امروز: چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/05/01]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 59221 تاریخ انتشار: شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱:۴۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در نشست خبری جامعه مدیران و متخصصین صنعت کفش ایران اعلام شد/ بخش 2

شجری: بجای ساماندهی واردات، باید صادرات را ساماندهی کرد/ داورپناه : قاچاق بلای جان تولید شده و تولیدکننده چگونه باید دستمزد کار را بدهد؟/ عرب: چرا باید تعرفه آگهی‌ها در صدا و سیما در اسفند ماه ناگهان چندبرابر شود

خبرایران : نشست خبری بررسی طرح ساماندهی واردات کیف وکفش ایران صبح امروزشنبه21 اسفندماه 1400 با حضور رئیس هیات مدیره واعضای هیات مدیره جامعه مدیران و متخصصین صنعت کفش ایران ، تولیدکنندگان فعال کیف وکفش و اصحاب رسانه برگزارشد.
شجری: بجای ساماندهی واردات، باید صادرات را ساماندهی کرد/  داورپناه : قاچاق بلای جان تولید شده و تولیدکننده چگونه باید دستمزد کار را بدهد؟/ عرب: چرا باید تعرفه آگهی‌ها در صدا و سیما در اسفند ماه ناگهان چندبرابر شود

به گزارش خبرنگارخبرایران ، نشست خبری«جامعه مدیران و متخصصین صنعت کفش ایران» با هدف بررسی طرح ساماندهی واردات کیف وکفش صبح امروزشنبه21 اسفندماه 1400 با حضور«مصطفی طالقانی» رئیس هیات جامعه مدیران ومتخصصین صنعت کفش ایران، «روح الله هادوی‌نیا» عضو هیات مدیره جامعه مدیران و متخصصین صنعت کفش ایران و تولیدکننده فعال کیف وکفش، «علی لشکری» عضو هیئت رئیسه جامعه صنعت کفش ایران و تولید کننده کفش ، «محمدعرب» عضو هیات مدیره جامعه مدیران و متخصصین صنعت کفش ایران ومدیرعامل کفش شیما و تولیدکننده «رسول شجری» عضو هیات مدیره جامعه مدیران و متخصصین صنعت کفش ایران و رئیس اتحادیه کفش دست‌دوزتهران ،«محمدرضا داورپناه» عضو هیات مدیره جامعه مدیران و متخصصین صنعت کفش ایران و تولیدکننده کفش و اصحاب رسانه برگزار ودراین نشست خبری «رسول شجری» رئیس اتحادیه صنف کفاشان دست دوز تهران نیز اظهارداشت: برخی از اعضای صنعت کفش هرچه دارند و ندارند را در این صنعت گذاشته اند .

 

شجری:  به جای ساماندهی واردات، باید صادرات را ساماندهی کرد

رئیس اتحادیه صنف کفاشان دست دوز تهران نیز در این نشست خبری اظهار داشت : برخلاف خیلی از افراد که از این صنعت به عنوان ویترین استفاده می کنند، اگر بخواهند همین الان سرمایه شان را به یک جای دیگر ببرند هفتاد پشت هم نیاز ندارد اما بر اساس ایران دوستی و اسلام دوستی و ملت دوستی و هرچه حساب کنید این کار را انجام می دهند.

وی عنوان داشت : باید مشخص شود پشت طرح ساماندهی پوشاک چه افرادی هستند؟ همچنین در وزارت خانه چه کسانی این موضوع را حمایت می کنند؟ البته خیلی از اعضای وزارتخانه موافق این نیستند اما همچنان عده ای هستند که دنبال واردات هستند. البته نمی گوییم واردات نداشته باشیم اما می گوییم حداقل ۱۰۰ دلار بالاتر باشد نه اینکه کفش های استوک نزدیک به ۳ دلار را وارد کنند و به اسم کفش خارجی بفروشند.

شجری تاکید کرد: برای اینکه شعار هم نداده باشیم مدل های کفش خارجی موجود در کشور را ببینید و به سایت های برند خارجی مراجعه کنید و بنینید که حتی یکی از آن ها هم در آن سایت ها نیستند. کفش هایی که فقط وارد می شوند تا بازار را از تولیدکنندگان داخلی بگیرند. به نظر ما بجای ساماندهی واردات، باید صادرات را ساماندهی کرد.

 

عرب: چرا باید تعرفه آگهی‌ها در صدا و سیما در اسفند ماه ناگهان چندبرابر شود  

محمد عرب عضو جامعه مدیران و متخصصین صنعت کفش و مدیرعامل کفش شیما و تولیدکننده فعال صنعت کفش نیزدراین نشست خبری اظهارداشت: متاسفانه کاهش 15 درصدی صادرات کفش در سال 1400 اذعان کرد: قوانین سخت، راه را بر صادرکنندگان بسیار سد کرده است. امروز بیش از 20 برند خوب در داخل کفش تولید می‌کنند که قابلیت صادرات را دارد اما متاسفانه گروهی به دنبال بریدن سر برندها هستند.

مدیرعامل کفش شیما با انتقاد از صدا و سیما ابرازداشت: رهبر انقلاب تاکید کردند که از تولید حمایت شود اما این حمایت صورت نمی‌گیرد. چرا باید تعرفه آگهی‌ها در صدا و سیما در اسفند ماه ناگهان چندبرابر شود و مدیران این سازمان تبلیغ کفش را برابر با مواد غذایی بگیرند؟!

وی اضافه کرد: متاسفانه امروز تولیدکنندگان صنعت کفش قربانی بزرگ شدن نهادهای دیگر می‌شوند. چرا اگر دولت می‌خواهد سازمان تامین اجتماعی را بزرگ کند و یا بانک‌ها بزرگ شوند، باید تولیدکننده قربانی شود؟

عرب با اشاره به معضل قاچاق ادامه داد : امروز ما اگر کالایی را بخواهیم از تهران به بندرعباس بفرستیم 4 روز طول می‌کشد اما از دوبی به بندرعباس یک کالا 2 روزه می‌رسد. در بندرعباس حدود 30 هزار قایق موتوری هر روز آماده هستند تا اجناس قاچاق را به هر نقطه‌ای که می‌خواهند ببرند.

وی با اشاره به مصوبه دولت برای دستمزدها تاکید کرد: قطعا ما از کارگرها حمایت می‌کنیم اما باید تولیدکنندگان و صنعتگران بتوانند این میزان حقوق را پرداخت کنند زیرا با افزایش قیمت مواد اولیه و هزینه‌های دیگر تولید، نمی‌توان درآمد زیادی کسب کرد.

 

داورپناه : قاچاق بلای جان تولید شده و تولیدکننده چگونه باید دستمزد کار را بدهد؟

محمدرضا داورپناه عضو هیات مدیره جامعه مدیران و متخصصین صنعت کفش ایران و تولیدکننده کفش نیز درادامه نشست خبری اظهارداشت: دولت تظاهر می‌کند که در حال دادن حق کارگر است و بر روی کاغذ این کار را می‌کند اما در واقعیت اینگونه نیست.

وی تاکید کرد: وقتی قیمت نهاده‌ها و پتروشیمی ناگهان 30 درصد افزایش پیدا می‌کند و مالیات‌ها نیز افزایش پیدا کرده‌اند و از سوی دیگر قاچاق نیز بلای جان تولید شده، تولیدکننده چگونه باید دستمزد کار را بدهد؟ به نظرم باید دراین خصوص تصمیمات بهتری گرفته شود، تا صتنعت کفش هم بیشتر ازاین دچار مشکلات نشود.

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب