امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 59308 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مرتضی شاهمیرزایی با گرامیداشت روز ملی شدن صنعت نفت ؛

صنعت نفت با پیروزی انقلاب اسلامی اقتدار خود را ثبت کرد

خبرایران : معاون وزیر نفت مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: صنعت نفت ایران برای ملی شدن شاهد مجاهدت ها و تلاش های فراوانی از سوی کارکنان خود بوده است.
صنعت نفت با پیروزی انقلاب اسلامی اقتدار خود را ثبت کرد

 به گزارش خبرایران، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی همزمان با 29 اسفند ماه روز ملی شدن صنعت نفت ، در گفتگو با شبکه جهانی العالم به تبیین صنعت نفت ایران پرداخت.

وی با تبریک اعیاد شعبانیه همچنین عید نوروز و سال جدید اظهارکرد: ایران توانست در سال 1329 شمسی صنعت نفت خود را از دست انگلیسی ها نجات دهد و برای این که صنعت نفت ما بومی و ملی شود زحمات و تلاش های زیادی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: برای این که صنعت نفت بطور واقعی آزاد شود سال های زیادی طول کشید و صنعت نفت در سال 1357 با پیروزی انقلاب اسلامی و با اخراج مستشاران خارجی بطور واقعی ملی شد .

وی با بیان این که در جریان ملی شدن صنعت نفت، کارکنان پالایشگاه آبادان و همچنین مناطق نفت خیز جنوب تاثیر گذار بودند گفت: شهید سید مجتبی نواب صفوی یکی ازکارکنان صنعت نفت، نخستین شهید کارمند پالایشگاه آبادان بود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب