امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 58760 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از نمایشگاه آی‌فارم شیراز بازدید کرد

خبرایران : رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه آی فارم و آی فود شیراز بازدید کرد.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از نمایشگاه آی‌فارم شیراز بازدید کرد
به گزارش خبرایران، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی به همراه حسینی فر رئیس انجمن ملی گلخانه سازان و پاکاری مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس از نمایشگاه آی فارم و آی فود شیراز بازدید کرد.
 
این نماینده مجلس در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه در بخش کشاورزی باید بر اساس نقشه راه مشخص و تعریف شده حرکت کرد، افزود: در استان پهناور فارس به دلیل ظرفیت‌های اقلیمی و مشکلاتی که در زمینه منابع آبی وجود دارد حتما باید در مدیریت بخش کشاورزی با برنامه ریزی درست اقدام و بر اساس نقشه راه حرکت کرد.
 
محمدجواد عسکری نسبت به نقش‌آفرینی دولت سیزدهم در بهبود بهره‌وری و رفع موانع در کشاورزی، گفت: کشت گلخانه‌ای، اصلاحات اراضی، مجوزها، حمایت حقوقی و قضایی و … از جمله موارد قابل اهمیت بخش کشاورزی است که اگر مشکلاتی در این عرصه وجود داشته باشد، دولت و دستگاه‌های اجرایی تابعه آن نیز مکلف به تسهیل و ظرفیت‌سازی هستند.
 
عسکری با اشاره به اینکه امنیت غذایی برای کشور بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: دنیا به دنبال امنیت غذایی و توسعه پایدار در صنعت کشاورزی است و نباید در این بخش ما با مشکل مواجه باشیم که قطعا برای دستیابی به این مهم نیازمند اراده جدی و تفکر انقلابی مدیران اجرایی هستیم.
 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی را یکی از ابزارهای لازم در توسعه بخش‌های مختلف به ویژه صنعت کشاورزی دانست و افزود: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی می‌تواند فرصت مناسبی برای ارائه دستاوردهای جدید، خدمات فنی و مهندسی نوین و عرضه محصولات باشد که نمایشگاه‌های مختلف کشاورزی با حضور فعالان کشت گلخانه‌ای، صنایع غذایی و صنایع تبدیلی به همین منظور برپا می شود.
 
وی با تاکید بر اینکه ایجاد نمایشگاه دائمی محصولات کشاورزی در مرکز استان فارس و شهر شیراز بسیار موثر و قابل اهمیت است، خاطرنشان کرد: ایده‌ها و طرح‌های متعددی با هدف راه‌اندازی نمایشگاه محصولات کشاورزی پیشنهاد شده است که هم از طریق کمیسیون کشاورزی مجلس و هم از جایگاه نمایندگی از این رویکرد توسعه‌گرا و اقتصادی نیز حمایت ویژه و اقدامات لازم انجام خواهد شد.
 
شانزدهمین نمایشگاه باغبانی، گلخانه، نهاده، گل و گیاه و گیاهان دارویی (آی فارم) و بیست و چهارمین نمایشگاه تخصصی مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته (آی فود) شیراز از دوازدهم تا پانزدهم بهمن ماه برپاست.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب