امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 58753 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۲:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

برای اولین بار؛

پخش سرود «باغبان پیر» توسط شهید رجایی از «پرنیان صدا»

خبرایران : شانزدهمین وعده‌گاه دل زندگان دوستدار رادیو «پرنیان صدا» در تقارن با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی جمعه شب ساعت 20 از شبکه 5 سیما به روی آنتن خواهد رفت.
پخش سرود «باغبان پیر» توسط شهید رجایی از «پرنیان صدا»

به گزارش خبرایران ، هدیه ناب این قسمت از برنامه «پرنیان صدا» پخش اجرای سرود «باغبان پیر» توسط شهید محمدعلی رجایی است که برای نخستین بار در منظر بینندگان تلویزیون قرار می‌گیرد. این سرود در آستانه سربلندی مردم شریف ایران و زمانی‌که شهید رجایی در کسوت آموزگاری و دبیری بود، اجرا شده است. مهمان این هفته «پرنیان صدا»، خواننده سرود فراموش نشدنی «یار دبستانی» استاد جمشید جم است که از خاطرات رادیو، داستان پیدایش و خلق این سرود، فضای موسیقی رادیو در ابتدای انقلاب و ... سخن می‌گوید. چاشنی این دیدار نیز پخش ویدئوی اجرای سرود «یار دبستانی» توسط ایشان خواهد بود. همچنین دکلمه «غزل 57» سروده زنده‌یاد «حسین منزوی» توسط استاد «بهروز رضوی» به مناسبت روز ورود امام خمینی (ره) اجرا و همان سال نیز در رسانه پخش شد، از دیگر بخش‌های برنامه این هفته «پرنیان صدا» است که تقدیم بینندگان عزیز می‌شود. بنابراین گزارش؛ بینندگان در ادامه، پاسخ سوال برنامه گذشته، استاد «رضا رویگری» را با اجرای قسمتی از سرود مشهور «ایران-ایران» مشاهده خواهند کرد. در بخش‌های نمایشی و مفرح این هفته برنامه «پرنیان صدا» به سراغ هنرمند ارزنده زنده یاد «حسین عرفانی» و شخصیت محبوب نمایشی «آقای 118» در نمایشنامه «کابل برگردون» و مرتضی تبریزی خواهیم رفت. در قسمت لطیفه‌های نمایشی نیز شاهد نقش‌آفرینی هنرمندانی چون رضا عبدی، عباس محبی، شوکت حجت، مهران امامیه، امیرحسین مدرس، محمدرضا اسماعیلی، مینو جبارزاده، نازنین مهیمنی، و اردشیر منظم خواهیم بود. میان پرده «مهد دلیران» با اجرای «مهدی سپهر» و پخش مسابقه جدید «صدای ماندگار» و اعلام اسامی برندگان در جدول برنامه این هفته «پرنیان صدا» گنجانده شده است که امیدواریم مورد توجه علاقمندان قرار گیرد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب