امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 59084 تاریخ انتشار: شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۶:۳۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد؛

آموزش ۱۰ هزار مراقب در منزل در تفاهم‌ سه‌جانبه سازمان بهزیستی کشور، سازمان آموزش فنی‌ و حرفه‌ای و سازمان نظام پرستاری

خبرایران : رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم امضاء تفاهم‌نامه سه‌جانبه با سازمان آموزش فنی‌ و حرفه‌ای کشور و سازمان نظام پرستاری از آموزش پایلوت ۱۰ هزار نفر مراقب در منزل در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: زیست‌بوم اجتماعی نظام سلامت کشور را به عنوان متولی سلامت اجتماعی طراحی کردیم.
آموزش ۱۰ هزار مراقب در منزل در تفاهم‌ سه‌جانبه سازمان بهزیستی کشور، سازمان آموزش فنی‌ و حرفه‌ای و سازمان نظام پرستاری

به گزارش خبرایران از روابط عمومی و امور بین‌الملل، تفاهم‌نامه سه‌جانبه سازمان بهزیستی کشور، سازمان آموزش فنی‌ و حرفه‌ای کشور و سازمان نظام پرستاری در زمینه خدمات حمایتی و توانبخشی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت مردمی امضاء شد.

«علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه زیست‌بوم اجتماعی نظام سلامت کشور در برنامه ششم توسعه را به عنوان متولی سلامت اجتماعی طراحی کردیم،گفت: امیدواریم با هم‌افزایی این مهم را برای جامعه هدف محقق شود.

 رئیس سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: بهزیستی به عنوان سازمانی امدادی، اورژانسی و حمایتی بیش از ۴۲ سال به جامعه هدف خدمت ارائه می‌کند که برخی از آنها با امنیت خاطر در مراکز نگهداری و برخی در منازل تحت سرپرستی هستند اما آنچه به عنوان بستر مناسب‌سازی در اجتماع به عنوان فرآیندی برای حضور موثر معلولان مهم و موکد است که تمامی دستگاه‌ها که در قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت وظیفه‌ای برعهده دارند با استفاده حداکثری از ظرفیت خود اقدام کنند.

وی با اشاره به انتشار گزارش عملکرد دستگاه‌های همکار اجرای قانون حمایت از حقوق دارای معلولیت در پایان فروردین ۱۴۰۱، تصریح کرد: ارتقاء سطح کیفی آموزش به عنوان یک آموزش حرفه‌ای و توانمندسازانه برای مربی اعم از پدر، مادر، ... که بتواند در کنار خانواده تمشیت کنند.

قادری با بیان اینکه پنجره جمعیتی کشور در آینده‌ای نزدیک بسته می‌شود، گفت: جامعه در ۲۰ سال آینده با جمعیت سالمندی مواجه است که این امر نیازمند یک برنامه‌ریزی جامع و حرفه‌ای‌ست.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از آموزش پایلوت ۱۰ هزار نفر مراقب در منزل در آیننده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: بهزیستی با بیش از ۴ دهه فعالیت در زمینه نگهداری از افراد دارای معلولیت در مراکز نگهداری به دنبال ایجاد یک شبکه آموزشی بین خدمت‌گیرندگان و مراکز توانبخشی و آموزشی کشور است؛ همچنین امیدواریم ضمن رضایتمندی خانواده‌ها، فراگیری چتر حمایتی و توانبخشی بیشتر و ملموس‌تر شود.

به گفته وی پیشگیری از عوارض ثانویه و ثالثیه که معلولیت برای خانوار ایجاد می‌کند و همچنین بهبود سلامت روان و فضای اجتماعی و بهداشتی خانواده‌های افراد دارای معلولیت از اهداف این تفاهم‌نامه سه‌جانبه است.

قادری با بیان اینکه بیش از ۵۵۰ هزار فرد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید در کشور وجود دارند، در پایان یادآور شد: با همکاری دستگاه‌ها و کنشگران اجتماعی آینده روشنی پیش‌رو خواهیم داشت.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب