امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 59276 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۳:۴۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محمد امین توکلی‌زاده در آیین تجلیل از مادران بهشت اعلام کرد؛

خانواده شهدا منشاء صبر و استقامت هستند

خبرایران : معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در آیین تجلیل از مادران شهدای منطقه ۸ گفت: فرصت زندگی در کنار مادران شهدا موهبتی است که نصیب شهروندان ایرانی شده است.
خانواده شهدا منشاء صبر و استقامت هستند

به گزارش خبرایران از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محمد امین توکلی‌زاده در آیین تجلیل از مادران بهشت گفت: شهردار منطقه۸ به نیابت از همه شهروندان شهر برای ادای وظیفه به خانواده شهدا این مراسم را برپا کرد‌ه است و ما نیز بسیار خوشحالیم که در محضر مادران شهدا که عزیزان و بزرگان ملت ایران اند هستیم ؛ این توفیق و انجام وظیفه‌ای است که امروز نصیب ما شده است.

توکلی زاده افزود: هدف از برگزاری این جلسات علاوه بر تکریم و تجلیل از خانواده شده بهانه ای برای پشتوانه دعای خیر از این عزیزان برای انجام وظیفه و خدمت شهر وشهروندان شریف است.
وی با بیان اینکه مادران و خانواده شهدا منشاء صبر و استقامت در کشور هستند، افزود: تک تک این عزیزان اسطوره ای هستند که با روایت زندگیشان  راهگشای مسیر خدمت و الگو برای انجام کارهای بزرگ است. این موهبتی برای ملت ایران است که درکنار آنها که پرورش دهنده قهرمانان ملی هستند زندگی می‌کنند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان خاطره ای از توفیق خدمتگذاری در حرم آقا علی ابن موسی الرضا(ع) افزود: شهدا به درجه‌ای از کسب معرفت رسیده اند که از بعد زمان و مکان خارج هستند و به فرموده مقام معظم رهبری(مدضله العالی) شهید سلیمانی از سردار سلیمانی قویتر بود. این مهم بدین معنی است که دست شهدا باز و شهدا زنده هستند واین لشکر می‌توانند کمک‌رسان و مددرسان جریان انقلابی در کل دنیا باشند و این لشکر در دامان پر مهر شما پرورش یافته اند و ما فقط شنوده این احوالات بوده‌ایم و  خوشا به حال شما عزیزان که این احوالات را درک کرده اید.

خانواده شهدا از تاثیرگذارترین انسان های ایرانی اسلامی اند
در ادامه این مراسم فاطمه تنهایی، شهردار منطقه۸ نیز گفت: قطعا مادر و همسر شهید بودن روزی و افتخاری است که از سوی خدا برای خانواده شهدا مقرر شده است. حضور در بین مادران و همسران شهدا که اسوه‌های غیر قابل توصیفِ صبر و ایثار هستند؛ توفیق و روزی ما است.
وی در آیین تکریم مادران شهدای این منطقه خانواده شهدا را از تاثیر گذارترین و والاترین انسان‌های تاریخ ایران اسلامی توصیف کرد و خطاب به آنها گفت: به‌عنوان خدمتگزاران خانواده های شهدا و ایثارگران با برگزاری تجلیل از شما سروران گرامی، کوچکترین کار را برای بزرگترین الگوهای ایثار و شهادت انجام میدهیم و در مقابل درس وفاداری ، ایثار و گذشت را از شما بزرگان فرا میگیریم.
تنهایی افزود: خانواده شهدا در سخت ترین شرایط، صبر پیشه کردند و همچون بانوی دوعالم،حضرت فاطمه زهرا (س) دلیر مردانی را در دامان پرمهرشان به عرصه ایثارهدیه کردند که یاد هرکدامشان در میادین دفاع از وطن، دفاع از حریم اهل بیت و دفاع از سلامت و جان حضوری از جنس گذشت و فداکاری داشته است.
شهردار منطقه 8 از مادران و همسران شهدا طلب دعای خیر برای توفیق در مسیر خدمت کرد و ادامه داد: انشاءالله همه شهدا و خانواده هایشان از ما راضی باشند که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نقل فرموده اند؛ « سه گروهند که روز قیامت شفاعت می کنند و شفاعت آنها مورد پذیرش خداوند قرار می گیرد، انبیاء و علما و شهداء»

گفتنی است، در این مراسم مریم اردبیلی مشاور امور بانوان، حسین اکبری معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی، سرهنگ محمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید بهشتی و معاونین منطقه۸ نیز حضور داشتند و از ۱۳۰ مادر و همسر شهید هشت سال دفاع مقدس، شهدای سلامت و شهدای حرم آل الله خادمین منطقه۸ تجلیل به عمل آمد. همچنین با گرداندن پرچم سبز گنبد امام رضا (ع)، مدعوین به زیارت معنوی و عاشقانه امام مهربانی‌ها و ارادتمندان اهل بیت (ع) در پردیس فرهنگی امام هادی (ع) میهمان شدند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب