امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 59020 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰:۱۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت:

ایران آماده نقش‌آفرینی دیپلماتیک برای کمک به بازگشت صلح به اوکراین است/ حفاظت از جان شهروندان و غیرنظامیان و رعایت حقوق بشردوستانه مورد توجه همه طرف‌ها در مناقشات اوکراین باشد / ضرب‌الاجل به تمام دستگاه‌های اجرایی برای تسهیل مجوزهای کسب و کار

خبرایران : رئیس‌جمهور اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران از هرگونه تلاش دیپلماتیک که منجر به حل مسالمت‌آمیز مناقشات در اوکراین شود حمایت می‌کند و آماده نقش‌آفرینی برای هرگونه کمک به بازگشت صلح است.
ایران آماده نقش‌آفرینی دیپلماتیک برای کمک به بازگشت صلح به اوکراین است/ حفاظت از جان شهروندان و غیرنظامیان و رعایت حقوق بشردوستانه مورد توجه همه طرف‌ها در مناقشات اوکراین باشد / ضرب‌الاجل به تمام دستگاه‌های اجرایی برای تسهیل مجوزهای کسب و کار

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی عصر یکشنبه در جلسه هیأت دولت با تسلیت شهادت امام موسی‌بن‌جعفر علیه السلام، به تحولات اوکراین اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران براساس اصول اساسی سیاست خارجی خود، با سلطه‌گری و سلطه‌پذیری، مخالف است و از حق تعیین سرنوشت همه ملت‌ها حمایت می‌کند.
رئیس‌جمهور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران ضمن درک نگرانی‌های امنیتی نسبت به چندین دهه توسعه‌طلبی ناتو، بر حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملی همه کشورها تأکید دارد. قاطعانه بر این باوریم که دیپلماسی و پایبندی صادقانه به تعهدات بین‌المللی توسط همه طرف‌ها، تنها راه‌حل پایدار و عادلانه خروج از وضعیت فعلی است.
آیت‌الله رئیسی افزود: حفاظت از جان و مال شهروندان و غیرنظامیان و رعایت حقوق بین‌المللی و حقوق بشردوستانه باید مورد اهتمام جدی همه طرف‌ها قرار گیرد.
دکتر رئیسی تصریح کرد: ضروری است پیرو دستورات قبلی، وزارت امور خارجه و دیگر دستگاه‌های متولی، در راستای حفاظت از همه شهروندان ایرانی و بویژه دانشجویان ما در اوکراین، هرگونه اقدام لازم را تسریع بخشند.
آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت روز امور تربیتی و تربیت اسلامی، گفت: امور پرورشی و تربیتی در مدارس از یادگاری‌های شهیدان رجایی و باهنر است، وزارت آموزش و پرورش از لحاظ کمی و کیفی به امور تربیتی و مربیان تربیتی رسیدگی کند. بسیاری از آسیب‌های اجتماعی با نقش‌آفرینی فعالانه امور تربیتی کاهش می‌یابد.
رئیس‌جمهور در ادامه از تلاش‌های وزرای نفت و نیرو و کارکنان این دو وزارتخانه برای تامین پایدار گاز و برق در فصل زمستان علی‌رغم افزایش میزان مصرف، قدردانی کرد و آن را نمونه‌ای موفق از مدیریت امور به نفع مردم دانست.
دکتر رئیسی به شعار سال با عنوان «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» اشاره کرد و تاکید داشت: یکی از موانع جدی کارآفرینی و تولید، تعلل در صدور مجوزهای کسب‌وکار است که موجب توقف تولید و نارضایتی زیاد می‌شود. تسهیل و کاهش زمان صدور مجوزهای کسب‌وکار از برنامه‌های دولت و خواست مردم بوده و الان نیز به قانون تبدیل شده است.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: تمام دستگاه‌ها باید فرآیند صدور مجوزهای کسب‌وکارها را تا زمان مقرر سامان دهند و این ساماندهی با قدرت و بدون مسامحه انجام شود. دولت پشتیبان سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و کسب‌وکارهای حلال است.
آیت‌الله رئیسی در پایان به موضوع آزادسازی سواحل شمالی اشاره کرد و اظهار داشت: از زمانی که مردم اجرای موفق آزادسازی سواحل را دیدند هم خوشحال شدند و هم توقع درستی دارند که در عرصه‌های دیگر نیز نهادها و دستگاه‌ها به همین نحو عمل کند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب