امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5977 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

دکتر عیسی رضایی اعلام کرد؛

مبادله مالی موسسه اعتباری کوثر با بانکهای اروپایی و آسیایی

خبرایران : دکتر عیسی رضایی مدیر عامل موسسه اعتباری کوثر در نشست خبری استان اردبیل که در روز سه شنبه مورخ 93/6/18برگزار شد گفت : سپاس خداوند منان را که توانستیم با لطف و عنایتش و استعانت از نام زیبای کوثر این موسسه را به عنوان یکی از نهادھای ارزش محور در سیستم پولی و بانکی کشور معرفی نماییم.
مبادله مالی موسسه اعتباری کوثر با بانکهای اروپایی و آسیایی

به گزارش خبرایران از روابط عمومی موسسه اعتباری کوثر ؛ مدیر عامل موسسه اعتباری کوثر در این نشست خبری گفت : هدف گذاری موسسه برای سال ۹۴، قرار گرفتن در لیست پنج بانک برتر خصوصی کشور است و موسسه اعتباری کوثر با اخذ مجوز از بانک مرکزی انشاءالله تا پایان سال به بانک تبدیل می‌شود.

وی نام این موسسه را برگرفته از نام حضرت فاطمه زهرا(س) و شعار "هرکس نام او را گرامی می دارد آوازه اش بلند می شود" دانست و افزود: ما با تمام وجود حرمت و عظمت این نام را گرامی می داریم و از عظمت و شکوه آن صیانت می کنیم و شعارمان نیز این است که آینده از آن ماست و تلاش می کنیم تا در سال 94 جزو 5 بانک برتر کشور باشیم.

مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر گفت : هیات مدیره اولیه سه نام، طوبا، شجره و کوثر را پیشنهاد داده بودند که خداوند را سپاس از بین این اسامی کوثر انتخاب شد همچنین در مورد جانمایی و مکان یابی بسیار عالی کوثر افزود : به برکت نام مبارک کوثر و هدف دار بودن حرکت ماست که شعبات بسیار شیک و مرتب داریم ومردم به این موسسه اعتماد کامل دارند.

دکتر رضایی  از جذب ۱۲۰ هزار میلیارد ریال منابع بانکی در موسسه اعتباری کوثر تاکنون خبر داد و بیان کرد : فروردین ماه امسال اهداف سال ۹۳ در موسسه اعتباری کوثر تحقق پیدا کرد و اکنون از اهداف پیش‌بینی شده در سال ۹۴ عبور کردیم و با ارائه متمم برنامه به اهداف برنامه سال ۹۵ موسسه تا پایان سال جاری می‌رسیم.

مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر با بیان متعالی بودن هدف موسسه اظهار داشت : ما دنبال این هستیم که نام کوثر را زنده نگه داریم و سعی کنیم به این چشمه برسیم بخاطر همین شعار ما « آینده از آن ماست» انتخاب شده است . ایشان در ادامه به تحقق این شعار اشاره و افزود: کسب مجوز بعد از ۲/۵ سال، ایجاد ۳۵۰ شعبه، پیوستن به شکبه شتاب و بانکداری الکترونیک و استخدام کارکنان در قالب یک مدل  نشان از حرکت به سمت تحقق « آینده از آن ماست» است.

در ادامه دکتر رضایی بر استفاده از شبکه الکترونیکی در تمام بخش‌های اقتصادی و خدماتی که منجر به تراکنش مالی شود، تاکید کرد؛ مبادله فیزیکی پول در جامعه باید به حداقل برسد و در این زمینه گام‌های ابتدای خوبی برداشته شده است  که نیاز  ایجاد نرم‌افزار یکپارچه در بانک‌ها ضروری به نظر می رسد .

مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر با بیان اینکه اجرای خدمات مختلف الکترونیکی در شبکه بانکی باید عملیاتی شود، تصریح کرد: بانک‌ها باید بتوانند روزانه به سپرده‌گذاران سود پرداخت کنند و وجود خطوط یکپارچه الکترونیکی در استفاده به‌لحظه افراد حائز اهمیت است.

دکتر رضایی از شناسایی سه بانک در غرب اروپا و سه بانک در شرق آسیا به منظور انعقاد قرارداد مبادلات مالی با موسسه اعتباری کوثر خبر داد و اظهار کرد: در غرب اروپا و شرق آسیا از هر کدام یک بانک برای مبادلات مالی انتخاب می‌شوند.

نایب رییس هیئت مدیره موسسه اعتباری کوثر  رعایت موازین شرعی و فعالیت در بانکداری اسلامی را از دغدغه‌های این موسسه دانست و خاطرنشان کرد: جلسه‌های شورای فقهی برای بررسی قراردادها در موسسه اعتباری کوثر تشکیل شده است و ما فعلا می توانیم فقط روی بانکداری بدون ربا بحث کنیم و موسسه اعتباری کوثر توانسته ۶۰ درصد بانکداری بدون ربا را پیاده کند.

مدیرعامل موسسه اعتباری به فعالیت عام‌المنفعه توسط این موسسه اشاره کرد و گفت: پیرو هماهنگی هایی که با سازمان بهزیستی صورت گرفته اگر زمین در اختیار این موسسه قرار گیرد، مبلغ سه میلیارد تومان از بودجه تبلیغاتی موسسه اعتباری کوثر برای احداث یک شیرخوارگاه در تهران اختصاص  خواهد شد. در ادامه ایشان به ظرفیت های بالای اردبیل اشاره کرد و تصریح کرد : این استان با توجه به اینکه در مرز کشور آذربایجان قرار دارد می تواند ظرفیت خوبی را برای سرمایه گذاران فراهم کند.

مدیر عامل موسسه اعتباری کوثر در پایان این نشست  از زحمات "  احمد پور محمدی " مدیر اسبق شعب موسسه کوثر در استان اردبیل تقدیر و " داود امامی  " را به عنوان مدیر جدید موسسه در استان منصوب و معرفی کرد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب