امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5895 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۲:۲۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل انجمن سینمای جوان خبرداد؛

بلیت نیم بها در روز ملی سینما/ برگزاری جشنواره تیژ با همکاری شهرداری/ تربت حیدریه صاحب سینما می‌شود / توجه مدیران سینماها به سود کوتاه مدتشان است

خبرایران: حبیب ایل بیگی مدیرعامل انجمن سینمای جوان بابیان اینکه جشنواره تیژبا همکاری شهرداری برگزار می‌شود، گفت: جشنواره تیژ با همکاری شهرداری برگزار و برای نخستین بار در کشور سازمانی به‌غیراز اداره فرهنگ وارشاد در برگزاری یک جشنواره منطقه‌ای با ما همکاری کرده‌ است.
بلیت نیم بها در روز ملی سینما/ برگزاری جشنواره تیژ با همکاری شهرداری/ تربت حیدریه صاحب سینما می‌شود / توجه مدیران سینماها به سود کوتاه مدتشان است

 به گزارش خبرایران، نشست خبری پنجاه و یکمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان تیژ- تربت حیدریه با حضور «حبیب ایل بیگی» مدیرعامل انجمن، «رضا حسن‌زاده» رئیس جشنواره تیژ و معاون پژوهش و برنامه‌ریزی شهردار تربت حیدریه و «جواد جعفری» مدیراجرایی این جشنواره و سرپرست انجمن تربت حیدریه، امروز یکشنبه 16 شهریورماه در سالن اجتماعات انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شد.

وی ادامه داد: خوشحالیم که دومین جشنواره منطقه‌ای را به فاصله 20 روز در شهر دیگری برگزار می‌کنیم این جشنواره به میزبانی استان خراسان رضوی در شهر تربت حیدریه برگزار می‌شود. معتقدم جشنواره‌های منطقه‌ای در ادامه سیاست‌های انجمن در زمینهٔ عرضه آثار این امکان را برای عکاسان، فیلم‌نامه نویسان و فیلم‌سازان فراهم می‌کند.

ایل‌بیگی افزود: از آنجا که در این دوره مدیریتی انجمن سینمای جوان توجه ویژه به مناطق و شهرستان‌ها شده است در تلاش هستیم که عموم برنامه‌ها در کل یک استان برگزار شود به‌عنوان مثال اختتامیه جشنواره منطقه‌ای اراک را در شهر خمین و در کنار بیت تاریخی امام راحل(ره) برگزار کردیم و فکر می‌کنم حضور در بیت تاریخی امام (ره) برای هنرمندان و میهمانان خاطره‌انگیز بود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در ایام میلاد امام رضا(ع) برگزار می‌شود، افزود: به‌یقین از بارگاه ملکوتی ایشان انرژی لازم برای این کار فرهنگی و هنری خواهیم گرفت. امیدوارم ارتباط دو سویی که میان ما و شهرداری تربت‌حیدریه صورت گرفته نتیجه خوبی برای فیلم‌سازان و عکاسان به همراه داشته باشد و یکی از دلایلی که برگزاری جشنواره منطقه‌ای در تربت‌حیدریه را انتخاب کردیم علاقه و اشتیاق مدیران و مسئولان این شهر مانند نماینده مجلس، شهردار، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد و حضور  این مدیران در انجمن و رایزنی در این رابطه است

مدیرعامل انجمن سینمای جوان بابیان اینکه این جشنواره با همکاری شهرداری برگزار می‌شود، افزود: جشنواره تیژ با همکاری شهرداری برگزار و برای نخستین بار در کشور سازمانی به‌غیراز اداره فرهنگ وارشاد در برگزاری یک جشنواره منطقه‌ای با ما همکاری کرده‌ است. معتقدم به کمک و مدد تمامی سازمان‌ها در سراسر کشور برنامه‌های فرهنگی و هنری به‌خوبی برگزار خواهند شد و امیدوارم جشنواره تیژ آغاز خوبی برای همکاری سایر ارگان‌ها با برنامه‌های فرهنگی و هنری باشد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوان با تاکید براینکه بسیاری از شهرهای ما فاقد سینما هستند و این بی‌عدالتی  وجود دارد، افزود: نداشتن سینما به معنای نبود سالن نیست مثلاً تربت‌حیدریه شاید 10 سالن داشته باشد اما استفاده مفیدی از آن نمی‌شود و تنها در طول سال چند مراسم در این سالن‌ها برگزار می‌شوند. آقای ایوبی با مدیرکل ارشاد استان‌ها صحبت‌ کرده‌اند که سالن‌های اداره‌ها و سازمانهای دولتی تبدیل به سینمای چند سئانس در طول روز شود و مجتمع‌های فرهنگی در برخی از شهرها به برکت برگزاری گردهمایی‌ها و جشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان فعال شده‌اند.

وی خبرداد: با مسئولان تربت حیدریه توافق کرده‌ایم مجتمع فرهنگی اندیشه بعدازظهرها در اختیار انجمن سینمای جوان این شهر قرار گیرد و با یک بلیت‌فروشی اندک سینمای این شهر نیز را بیفتد.

ایل‌بیگی همچنین بیان کرد: جشنواره‌های منطقه‌ای فرصتی است تا علاقه‌مندان، به دانش عکاسی و فیلم‌سازی خود اضافه کنند.  در جشنواره منطقه ای سینمای جوان آفتاب- اراک  نشست‌های  خوبی  در حوزه فیلم‌سازی و عکاسی برگزار شد و این روند در جشنواره تیژ تکرار می شود به عنوان نمونه دکتر الستی کارگاه «سینمای تجربه‌گرا» را برگزار خواهند کرد.

وی به برگزاری نشست عکاسی سینمای دفاع مقدس در جشنواره آقتاب اشاره کرد و افزود: یکی از نکات خوب آن جشنواره برگزاری کارگاه عکاسی با موضوع دفاع مقدس بود چراکه برگزاری این دست از نشست‌ها برای انتقال تجربیات کسانی که در 8 سال دفاع مقدس فعال بودند برای جوانان امروز ضروری است.

مدیرعامل انجمن ادامه داد: خوشبختانه «علی فریدونی» به عنوان کسی که عکس‌هایش از دوران دفاع‌مقدس برای علاقه‌مندان در جشنواره اراک به نمایش رسید و توانست تأثیری خوبی بگذارد در  تربت‌حیدریه نیزحضور خواهد یافت و آقای صارمی آثار وی را نقد می‌کند. این جلسه در اراک به‌قدری  مورد استقبال قرار گرفت که به بیش از 5 ساعت به طول انجامید و حاضران معتقد بودند نکاتی را از جنگ تحمیلی متوجه شدند که در سینما و تلویزیون کمتر شاهد دریافت کرده اند.

وی توضیح داد: در این جشنواره فیلم‌سازان 7 استان حضور دارند و نشست‌های تخصصی به همراه تور عکاسی برگزار خواهد شد. شاید اگر بحث برگزاری جشنواره نبود هیچ‌گاه به سمت تربت‌حیدریه نمی‌رفتیم و این فرصت خوبی است که جوانان با اقلیم و فرهنگ مردم شهرهای مختلف آشنا شوند.

ایل بیگی افزود: «استاد شفیعی کند کنی»  زادگاهشان در  تربت‌حیدریه و  روستایی کدکن است و  ما مستندی را به کارگردانی «سید جواد میرهاشمی» در حال تهیه هستیم.

همچنین در جشنواره تیژ نیز به سنت همیشگی یک روز قبل از آغازجشنواره به گلزار شهدای شهر تربت حیدریه خواهیم رفت و به مقام شامخ شهدای این شهر ادای احترام می کنیم و در پایان جشنواره برای زیارت به حرم امام رضا (ع) خواهیم رفت.

همچنین از آنجا که این جشنواره در خراسان رضوی زادگاه مرحوم «ابراهیم اصغر زاده» فیلم‌ساز برگزار می‌شود (در سانحه هوایی از بین رفتند) بزرگداشت وی را نیز برگزار و سه اثر از این هنرمند  به نمایش  گذاشته می‌شود.

در ادامه این مراسم ایل‌بیگی درباره طرح «سینما سلام» گفت: در چند هفته اخیر بحث‌های متعددی در زمینه طرح سینما سلام شد و البته دکتر ایوبی برای نمایش رایگان فیلم در 21 شهریور (روز ملی سینما) اعلام آمادگی کرده بودند و ما نیز بعد از برگزاری یک دوره مراحل آسیب‌شناسی اجرای آن را پشت سر گذاشتهایم اما در ادامه بررسی‌ها آقای ایوبی با برگزاری رایگان این طرح مانند گذشته موافق نبودند چراکه ممکن است رایگان شدن سینما به معنای بی‌ارزشی آن تلقی شود و اینکه شاید برخی سینماها امکانات لازم برای استقبال از مردم و ازدحام که ایجاد خواهد شد را نداشته باشند.

وی ادامه داد: استقبال از این طرح  به‌قدری از سوی مردم زیاد بود که برخی از سینماداران نتوانستند از پس کنترل جمعیت بر آیند البته این ازدحام جمعیت در برخی سینماها  نیز به‌خوبی کنترل شد. هیچ‌کس  انتظار استقبال چنین جمعیتی نداشت و اگر قابل پیش‌بینی بود راهکارهای بیشتری برای برقراری نظم اعمال می‌شد.

ایل بیگی افزود: در بسیاری از شهرهای کوچک مردم برای نخستین بار به سینما رفتند و شوق حضور در سینما در آن‌ها ایجاد شد و مسئولان متوجه کمبودهایشان شدند.  طرح سلام سینما برای سازمان سینمایی است و امیدواریم اتفاقهای خوبی در ادامه بی افتد البته به‌شرط  آنکه صاحبان سینما همکاری کنند.

وی توضیح داد: امکان صحبت با تمامی سینماداران را نداشتیم به همین دلیل به سراغ مسئولان صنوف  رفتیم تا در صورت همکاری طرح را اجرایی کنیم. دوستان شورای صنفی با رایگان بودن کامل طرح موافق نیستند و می‌خواهند که نیم‌بها باشد و ما از آنجا که هدفمان این است که برای سینما آورده‌ای داشته باشیم پینهاد انها را پذیرفتیم.

بنابراین روز جمعه مصادف با روز ملی سینما به خاطر حمایت از سینمای ملی بلیت سینماها نیم بهاء خواهد شد.

همچنین حسن‌زاده؛ رئیس جشنواره تیژ ارزیابی و معرفی بهترین تولیدات یک سال اخیر در حوزه  فیلم کوتاه و عکس را از هدف این جشنواره دانست و گفت: انجمن سینمای جوان ایران این جشنواره را به منظور ارتقای سطح آگاهی، تجربه و بینش نسل جوان، نیل به سینمای ملی با هدف بسط و تعمیم ارزش‌های والای دینی و هویتی، تحکیم خانواده، موضوعات اجتماعی و فرهنگی، امید، عدالت، فرهنگ شهادت و دفاع مقدس، دستاوردهای جدید علمی، ظرفیت‌های فرهنگی، تمدنی، تاریخی و جغرافیایی کشور با نگاه به پرورش هنرمندانی متعهد، خلاق و توانمند برگزار می‌کند و امیدواریم موجب دستیابی به آثار فاخر فیلم کوتاه و عکس شود.

 

به گفته وی فیلم‌های منتخب جشنواره منطقه‌ای انجمن سینمای جوان تیژ- تربت حیدریه آذرماه امسال در مشهد به نمایش می‌رسند.

رئیس پنجاه و یکمین جشنواره تیژ از ارسال 1770 اثر به دبیر خانه جشنواره خبر داد و گفت: از زمان ارائه فراخوان،261 فیلم داستانی، 106 فیلم مستند، 130 فیلم پویانمایی، 54 فیلم تجربی،245اثر در حوزه مسابقه فیلمنامه‌نویسی و 1074 اثر در بخش عکس به این جشنواره ارسال شده است.

رضا حسن‌زاده ادامه داد: آثار ارسالی از سراسر کشور توسط سه نفر از استادان برجسته دانشگاه‌ها و مدرسان حوزه فیلم و عکس در ستاد مرکزی جشنواره واقع در تهران مورد بررسی قرار گرفته و به بخش مسابقه جشنواره راه پیدا می‌کرده‌اند.

حسن‌زاده درباره حضور آثار در مرحله نهایی این جشنواره گفت: در جشنواره امسال 4 فیلم پویانمایی، 9 فیلم نامه،55 فیلم داستانی،10 مستند،8 فیلم تجربی و 47 عکس به همراه یک مجموعه عکس به مرحله نهایی رسیده‌اند.

وی از افزایش 20 درصدی آثار در مقایسه با جشنواره‌های گذشته خبر داد و افزود: برگزاری این جشنواره برای نخستین بار از مرکز استان خارج و به‌دلیل ظرفیت‌های بالای برگزاری جشنواره در تربت حیدریه به این شهرستان واگذار شده است.

این هنرمند بیان کرد: بیش از 20 آثار پذیرفته شده در این جشنواره متعلق به مشهد و دیگر شهرهای استان خراسان رضوی است.

رئیس جشنواره تیژ افزود: امکان حضور آثار هنرمندانی  از کشورهای افغانستان، پاکستان، تاجیکستان و ترکمنستان در این جشنواره وجود دارد و برخی این کشورها نیز آثارشان را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند.

حسن‌زاده از برگزاری سه کارگاه آموزشی در جشنواره خبر داد و افزود: تورهای عکاسی با حضور  عکاسان برجسته کشور را برگزار می‌کنیم که قرار است با محوریت میراث فرهنگی و طبیعت خراسان فعالیت کنند و به طورحتم محصول آن را در قالب کتابی منتشر خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در این جشنواره 8 کمیته در حوزه‌های اسکان، پذیرایی، تشریفات، سالن‌ها، نمایشگاه‌ها، افتتاحیه، اختتامیه، حراست و امنیت به طور مستقیم فعایت می‌کنند.

حسن زاده گفت: این دوره از جشنواره با هدف ارتقای سطح آگاهی، تجربه و بینش نسل جوان برای رسیدن به سینمای ملی و بسط و تعمیم ارزش‌های دینی و هویتی برگزار خواهد شد.

 

رئیس جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در ادامه گزارشی از فعالیت‌های دبیرخانه جشنواره ارائه کرد و یادآور شد: تا پایان مهلت ارسال آثار، بیش از هزار و 770 اثر در بخش‌های فیلم داستانی، فیلم تجربی، پویا نمایی، مستند، عکس و فیلمنامه به دبیرخانه ارسال شده که بیشترین آثار مربوط به بخش عکس و فیلم داستانی بوده است.

وی درباره هزینه‌های برگزاری این جشنواره و مجموع جوایز آن نیز گفت: مجموع جوایز برگزیدگان جشنواره 500 میلیون ریال است و بالغ بر 260 میلیون تومان نیز هزینه برگزاری جشنواره خواهد بود که باز هم 90 درصد آن را اقشار مختلف شهرستان تربت حیدریه در اختیار دبیرخانه قرار داده‌اند          

رئیس جشنواره تیژ با اشاره به‌عنوان جشنواره و انتخاب کلمه «تیژ» برای این جشنواره، گفت: تربت‌حیدریه از شهرهای قدمی خراسان است و نام خود را از قطب‌الدین حیدر گرفته است، ابوسعید ابوالخیر، عطار نیشابوری، ابوالقاسم گورکانی و... در تربت‌حیدریه مدفون‌ شده‌اند البته به‌غیر از عطار که مزار وی در نیشابور است.

حسن زاده ادامه داد: واژه تیژ برگرفته از محصول اقتصادی  ملی شهر تربت‌حیدریه است چراکه تربت‌حیدریه بزرگ‌ترین تولیدکننده زعفران در جهان است و ازنظر کیفی مرغوب‌ترین زعفران جهان را دارد. زعفران وقتی قرمزی خود را نشان می‌دهد کشاورزان به اصلاح می‌گویند تیژ زده یعنی جوانه‌زده است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه وظایف شهرداری‌ها به‌عنوان خواستگاه خدمت‌رسانی به مردم گسترده‌تر شده است و به فرهنگ و زیرساخت‌های فرهنگی اهمیت ویژه‌ای می‌دهند و مجموعه شهرداری تربت‌حیدریه نیز از این هدف جدا نیست به همین دلیل به واسطه برگزاری جشنواره منطقه ای سینمای جوان میزبان هنرمندان دیگر استان‌ها می‌شویم تا از ظرفیت‌های فرهنگی  دیگر شهرها استفاده کنیم و بتوانیم در ادامه با درایت و آگاهی بیشتری در خدمت مردم باشیم.

وی با بیان اینکه 11 شهرستان کوچک‌تر  اطراف تربت‌حیدریه هستند که از امکانات این شهر بهره‌مند می‌شود، ادامه داد: زمانی که کودک بودم تربت‌حیدریه دو تا سینما داشت اما متأسفانه جوانان همشهری من فرصت اندیشه با سینما را از دست ‌داده‌اند و ما دیگر سینما نداریم. چندی پیش که یکی از سینماها به دلیل فرسودگی تخریب شد من یاد فیلم «سینما پارادیزو» افتادم و باید بگویم بسیاری از جوانان این شهر لذت حضور  در  سینما محروم هستند.

رئیس جشنواره تیژ از بازگشایی یک سالن سینما اشاره کرد: تأکید مؤکد دارم تا با همکاری دیگر سازمان‌ها فرصت استفاده از این جشنواره را برای مردم تربت حیدریه فراهم کنیم. بنده معتقدم برگزاری جشنواره تیژ برای مردم این شهر هدیه ای به همراه دارد یعنی بازگشایی یک سالن سینما که نویدبخش اتفاقات خوب دیگری است.

همچنین15 دفتر از شهرستان‌های مختلف مانند ایلام، برازجان، بوشهر، تبریز، تنگستان، تهران، زاهدان، سبزوار، گناباد، مشهد و نیشابور با این جشنواره همکاری می‌کنند.

مردم این شهر خانه‌هایشان را برای پذیرایی از میهمانان مهیا کرده‌اند

وی تاکید کرد: مردم تربت‌حیدریه از زمانی که متوجه شدن قرار است این جشنواره در شهرشان برگزار شود تمامی همراهی خود را با ستاد برگزاری داشته‌اند و بسیاری از مدیران شهرستان پای‌کار آمدند. ستاد برگزاری  از هنرمندان و مدیران این شهر تشکیل ‌شده و بخش عمده‌ای از همکاری را مردم با ما داشته‌اند تربت‌حیدریه هتل خوبی ندارد اما مردم این شهر خانه‌هایشان را برای پذیرایی از میهمانان به بهترین شکل مهیا کرده‌اند.

حسن‌زاده ادامه داد: ابوالفضل جلیلی که دوره ای از زندگی خود را در تربت گذرانده در کارگاه‌ها به‌عنوان کارشناس حضور خواهند یافت. سعید سهیلی، لاله و  ستاره اسکندری، امیرحسین مدرس نیز برخواسته از این شهر هستند. همچنین «رضا رفیعی» مجری برنامه قند پهلو و از شاعران طنزپرداز  مجری مراسم ما خواهد بود البته او نیز زادگاه اش تربت حیدریه است. وی تاکید کرد تربت حیدریه زادگاه بززگانی همچون شهید برونسی نیز  است

جواد جعفری؛ مدیر اجرای جشنواره با تشکر اصحاب رسانه واگذاری برگزاری این جشنواره به یک شهرستان کوچک را نشان از عدالت فرهنگی  دانست و گفت: امیدوارم همه استان‌ها از این عدالت برخوردار شوند و من انتخاب داوران از میان فیلم‌سازان شهرستان که از بدنه فیلم کوتاه هستند اتفاق خوشایندی می دانم.

مدیراجرایی جشنواره تیژ ادامه داد: به منظور تشویق و ترغیب فیلم‌سازان قرار است در انجمن تربت‌حیدریه از فیلمسازان اهل این شهر که آثارشان به بخش مسابقه راه یافته است حمایت شود و سرمایه تولید فیلم بعدی آن‌ها در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

طی هماهنگی‌های انجام شده با مدیران ستاد مرکزی انجمن سینمای جوان و به منظور تشویق و ترغیب هنرمندان، هنرمندانی که در دفتر تربت حیدریه اثر دارد از تولید  فیلم بعدی این عزیزان حمایت خواهد شد.

وی ادامه داد: از هم اکنون آمادگی پذیرش فیلمنامه‌ها و طرح‌های فیلمسازان تربتی هستیم  و امید است با این حرکت بتوانیم زمینه بروز استعدادها و فیلمسازان دفتر تربت حیدریه را فراهم کنیم.

جعفری با تاکید بر اینکه برنامه‌هایی از این دست موجب رشد و ارتقا و توسعه همه جانبه فیلم کوتاه خواهد شد، گفت: از همه عزیزانی که در شکل‌گیری این جشنواره نهایت تلاش و کوشش را داشته‌اند سپاسگذارم.

همچنین مردم تربت حیدریه از این رویداد بزرگ بسیار خرسند هستند و لحظه شماری می‌کنند تا هر چه سریع‌تر امکان میزبانی میهمانان عزیز  جشنواره تیژ برای آن‌ها فراهم شود.  

در ادامه حبیب ایل بیگی در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره ازدحامی که در مقابل سینماها در  نخسیتن طرح سینما سلام به وجود آمده بود، گفت: ما شاهد بودیم که  روز 10 بهمن  خانواده‌ها برای دیدن فیلم آمده بودند. همین حرکت باعث شد که مشتری‌های جدیدی به مشتریان سینماها اضافه شوند. کسانی که قبلا به سینما نمی‌رفتند اکنون حداقل ماهی یک بار و یا دو ماه یک بار به سینما می‌روند. خود من آن زمان جلوی سینما آزادی بود و مدیریت سینما گفتند که این‌ها مشتریان سینمای ما نیستند و از نقاط مختلف شهر برای دیدن فیلم به سینما آزادی آمده‌اند و شاید از پس به مشتریان سینمای ما ملحق شوند اما متاسفانه بسیاری از مدیران سینماها اینگونه فکر نکردند.

وی در پاسخ پرسشی که درباره توجه مدیران سینماها به سود کوتاه مدتشان اشاره داشت، افزود: بله متاسفانه این موضوع بود اما ما در شهرستان‌ها تاثیر مثبت این طرح را دیدیم. بسیاری از نمایندگان مجلس بعد از اجرا شدن این طرح از آقای ایوبی مطالبه‌ سالن سینما داشته‌اند. سازمان سینمایی تلاش می‌کند این برنامه به شکلی دقیق‌تر و موثرتر اجرا شود. ما اگر سینماها را فقط تهران ببینیم با این مسائل رو به رو می‌شویم اما بخش عمده‌ای از مردم در آن روز شاد بودند و طبق نظرسنجی که انجام شده درصد بسیار زیادی از مردم به خاطر رایگان بودن بلیت به سینما نیامده بودند. بخشی از این استقبال بیشتر به دلیل تبلیغات انجام شده و آگاهی مردم از فیلم‌هایی بود که در حال نمایش بود صورت گرفت. امیدوارم این استقبال روز ملی سینما را به یک جشن ملی تبدیل کند.

ایل بیگی درباره خسارت های وارد شد به سالن های سینما، گفت: خسارتی هم اگر بوده در مقابل این همه انرژی مثبت مخاطبان که برای دیدن فیلم به سینماها آمده بودند رقم بزرگی به حساب نمی‌آید. ما بعد از آسیب شناسی‌های انجام شده از مدیران سالن‌های سینما درخواست کردیم که اسناد خود در مورد خسارت‌های وارد شده را به سازمان سینمایی ارسال کنند. اما فقط یک سینما چنین اسنادی را ارسال کرد.

بنابراین گزارش در پایان این نشست خبری از پوستر پنجاه و یکمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان تیژ- تربت حیدریه رو نمایی شد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب