امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 59131 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱:۳۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

اقدامات بهارانه شهرداری منطقه 2 در طرح استقبال از بهار

خبرایران : طرح استقبال از بهار با هدف فراهم کردن شرایط مناسب برای شهروندان و استقبال خوب و مناسب از بهار برنامه ریزی وبا بسیج نیروهای شهرداری در محلات منطقه2 اجرا می شود.
اقدامات بهارانه شهرداری منطقه 2 در طرح استقبال از بهار
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 2، مهدی صالحی، شهردار این منطقه با اعلام خبر فوق اظهار داشت: با هدف پاکسازی چهره شهر از نازیبایی ها و آراستگی محیط شهری در آستانه سال نو، با بسیج نیروهای شهرداری مستقر در نواحی 9گانه منطقه طرح استقبال از بهار از ابتدای اسفند ماه آغاز و تا نیمه فروردین ماه سال جدید ادامه خواهد داشت.
 
وی زیباسازی و آراستگی محیط های شهری را از جمله برنامه های پیش بینی شده در این طرح برشمرد و گفت: در همین راستا برنامه‌ها و اقدامات گسترده‌ای  در قالب رنگ آمیزی المان های شهری، آذین بندی و ریسه بندی معابر اصلی ، دیوار نگاری ،نقاشی دیواری و نصب المان های حجمی متناسب با ایام نوروز با هدفتغییر چهره شهر و افزایش نشاط شهروندان برنامه‌ریزی و اجرایی می شود.
صالحی ساماندهی فضاهای سبز شهری را از دیگر برنامه ها برشمرد و افزود: با اجرای فرش گل ، نصب گلجای وهمچنین کاشت نشای فصلی گونه‌های گیاهی،بدنه بزرگراه‌ها، بوستان‌ها و معابر آراسته می شود.
شهردار منطقه ۲ تهران به اجرای پویش نهال کاری اشاره کرد وگفت: این پویش با هدف جلب مشارکت شهروندان در توسعه فضای سبز و حفظ محیط زیست به صورت گسترده اجرا می شود و در این طرح بیش از 8700 نهال غرس می شود.
وی  افزود: نمايشگاه هاي بهترينها از دور ريختنيها و اجراي المانهايي از مواد بازيافتي با همکاري سازمانهاي مردم نهاد،اهداء سفره هفت سين به شهروندان در ازاي تحويل پسماند خشک ، شناسایی و تقدیر از اصناف دوستدارمحیط زیست در این برنامه ها پیش بینی شده است.
شهردار منطقه2 به انتخاب محله نمونه سبز اشاره کرد و گفت:به منظور مشارکت شهروندان در برنامه های زیست محیطی، طرح محله سبز بامشاركت اعضاي كانون محيط زيست بااجراي اقداماتی همچون آذين بندي ، رنگ آميزي ، تفكيك پسماندخشك وتر ، رفت وروب ونظافت داوطلبانه ، باغچه كاري ، ترميم فضاي سبز ، نقاشي ديواري ،چيدمان سفره هفت سين و...اجرا می شود.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب