امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 59769 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۶:۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

توسعه فروشگاه های زنجیره ای سوپرمارکتی / بقالی ها هم زنجیره ای می شوند/ گندم، برند جدید در حوزه فروشگاه های سوپر مارکتی

خبرایران : توسعه شتابان فروشگاه های زنجیره ای بزرگ در یک دهه اخیرو کند شدن این روند بخاطرنیاز به حجم بالای سرمایه گذاری ها و بالا رفتن آمار تعداد فروشگاه های غیر اقتصادی، زمین رقابت صاحبان برند های بزرگ تغییر و به بخش سوپرمارکت ها و فروشگاه های متراژ کوچک منتقل شده است.
توسعه فروشگاه های زنجیره ای سوپرمارکتی / بقالی ها هم زنجیره ای می شوند/ گندم، برند جدید در حوزه فروشگاه های سوپر مارکتی
گروه صنعتی گلرنگ به عنوان مالک بزرگترین فروشگاه های زنجیره‌ای در صنعت خرده فروشی اقدام به توسعه فروشگاه سوپر مارکتی به نام فروشگاه زنجیره‌ای گندم کرده است.
با کند شدن روند توسعه ای فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش؛ گروه صنعتی گلرنگ با ایجاد تحولات در شرکت های زیر مجموعه و با هدف زیر پوشش قراردادن سوپرمارکت های محلی و با متراژ کوچک، توسعه فروشگاه های سوپرمارکتی گندم را سرعت بخشیده است.
 
به طوری که در مدت زمان کوتاهی تعداد فروشگاه های این برند از مرز 300 فروشگاه فراتر رفت.
 
مدیران این مجموعه معتقدند که با توجه به اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور در مدل‌های هایپرمارکت و همواره تخفیف (دیسکانت) فعال هستند؛ فروشگاه زنجیره‌ای گندم با ماهیت فروشگاه‌های سوپرمارکتی و با متراژ متوسط زیر 100متر در اصل متفاوت از آن‌ها بوده و بدیهی است به دلیل ویژگی های متمایز، رقابتی با سایر فروشگاه های زنجیره ای نخواهد داشت.
 
این در حالی است که با توجه به توسعه شتابان فروشگاه های زنجیره ای بزرگ در یک دهه اخیرو کند شدن این روند بخاطرنیاز به  حجم بالای سرمایه گذاری ها و بالا رفتن آمار تعداد فروشگاه های غیر اقتصادی، زمین رقابت صاحبان برندهای بزرگ تغییر و به بخش سوپرمارکت ها و فروشگاه های متراژ کوچک منتقل شده است.
 
فروشگاه های زنجیره ای رفاه با برند رفاه مارکت و فروشگاه زنجیره ای یاران دریان که از گذشته به صورت تخصصی روی یکپارچه سازی سوپرمارکت های محلی فعالیت می کند به عنوان رقبای اصلی گندم در حوزه فروشگاه های زنجیره ای کوچک متراژ شناخته می شوند.
 
فرانچایز فروشگاه های سوپرمارکتی به دلیل ماهیت محلی این فروشگاه ها و نفوذ در محله‌ها و نیز استقرار در نزدیکترین نقطه به مشتریان هم برای برندهای فروشگاهی و هم برای سرمایه گذاران با منابع محدود جذابیت دارد از این رو در فاز جدید توسعه برند های فروشگاهی رویکرد به این دسته از فروشگاه ها مشاهده می شود.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب