امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 59691 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱:۲۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت خبر داد:

تخصیص 8 درصد از سهم درآمدی دولت از اپرتورها به توسعه شبکه فیبرنوری

خبرایران : وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت از اختصاص 8 درصد از سهم درآمدی دولت از اپرتورهای تلفن همراه به توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبرنوری خبر داد.
تخصیص 8 درصد از سهم درآمدی دولت از اپرتورها به توسعه شبکه فیبرنوری

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات به نقل از ایسنا، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت، در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبه امروز هیات دولت در زمینه طرح توسعه فیبرنوری منازل و کسب و کارها، اظهار داشت: طرح توسعه فیبرنوری منازل و کسب و کارها، طرح ملی بسیار راهبردی برای راه اندازی شبکه پرسرعت و با کیفیت در کشور است که طبق مصوبه هیات دولت، قرار شد، 8 درصد از سهم دولت از درآمد اپراتورهای تلفن همراه صرف توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر  فیبرنوری شود

وی خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح، در نظر داریم تا پایان دولت سیزدهم 20 میلیون پوشش فیبرنوری برای منازل و کسب و کارها ایجاد کنیم اجرای این طرح  راهبردی جهت ایجاد شبکه پرسرعت و با کیفیت با مصوبه امروز دولت سرعت بیشتری خواهد گرفت.

وزیر ارتباطات در ادامه، برنامه سال جاری را هدف گذاری 5 میلیونی توسعه فیبرنوری عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد با ابلاغ مصوبه این روند شتاب بیشتری بگیرد.


وزیر ارتباطات همچنین درباره تعرفه اینترنت گفت: وزارت ارتباطات مخالف هرگونه افزایش قیمت و بسته‌های جدید است مگر اینکه تضمین بدهند کیفیت شبکه را طبق یک برنامه زمانبندی مشخص افزایش می‌دهند.

به گزارش ایرنا، زارع‌پور افزود: اپراتورها خواستند به دلیل تورم این سال‌ها، بسته‌های اینترنتی که زیر کف قیمت بوده را حذف کنند.

وی ادامه داد: از طرفی هم خواستند بسته‌های جدید با قیمت‌های جدید معرفی کنند که ما مخالف بودیم.

زارع پور اظهار داشت: به اپراتورها اعلام کردیم اگر برنامه و نیاز به منابعی برای توسعه دارند، حتماً باید این برنامه را ارائه دهند تا بعد بررسی آن را در قالب الحاقیه تبدیل به تعهد کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات مخالف هرگونه افزایش قیمت و بسته‌های جدید است مگر اینکه تضمین بدهند کیفیت شبکه را طبق یک برنامه زمانبندی مشخص افزایش می‌دهند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب