امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6003 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سردار مومنی خبرداد؛

نحوه بازپرداخت قبوض جرائم گردش به راست بزودی اعلام می شود

خبرایران: رییس پلیس راهنمایی ورانندگی کشورگفت: نحوه بازپرداخت قبوض جرائم گردش به راست بزودی اعلام می شود.
نحوه بازپرداخت قبوض جرائم گردش به راست بزودی اعلام می شود

به گزارش خبر ایران، سردار ' اسکندر مومنی' پنجشنبه درشهرکرد گفت: حق عبور ومرور، پشت چراغ قرمز تقاطع ها که فاقد تابلو گردش به راست آزاد است، با عابر پیاده بوده و عبور از این منطقه تخلف محسوب می شود .

سردار مومنی به ناکافی بودن اطلاع رسانی دراین خصوص به رانندگان اشاره کرد وگفت: تمامی قبوض جریمه صادر شده با کد 'گردش به راست' تا اول آبان از بخشودگی پلیس برخوردار شده و جرائم نیز ماهیت ارشادی دارد.

وی درباره رانندگانی که فیش جریمه خود با عنوان گردش به راست را به بانک های عامل پرداخت کرده اند، گفت : این مبالغ به حساب خزانه دولت واریز شده و در اختیار پلیس نیست، اما شیوه باز پرداخت مبلغ مورد نظر به رانندگان در گروه های کارشناسی درحال بررسی است وبزودی اطلاع رسانی می شود.

رئیس پلیس راهور کشورهمچنین درباره سرفصل های هزینه درآمدهای حاصل از جرائم رانندگی گفت: این اعتبارات پس از واریز به خزانه دولت ، 60 درصد مبلغ جرائم درون شهری به حساب دهیاری ها، شهرداری ها واستانداری ها،60 درصد جرائم برون شهری به حساب وزارت راه وشهر سازی، 20 درصد برای جبران خسارت بدنه بیمه ها، پنج درصد برای فرهنگ سازی و15 درصد به نیروی انتظامی اختصاص می یابد .

سردار مومنی افزود: براساس قانون تمامی این اعتبارات برای اصلاح جاده ها ، حذف نقاط حادثه خیز، توسعه سامانه های هوشمند جاده ای و ایمن سازی شبکه های ترددی درون و برون شهری هزینه می شود.

به گزارش ایرنا، رئیس پلیس راهور کشور پنجشنبه در سفر به شهرکرد با 'قاسم سلیمانی' استاندار چهارمحال وبختیاری دیدار کرد و وضعیت راه های استان را در این دیدار بررسی کرد.
 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب