امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 60041 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۴:۳۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

پیام مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب به مناسبت روز جهانی نمایشگاه ها

خبرایران : عباس تقدسی نژاد مدیرعامل نمایشگاه شهرآفتاب در آستانه روز صنعت نمایشگاهی پیامی صادر کرد.
پیام مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب به مناسبت روز جهانی نمایشگاه ها

 به گزارش خبرایران از روابط عمومی و اموربین الملل نمایشگاه شهرآفتاب، عباس تقدسی نژاد مدیرعامل نمایشگاه شهرآفتاب در آستانه روز صنعت نمایشگاهی پیامی صادر کرد که به شرح ذیل است:

با توجه به روند تحول در عرصه تجارت و بازاریابی کالا و خدمات، اهمیت ابزارهای بازاریابی موثر نزد بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و صاحبان کسب و کارها، بیش از پیش مبرز گردیده و یکی از امکانهای بی بدیل ترویج (Promotion) کالا و خدمات، رویدادها و نمایشگاههای تجاری هستند. در حال حاضر نمایشگاههای تجاری بیش از ۱۹۰ میلیارد دلار از GDP اقتصاد جهانی را به خود اختصاص داده اند و بیش از ۳.۲ میلیون نفر در این صنعت مشغول به کار هستند. بنابراین ایجاد هم افزایی در جامعه بزرگ صنعت نمایشگاهی از الزامات اساسی توسعه این صنعت است و روز جهانی نمایشگاه ها که با ابتکار و نوآوری جامعه نمایشگاهی، هر ساله در خردادماه ( ژانویه میلادی) در سرتاسر جهان برگزار می شود فرصت بسیار مناسبی برای توجه هر چه بیشتر به صنعت نمایشگاهی در سطح جهان، منطقه و کشور عزیزمان می‌باشد.
در چند ساله گذشته ابتکار روز جهانی نمایشگاه ها سبب گردهم آمدن هزاران نفر از فعالین و متخصصان این صنعت در سرتاسر جهان شده است که در کشور ما نیز فرصت بسیار مناسبی است برای گردهمایی انجمن‌ها، مجریان نمایشگاهی، مجموعه نمایشگاه‌ها، ارائه دهنده گان خدمات و … که می توان از این موقعیت برای تحقق اهدافی از جمله ساماندهی فعالیت نمایشگاه ها، ایجاد هماهنگی در عناوین نمایشگاه های استان ها، ارتقا کیفیت خدمات دارندگان سایت ها و رعایت کامل اصول مشتری مداری توسط آنها، آگاه سازی جامعه از اهمیت نمایشگاه ها و از همه مهمتر به رسمیت شناختن فعالیت نمایشگاهی به عنوان یک فعالیت صنعتی بر اساس طبقه بندی های بین المللی در توسعه اقتصادی کشور استفاده کرد.
همچنین روز جهانی نمایشگاه ها در سراسر دنیا( Global exhibitions day) ارزشهای بی بدیل نمایشگاه ها و رویدادهای تجاری را در پیشبرد اهداف اقتصاد جهانی و بسط بسترهای بازاریابی چهره به چهره در حوزه تجارت را یادآور می شود. این روز یادآور آن است که همه در صنعت نمایشگاهی از متخصصان گرفته تا مشاغل و انجمن ها باید برای توانمندسازی فعالان و شاغلان در این عرصه تلاشی بی وقفه را صورت دهند تا فرصت هایی بی نظیر ویژه میلیون ها کسب و کار تولیدی و خدماتی خلق گردد. بنابراین ایجاد بستر ارتباطی و همکاری نمایشگاههای تجاری کشورمان با دیگر کشورها در چنین روزی سبب تعریف افق های مشترک، بروز نوآوری و کشف فرصت های تجاری جدید می شود و زمینه را برای ترقی تجارت خارجی ایران فراهم می کند. بنابراین گرامیداشت چنین روزی علاوه بر ترسیم افق های مشترک میان بازیگران اصلی این صنعت، عرصه را برای تعاملات و همکاریهای جهانی فراهم می آورد.
امسال روز جهانی نمایشگاه ها فرصت بسیار مناسبی است تا بر این هدف متمرکز شویم که نمایشگاه ها پس از دوران همه گیری کرونا، می توانند بر رشد و توسعه اقتصادی تاثیرگذار باشند و در واقع پلی باشند برای بازسازی اقتصادی کشور، در واقع باید تلاش کنیم این پیام را به تمامی فعالین صنعتی و اقتصادی برسانیم که بهترین، آسان ترین و سریعترین راه برای برقراری ارتباط مجدد با بازارهای هدف، نمایشگاه ها هستند و این نمایشگاه ها هستند که می توانند به احیای اقتصادی کمک کنند. بنابراین از تمامی فعالان صنعت نمایشگاهی دعوت می کنم تا با استفاده از فرصت پیش آمده، به مناسبت این روز جهانی و به منظور معرفی نمایشگاه ها به عنوان سکوهای تجاری همت گمارند.

به امید اتحاد و همدلی روزافزون فعالین صنعت نمایشگاهی ایران و جهان
عباس تقدسی نژاد- مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب