امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5959 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

ارزشمندسازی بافت های فرسوده راهکار تشویق برای نوسازی

خبر ایران :برنامه ملاقات مردمی با حضور محمدمهدی تندگویان عضو و نایب رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، شهردار منطقه 10 و جمعی از مدیران برگزار شد.
ارزشمندسازی بافت های فرسوده راهکار تشویق برای نوسازی
به گزارش خبر ایران ، در این دیدار بیش از پنجاه نفر از شهروندان مسائل و درخواست های خود را با عضو شورای اسلامی شهر تهران و شهردار منطقه مطرح کرده و دستورات لازم برای تسریع در روند رسیدگی و رفع مشکلات صادر شد.
در حاشیه این دیدار محمدمهدی تندگویان عضو و نایب رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، این دیدارها را حضور در بین مردم و درک بیشتر مسائل و مشکلات برشمرد و گفت: در سال های اخیر فعالیت های شورا در جهت اولویت بندی امور و جامه عمل پوشاندن و تحقق خواسته های به حق شهروندان بوده است و در بررسی یک سال گذشته در قواعد کلی معاونت شهرسازی بعضی لوایح و مصوبات آورده شده و مدل مناطق در بازتاب مصوبات متفاوت است و حضور در مناطق و انجام این بازدیدها کمک شایانی به تدوین مجدد بعضی لوایح و مصوبات که مغایرت در اجرا دارد می کند.
وی با بیان این که منطقه 10 با وسعت کم موضوعات خاص ریزدانگی، تداخل بافت فرسوده، کمبود پارکینگ و... را دارد که باید با تمهیدات و برنامه ریزی مناسب مرتفع شود افزود: ارزشمند کردن بافت فرسوده و ایجاد انگیزه برای سازندگان و مالکان و بهره گیری از طرح و ایده های مبتکرانه از راهکارهای نوسازی بافت های فرسوده است که مستلزم تلاش بیشتر برای تامین امنیت، تامین زیرساخت های مناسب و رفع معضلات است و تاکنون بر اساس سیاست های شهرداری تهران تاکنون تا حدودی این امر محقق شده است.
تندگویان افزود: منطقه 10 با توجه به حجم کوچک جغرافیایی و مدیریت کارآمد، محل مناسبی برای پایلوت سازی اتفاقات جدید و ایجاد منطقه نمونه با همکاری شهروندان در مباحث پسماند و تفکیک از مبدا، ساخت و ساز، بهسازی معابر و... است.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب