صورت گرفته اموال به تاراج رفته را به صاحبان ذی نفعش بازگردانیم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب