امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 60050 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

طرح توجیهی کلیه محصولات InBody

خبرایران : شرکت ایده پزشکی اشکان با چندین سال سابقه در زمینه واردات دستگاه‌های آنالایزر ترکیبات بدن، با استعانت از خداوند متعال درصدد گسترش فعالیت‌های خود در سطح کشور می‌باشد.
طرح توجیهی کلیه محصولات InBody
شرکت ایده پزشکی اشکان با چندین سال سابقه در زمینه واردات دستگاه‌های آنالایزر ترکیبات بدن، با استعانت از خداوند متعال درصدد گسترش فعالیت‌های خود در سطح کشور می‌باشد. لذا به منظور همکاری با آن مرکز محترم، مفتخر به معرفی جدیدترین سیستم آنالایزر ترکیبات بدن با نام تجاری InBody محصول کمپانی InBody کره جنوبی می‌باشد.

کمپانی InBody کره جنوبی بزرگترین و مطرح‌ترین کمپانی تولیدکننده تخصصی دستگاه‌های آنالیزر ترکیبات بدن در دنیاست که با دارا بودن دفاتر مرکزی در ایالات متحده آمریکا، اروپا، ژاپن و چین و با پشتوانه علمی و فنی فوق‌العاده قدرتمند با تکیه بر تائیدیه‌های معتبر بین‌المللی نظیر FDA آمریکا، MedicalCE سطح اول اروپا و تکنولوژی‌های انحصاری متعدد ثبت شده در US Patent , Canada Patnt, Japan Patent و ... توانسته به غول تولید آنالایزر بدن در دنیا تبدیل شود.

دستگاه‌های کمپانی InBody با بکارگیری روش BIA و اندازه‌گیری مستقیم و بخش بخش اندام‌های بدن ، قادرند تا مقدار امپدانس الکتریکی را برای نواحی مختلف بدن  از جمله ناحیه بالاتنه (Trunk) که بزرگترین بخش بدن می‌باشد و در ترکیب سنجی بدن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اندازه‌گیری کنند.

با استفاده از اندازه‌گیری مستقیم بخش بخش اندام‌ها و بکار بردن چند فرکانس مختلف، دستگاه‌های InBody قادر به ارائه نتایج فوق‌العاده دقیق بدون تکیه بر اطلاعات و تخمین‌های تجربی می‌باشند.

دقت فوق‌العاده بالا و تکرارپذیری بالای نتایج حاصل از اندازه‌گیری دستگاه‌های InBody و تطابق بالای نتایج آن با استانداردهای طلایی ترکیب‌سنجی، در مقالات متعدد چاپ شده در ژورنال‌ها و نشریات معتبر بین‌المللی به اثبات رسیده است.

می‌توان از ترکیبات آنالایزر ترکیبات بدن InBody به دلیل اندازه‌گیری امپدانس قسمت‌های مختلف بدن، آب بخش‌های مختلف بدن و توده عضلات و چربی اندام‌های مختلف، بطور گسترده در زمینه‌های مختلفی از جمله ورزش (همگانی و قهرمانی)، تغذیه، بازتوانی، نفرولوژی، ارتوپدی، مراقبت‌های ویژه، چکاپ سلامتی، جراحی چاقی و باریاتریک، پزشکی ورزشی، اطفال و .... استفاده نمود.

همچنین، در بحث سنجش و پایش سلامت کارکنان سازمان‌ها و ارگان‌ها، یکی از اصلی‌ترین ابزارهای تشخیصی وضعیت بدنی افراد، دستگاه‌های InBody می‌باشند.

در باشگاه‌های ورزشی، از اطلاعات دستگاه‌های InBody می‌توان به عنوان مرجع هدف برای ارزیابی چگونگی کاهش چربی‌های بدن و افزایش عضلات از طریق ورزش‌های هوازی مثل ایروبیک و یا حرکات قدرتی استفاده نمود.

 

برخی از کاربردهای مختلف InBody در پزشکی:

آنالایزر بایوامپدانس الکتریکی با کمک سیستم‌های متعدد InBody نه تنها برای تشخیص و درمان شرایط مختلف، بلکه برای طب پیشگیری نیز بسیار حائز اهمیت است.

طب امروزی تلاش می‌کند که با کمک تکنولوژی پیش‌بینی یکسری شرایط خاص را دقیق‌تر انجام دهد تا بتواند از عوارض احتمالی که هزینه‌های مادی و جسمی برای فرد و جامعه دارد را کاملا پیشگیری نموده یا سیر پیشرفت به سمت آن را کند نماید.

بررسی تغذیه‌ای:

تغذیه مناسب و کافی، رسیدن درست مینرال‌ها و ترکیبات موثر در کارکرد درست تمام سیستم بدن، اهمیتی فوق‌العاده دارد.

اینکه فرد یک زندگی سالم و عادی را طی می‌کند، یا در شرایط خاص، بیماری‌های مزمن اعم از کلیوی، قلبی، کبدی یا بدخیمی‌ها باشد، یا سبک زندگی خاص مثل ورزشکاران حرفه‌ای یا بدنسازی را در پیش گرفته باشد. در همه این موارد سیستم InBody به کمک آنالیز بیوامپدانس الکتریکی و ارائه مارکرهای آب بدن، توده عضلات، توده چربی، درصد چربی بدن، SMM Index،  BCM (توده سلولی)، و Phase Angle به ما این امکان را می‌دهد که بهترین و دقیق‌ترین وضعیت را در هر شرایطی برای بیمار پیش‌بینی و فراهم نماییم.

زاویه فازی و مجموعه توده سلولی (BCM) دو پارامتری است که بطور فزاینده‌ای در ارزیابی وضعیت تغذیه و تعیین اثربخشی رژیم غذایی در پاتولوژی‌های مختلف و بیماران بستری ICU برای پیشگیری از پیشرفت به سمت سارکوپنی و کاشکسی و تعیین Prognosis مورد  استفاده قرار می‌گیرد.

زاویه فازی در واقع نشانگر وضعیت سلامت غشاء سلول‌ها در جلوگیری از ورود رادیکال‌های آزاد و مواد سمی و مضر به داخل سلول‌ها می‌باشد. ضمن اینکه با تجویر ترکیبات موثر و آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توان تا حد زیادی از تغییر این آیتم و آسیب‌های سلولی جلوگیری کرد.

در تحقیقات متعدد نشان داده شده که پایش BCM (توده سلولی بدن) در افرادی که دچار بدخیمی می‌شوند ، یا جراحی‌های متعدد انجام می‌دهند و یا شدت سپسیس و multi organ failure بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

زاویه فازی عامل پروگنوسنیک بسیار مهمی در مورد بقاء افراد با بدخیمی‌های مختلف نیز می‌باشد.

 

چاقی و اضافه وزن:

InBody 270,370s, 570, 770, S10

چاقی بدلیل تغییرات تغذیه‌ای و سبک زندگی مدرن درصد زیادی از جمعیت را در کل جهان درگیر نموده و چالش‌های عظیمی بواسطه ایجاد بیماری‌های مزمن و شدید قلبی، کلیوی، کبدی و تنفسی بوجود آورده است.

ارتباط نزدیک اضافه وزن و دیابت و HTN اجتناب‌ناپذیر است. کنترل چربی کل بدن، دانستن توده عضلانی و SMMI (SKletal muscle Mass Index) ، PBF (درصد چربی بدن) ، ECWRatio و میزان وزن ایده‌آل توسط مدل‌های مختلف دستگاه‌های InBody اطلاعات ارزشمندی هستند که هم برای رسیدن به شرایط ایده‌آل در زندگی و ورزش حرفه‌ای و هم پیشگیری از بیماری‌های مزمن بسیار کمک کننده است.

دستگاه‌های InBody دقیق‌ترین روش‌های ارزیابی تغذیه‌ای هستند که علاوه بر آنالیز آب، چربی و عضلات، اندازه‌گیری چربی‌ها و عضلات را در بخش‌های مختلف بدن به تفکیک ارائه می‌کند و با بررسی سگمنتال کمک می‌کند که بفهمیم آیا میزان عضلاتی که فرد دارد، توان تحمل وزن وی را داشته باشد.

بررسی چربی‌های احشایی که InBody ارائه می‌کند، در جلوگیری از پیشرفت سندروم متابولیک و پیشگیری از دیابت و بیماری‌های قلبی_ عروقی آینده بسیار حائز اهمیت است.

غدد و متابولیسم:

انباشت بیش از حد چربی با ریسک بیماری‌های قلبی_ عروقی، آتروسکروز، HTN، دیابت، مشکلات مزمن ریوی و کلیوی و استئوآرتریت در ارتباط است، ضمن اینکه از دست دادن توده عضلانی نیز به واسطه تغذیه بد، زندگی بدون تحرک، پیری و عادات ناپسند به این مسئله دامن می‌زند.

دیابت مهمترین بیماری متابولیک قرن  که بعدت ترشح ناکافی انسولین یا ناتوانی در کنترل انسولین و مقاومت به آن ایجاد می‌گردد.

بیمار دیابتی که توده عضلانی خود را از دست بدهد، تاثیر نابجایی بر کنترل گلیسمیک وی خواهد داشت.

تحقیقات نشان داده که در بیماران دیابتی نسبت به فرد سالم، توده عضلانی به ویژه در پاها کمتر است و کاهش عضلات پاها ریسک مقاومت به انسولین و خطر بیماری قلبی_ عروقی را افزایش می‌دهد.

ضمن اینکه این افراد ECW Ratio بالاتری نیز دارند که به علت اشکال در دفع آب بدن و پیشرفت به سمت اختلالات کلیوی و دیالیز است.

اطلاعاتی که سیستم‌های InBody در مورد توده چربی، درصد چربی، مقدار چربی احشایی، توده عضلات اسکلتی  و اندکس عضلات اسکلتی می‌دهند، به اداره بهتر کالری دریافتی، بهبود وضعیت عضلات، کاهش چربی ویسرال و در نتیجه جلوگیری از ابتلا به دیابت و عوارض ناشی از آن در آینده منجر خواهد شد.

همچنین، به کمک ECW Ratio و مانیتورینگ آن در طی مدت زمان درمان اطلاعات ارزشمندی برای جلوگیری از پیشرفت بیماری کلیوی به سمت دیالیز، مانیتورینگ Circulation اندامها و ممانعت از ایجاد Diabetic foot و قطع عضو بدست آورد.

نفرولوژی:

علاوه بر تخمین دقیق بالانس آب بدن، ECW Ratio به تفکیک در بخش‌های مختلف و حفظ باقیمانده عملکرد کلیوی در بیماران دیالیزی و جلوگیری از التهاب، به کمک درصد چربی توده عضلانی و وزن خشک می‌توان از پیشرفت سارکوپنی و تحلیل عضلات و سوءتغذیه و کمبود پروتئین شدید در افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن کلیه جلوگیری کرد.

 

پزشکی ورزشی:

آنالیز ترکیبات بدن InBody در سه جنبه مهم هستند: در ابتدا می‌توانند فرم فیزیکی ورزشکار را از لحاظ رشد عضلانی (توده بدون چربی) مشخص کنند که عملکرد ورزشی آنها را بهبود می‌بخشند.

سیستم InBody این کار را در دقیق‌ترین حالت بصورت سگمنتال در اندام‌ها و تنه انجام می‌دهد.

ثانیا درصد توده چربی می‌تواند به کنترل تغذیه و رویکرد بهترین استراتژی براساس تقویم رقابت‌ها عمل کند.

در نهایت کنترل آب بدن، ورزشکار را از خطر کمبود آب حفظ می‌کند که یکی از عواملی است که بیشترین تاثیر بر عملکرد ورزشی دارد و در موارد شدید می‌تواند منجر به مشکلات پزشکی شدید و رابدومیولیز به علت ورزش نامناسب یا بیش از حد شود.

تحقیقات مختلف نشان داده که توده عضلونی پایین در اندام‌های تحتانی در آسیب‌های موضعی اندام‌های تحتانی در طی مسابقات ورزشی و ابتلا به استئوآرتریت در آینده اثر مستقیم دارد و SMMI (Skeletal muscle mass index) نیز مارکر مهمی برای پیش‌بینی این آسیب‌ها می‌باشد.

پزشکی زیبایی:

تجزیه و تحلیل ترکیبات بدن، بررسی توده بدون چربی، درصد چربی بدن، بررسی سگمنتال وضعیت عضلانی و چربیدر تنه و اندام‌ها به کمک InBody، در زمینه زیبایی شناختی اندام و نظارت بر نتایج لیپوساکشن و جلوگیری از برگشت عوارض منفی و تجمع مجدد چربی موضعی بسیار مورد استفاده قرار گرفته است.

در این موارد پس از مداخله می‌توان سیر پیشرفت درصد چربی و افزایش توده عضلانی و SMM Index و کاهش چربی احشایی را مانیتور کرد و اقدام لازم را انجام داد.

 

اطفال:

InBody 270, 370s, 570, 770, j30

آنالیز بایوامپدانس الکتریکی به کمک InBody برای نظارت بر تغذیه، رشد طول استخوان‌ها و بهبود وضعیت عضلانی و جلوگیری از چاقی و اختلال رشد و سوءتغذیه در اطفال، ارزشی اجتناب‌ناپذیر دارد؛ برین صورت که ترکیب بدن متعادل مبین رشد هارمونیک همگام با جداول و صدک‌های درصد وزن و رشد می‌باشد که مبتنی بر اطلاعات دقیقی است که InBody ارائه می‌نماید.

تجزیه و تحلیل ترکیبات بدنی اجازه می‌دهد تا عادت‌های غذایی که به چاقی نسل بزرگسال آینده منجر می‌شود را کنترل و هدایت نمود و منجر به ایجاد روش‌ها و عادات زندگی مبتنی بر تمرین و ورزش می‌شود.

 

انکولوژی:

به کمک آنالیز InBody امکان نظارت بیماران مبتلا به بدخیمی به گونه‌ای میسر می‌شود که از پیشرفت به سمت سارکوپنی و کاشکسی جلوگیری می‌شود.

با کمک Phase Angle از میزان آسیب سلولی و سوءتغذیه بطور دقیق می‌توان مطلع شد.

زاویه فازی ایده‌ای در مورد وضعیت غشاء سلولی و تعادل مایع ارائه می‌دهد. توده سلولی (BCM) را پیش‌بینی می‌کند و بطور قابل اعتمادی می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان بیماران را پیش‌بینی نماید و نیاز معاینات و آزمایشات ثانویه و دقیق‌تر را مشخص می‌نماید و این امکان را به بیماران می‌دهد که توانایی بدنی خود را برای رویارویی با برخی از درمان‌ها (پرتودرمانی) و عوارض ناشی از آنها بدانند و کیفیت بدنی خود را بهبود بخشند.

 

طب فیزیکی و توانبخشی:

داده‌های InBody در مورد توده عضلانی، PBF (درصد چربی)، SMMI (اندکس عضلات اسکلتی) و تفکیک اندام‌ها و تنه از بابت میزان چربی و عضلات و تخمین اینکه آیا میزان عضلات با توجه به وزن فرد کافی هست یا خیر را می‌توان در طیف وسیعی از شرایط و بیماری‌های فرد استفاده کرد.

برای مثال، باشگاه‌های بدنسازی می‌توانند پیشرفت تغییرات چربی و عضله را تحت نظر بگیرند.

تاثیرات تمرینات هوازی و ترکیبی را می‌توان از طریق این داده‌ها تائید کرد.

همچنین، داده‌های توده عضلانی و اندکس عضلات اسکلتی (BMMI) برای متخصصین ارتوپدی و توانبخشی بسیار مفید است؛ مثلا در نمودارای توده‌ عضلانی اندام‌های تحتانی کسانی که عضله کم دارند، در خطر ابتلا به بیماری‌های ارتوپدی از قبیل استئوآرتریت در آینده هستند، زیرا زانو و مچ در مقایسه با وزن بدن تحت بار سنگینی قرار دارند.

لذا نتایج InBody در بخش‌های فیزیوتراپی و توانبخشی از لحاظ اطلاعاتی که به صورت سگمنتال در اندام‌ها می‌دهند، بسیار حائز اهمیت است.

 

inbody 570

InBody 570

 

 

پشتیبانان ما ۲۴ ساعت شبانه روز در دسترس شما هستند

نشانی ما:

تهران، میدان ونک- خیابان ملاصدرا-خیابان پردیس- پلاک۱۴-طبقه چهارم واحد ۱۷ و ۱۸

تلفن :
    ۰۲۱-۴۵۲۴۲

۰۲۱-۸۸۶۶۵۸۲۸

ایمیل :
    info@ashkan-medical.com


  فکس :

  ۰۲۱-۸۸۶۵۳۸۹۳

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب