امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 59159 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲:۱۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

شکوری در نشست خبری تشریح کرد؛

اعلام «نرخ» و «حق بیمه» پوشش بیمه‌ای فراگیر خانواده ایرانی

خبرایران : مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی جزئیات و نحوه پوشش «بیمه فراگیر خانواده ایرانی» را تشریح کرد.
اعلام «نرخ» و «حق بیمه» پوشش بیمه‌ای فراگیر خانواده ایرانی

به گزارش خبرایران ، مهدی شکوری در نشستی خبری که در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد با بیان اینکه بیمه فراگیر خانواده ایرانی، قشر وسیعی از جامعه را دربرمی‌گیرد و سیاست‌گذاری کلان این است که افرادی که تاکنون بیمه نشده‌اند بتوانند از تعهدات سازمان برخوردار شوند اظهار کرد: قبلا بیمه انفرادی و مشاغل آزاد را داشتیم که آن را تعمیم و پوشش بیمه‌ای افراد خانواده را تکمیل کردیم.

وی افزود: بر این اساس پدرخانواده اگر از بیمه‌ای برخوردار نباشد می‌تواند در قالب مشاغل آزاد تحت پوشش قرار بگیرد. همسر بیمه شده که خانه‌دار است نیز می‌تواند ذیل بیمه زنان خانه دار تحت پوشش قرار بگیرد. دختر خانواده مادامی که شغل ندارد می تواند در قالب بیمه زنان خانه‌دار و اگر دانشجو باشند مادامی که اشتغال به تحصیل دارد در قالب بیمه دانشجویان خود را بیمه کند.

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به مزیت‌های استفاده از بیمه زنان خانه‌دار گفت: زن خانه‌داری که تاکنون پوشش بیمه‌ای نداشته، تلقی‌اش این بوده که به بیمه نیاز ندارد، درحالی که وقتی فرزندان بزرگ می‌شوند و در مرحله ازدواج و تشکیل خانواده هستند و با تنگناهای اقتصادی مواجه می‌شوند، با مستمری که بعد از بازنشستگی برقرار می شود می‌توانند مکمل اقتصاد خانواده باشند. درست است که همسر، تحت تکفل شوهرش بوده، اما این کفالت صرفا مربوط به بیمه درمان و مستمری بازماندگان است؛ اما اگر خودشان هم بیمه شوند خود زن خانه‌دار هم از قِبَل سوابق بیمه‌پردازی می‌تواند از مزایای بازنشستگی برخوردار شود و در واقع خانواده در آینده دو حقوق بازنشستگی دارند.

وی ادامه داد: همچنین مادامی که دختران و پسران در خانه هستند می‌توانند خود را بیمه کنند و اطمینان یابند که این پوشش بیمه‌ای می‌تواند آنها را به آینده مطمئن کند.

شکوری نرخ حق بیمه زنان خانه‌دار و بیمه دانشجویان را اعلام کرد و گفت: متقاضیان می‌توانند با انتخاب یکی از سه نرخ ذیل، از پوشش متنوعی برخوردار شوند. نخست، نرخ حق بیمه ۱۲ درصد ( در واقع ۱۴ درصد است که دو درصد سهم دولت و ۱۲ درصد سهم بیمه شده است) است که تعهد بازنشستگی را شامل می شود. دوم نرخ ۱۴ درصد که شامل خدمات بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی است و سوم نرخ ۱۸ درصدکه خدمات بازنشستگی، فوت قبل و بعد از بازنشستگی و از کارافتادگی را شامل می‌شود و براساس انتخاب فرد متقاضی است.

وی افزود: مبلغ حق بیمه ماهانه نرخ ۱۲ درصد، ۳۱۸ هزار تومان، نرخ ۱۴ درصد، ۳۷۲ هزار تومان و نرخ ۱۸ درصد، ۴۷۸ هزار تومان در سال جاری است.

شکوری افزود: اگر فردی تحت پوشش بیمه دانشجویی یا بیمه زنان خانه‌دار باشد، مادامی که این بیمه پردازی را ادامه می‌دهد، کماکان می‌تواند تحت تکفل سرپرست خانواده باقی بماند و نیازی به پرداخت سرانه درمان نیست و استحقاق درمان از قبل همسر یا پدر خانواده برقرار است. اما اگر پدر یا همسر، بیمه نباشند همین افراد می‌توانند پدر و مادر خود را هم بیمه کنند. اگر تمایل به برخورداری از استحقاق درمان را نیز داشته باشند می‌توانند سرانه ۷۱ هزار و ۶۰۰ تومان را بپردازند که برای سال ۱۴۰۰ است و سال آینده تغییر می‌کند.

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در اردیبهشت ماه جاری، شمار بیمه شدگان در قالب مشاغل آزاد یک میلیون و ۹۴۳ هزار نفر بوده که به دو میلیون و ۳۶۵ هزار نفر در بهمن ماه رسیده و بیش از ۲۰ درصد رشد یافته است. شمار بیمه شدگان دانشجو نیز تا مهر ماه ۱۶ هزار و ۷۶۳ نفر بوده که بهمن‌ماه به ۳۰ هزار و ۹۸۷ نفر رسیده و رشد۵۰ درصدی داشته‌ایم. آمار زنان خانه‌دار نیز تا مهر ۳۷۴ هزار بوده که بهمن ماه به ۴۲۷ هزار و ۷۲۰ نفر رسیده و رشد ۵۰ هزار نفری داشته است.

وی افزود: تمام خدمات ما غیرحضوری ارائه می‌شوند. خوشبختانه در سامانه خدمات امکان عقد قرارداد غیرحضوری بیمه دانشجویان، زنان خانه دار، مشاغل آزاد و اختیاری فراهم است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب