امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 58725 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۷:۵۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مشاغل مهندسی در کانادا

خبرایران : کانادا نیاز روزافزونی به مهندسان جدید، به‌خصوص در رشته‌های عمران و مکانیک دارد. برای رفع این نیازها، دولت و کارفرمایان به دنبال مهندسانی هستند که در خود کانادا تربیت‌شده باشند.
مشاغل مهندسی در کانادا

کانادا نیاز روزافزونی به مهندسان جدید، به‌خصوص در رشته‌های عمران و مکانیک دارد. برای رفع این نیازها، دولت و کارفرمایان به دنبال مهندسانی هستند که در خود کانادا تربیت‌شده باشند.

خب چرا شما آن شخصی نباشید که این نیاز را برطرف کند؟ این مطلب را ادامه دهید.

همان‌طور که می‌دانید، مهندسی، شغلی پر تقاضا در کاناداست؛ به‌خصوص در زمینه‌های عمران، ساختمان، برق، ژئو تکنیک (یکی از گرایش‌های ارشد مهندسی عمران) و مکانیک. مهندسان این رشته‌ها می‌توانند در بخش خدمات، تعمیرات یا راه‌سازی مشغول به کار شوند.

این مقاله با بررسی عمیق رشته‌های مهندسی مشاوره، در این زمینه به شما کمک می‌کند.

حرفه‌ ی مهندس مشاور در کانادا

برای دنبال کردن یک حرفه در زمینه‌ی مشاوره‌ی طراحی، بد نیست بدانید که کارفرمایان کانادا، ارزش بالایی برای مهندسان حرفه‌ای طراحی قائل‌اند. برای دست‌یابی به چنین چیزی، اول باید توسط جامعه‌ی مهندسان آن ایالت به رسمیت شناخته شوید و مقام ای آی تی (Engineer In Training) را کسب کنید و سه سال زیر نظر یک مهندس حرفه‌ای، کار کنید. به‌شدت پیشنهاد می‌کنیم قبل از جستجو برای یافتن شغل مهندسی، EIT را کسب کنید. کارفرمایان به آن اهمیت زیادی می‌دهند.

بر اساس توافق‌نامه‌ی واشنگتن، مهندسانی که منشور خود را از هرکدام از 19 کشور یا حوزه‌ی موجود در توافق دریافت می‌کنند، به 12 ماه تجربه‌ی میدانی نیاز دارند و پیش از آن‌که به زمره‌ی مهندسان حرفه‌ای وارد شوند، باید صلاحیت اخلاقی خود را ثابت کنند.

کشورها و حوزه ‌های موجود در توافق

استرالیا، کانادا، چین، تایوان، هنگ‌کنگ، هند، ایرلند، ژاپن، کره‌ی جنوبی، مالزی، نیوزلند، پاکستان، پرو، روسیه، سنگاپور، آفریقای جنوبی، سریلانکا، ترکیه، انگلستان و ایالات‌متحده.

 

نکات مهم در مورد مشاغل مهندسی در کانادا

با Ruairi Spillane (RS) از سایت مرکزی استخدام مصاحبه کرده‌ایم. ایشان نکاتی را در مورد مشاغل مهندسی در کانادا توضیح می‌دهند:

  1. به مهندسانی که دنبال کار در کانادا هستند، چه توصیه ‌هایی دارید؟

ریسک مهاجرت را بپذیرید! خواه‌ناخواه، کارفرما نسبت به توانایی شما و ماندگاری طولانی‌مدتان در کانادا، مشکوک است؛ باید خیلی زود این شک را از بین ببرید.

برای ساخت رزومه از فرمت کانادایی استفاده کنید و تمرکزتان روی ذکر کردن پروژه‌های کاری و اهمیت آن‌ها باشد. به‌عنوان‌مثال:

  • تهیه‌ی جزئیات پروژه مانند ارزش نقدی، وسعت و شیوه‌ی تحویل کار.
  • تأکید بیشتر بر جنبه‌های مثبتی که در پروژه داشته‌اید.
  • توضیح مفصل در مورد بخش کار با جزئیات کامل.

2.ممکن است اشتباهات رایجی را که مهندسان به آن دچار می‌شوند، برایمان ذکر کنید؟

دوست ندارم به جنبه‌های منفی نگاه کنم. به‌علاوه، شما به‌عنوان یک فارغ‌التحصیل ممتاز و با تجربه که همه‌ی دوره‌ها را با موفقیت گذرانده است، از شانس خوبی برخوردارید.

بااین‌حال، نکات زیر کمکتان می‌کند:

  • به‌عنوان یک مهندس مشاور، داشتن اعتبار و رسمیت، دارای اهمیت زیادی است.
  • تجربه‌های میدانی را دست‌کم نگیرید. کار کردن در هر جای جدیدی، به ارتقای شما کمک می‌کند.
  • دیدگاهتان را بلندمدت کنید. خیلی از متقاضیان مشغول به کار می‌شوند اما به موفقیت نمی‌رسند. چون کارفرمایان از آن‌ها انتظار حداقل 3 تا 4 سال کار را دارند. برای موفقیت در یک حرفه‌ی مهندسی، به بیش از 2 سال کار کردن فکر کنید.

 

 

  1. مهندسان باید چه سؤالاتی را در مصاحبه ‌ها بپرسند؟

در خیلی از موارد، سؤالی که باید پرسیده شود، فرق خاصی با کشور خودتان ندارد. بااین‌حال، چند سؤال مهم هست که باید حتماً از کارفرما بپرسید:

  • دیگر متقاضیان، چطور بر شرایط یادگیری یک بازار کار جدید چیره شده‌اند؟
  • برای کار کردن در کانادا، چه اموری باعث پیشرفت من می‌شود؟
  • 3 تا 6 ماه اول کار، چگونه خواهد بود؟
  • این شرکت، چطور باعث پیشرفت حرفه‌ی من در 2 یا 3 سال آینده می‌شود؟

 

  1. برای هرکدام از گرایش ‌های مهندسی کدام شهرها یا ایالت ‌ها سرآمد هستند؟

سعی کنید ابتدا در حرفه‌ی خود پیشرفت کنید، بعد به دنبال جای مناسب باشید. با سخت‌کوشی، در هر مکانی شغل مناسب خود را می‌یابید. ایالت‌های انتاریو (Ontario)، بریتیش کلمبیا (British Columbia) و کبک (Quebec) بهترین بازار کار کانادا را دارند؛ اما بد نیست بدانید که برای کار کردن در ایالت کبک، باید فرانسوی را روان صحبت کنید.

ایالت‌های تورنتو (Toronto) و ونکوور (Vancouver)، بهترین شرط‌بندی‌ها را دارند. اگر خیلی موافق شهرهای بزرگ نیستید، به کلونا (Kelowna) و ویکتوریا (Victoria) در بریتیش کلمبیا و به گوئلف (Guelph) و اوک ویل (Oakville) در انتاریو فکر کنید.

 

  1. در سال 2020 و سال‌ های آینده، مهندسان کانادا با چه چالش‌ هایی روبرو هستند؟

مطمئناً مهم‌ترین چالش حال حاضر، بحران ویروس کرونا است که به یک همه‌گیری جهانی تبدیل‌شده و نیازمند تحقیق و آگاهی بسیاری است. به‌علاوه، بحرانی که این همه‌گیری در آینده به وجود می‌آورد، قابل پیش‌بینی نیست و ممکن است جامعه‌ی مهندسان را هم متضرر کند.

از این‌که بگذریم، تقریباً در همه‌ی حیطه‌های کاری، چالش‌هایی برای مهندسان وجود دارد. بگذارید این‌گونه بگویم که آینده، دست مهندسان کاناداست! به‌خصوص در زمینه‌ی عمران و ساخت‌وساز. در واقع کانادا به مهاجران به‌عنوان موتور اقتصادی خود نگاه می‌کند. (پایان مصاحبه)

 

 

چگونه به‌ عنوان یک مهندس به کانادا مهاجرت کنیم

به‌عنوان یک مهندس، راه‌های زیادی برای مهاجرت به کانادا، پیش روی شما وجود دارد. برخلاف استرالیا یا کشورهای حوزه‌ی خلیج‌فارس، در کانادا در برخی حیطه‌ها، جوازهایی هست که اصلاً نیازی به پیشنهاد کاری ندارد و یک‌راه مستقیم و سریع برای کسب اقامت دائم است؛ حتی اگر هرگز قبلاً در کانادا زندگی نکرده باشید!

کانادا در قالب پذیرش اقامت دائم و صدور جوازهای کاری، از نیروی کار استقبال می‌کند.

 

مهارت ‌های مهندسی مورد تقاضا در سال 2020 در کانادا

مهندسان کانادا، مانند هر کس دیگری متأثر از شرایط اقتصادی هستند. به آن معنا که اتفاقات گسترده‌ی اقتصادی، روی آن‌ها هم اثر می‌گذارد؛ اما غیرقابل‌انکار است که مهندسان توانا و ماهر، معمولاً مورد تقاضای زیادی در سرتاسر کانادا هستند.

پر تقاضاترین گرایش‌های مهندسی در کانادا در سال 2019 به ترتیب زیر بوده است:

  1. مهندسی برق
  2. مهندسی مکانیک
  3. مهندسی پروژه
  4. مهندسی عمران
  5. مهندسی تولید
  6. مهندسی فرایند
  7. مهندسی مدیریت
  8. مهندسی تضمین کیفیت

 

 

مهارت‌های مهندسی مورد تقاضای کارفرمایان، هرساله تغییر می‌کند. بسته به تخصص شما، مهارت‌های زیر، در چندماهه‌ی اخیر، بیشتر موردتقاضا بوده‌اند:

  • مهارت در کار کردن با نرم‌افزار اتوکد
  • مهارت استفاده از ابزارهای اندازه‌گیری به‌خصوص در زمینه‌ی تولید.
  • مهندسی تضمین کیفیت (QA) مقدمه‌ی همه‌ی مهارت‌ها.
  • دانش استفاده از نرم‌افزار سالید ورک؛ نرم‌افزار مورداستفاده 165 هزار کمپانی.

 

پر تقاضاترین مدارک در سال 2019:

  • SE
  • PE
  • EIT
  • CET
  • CADD
  • EST

 

هم‌چنین درباره‌ی مشاغل مهندسی در کانادا، به این لینک مراجعه کنید که مطالعه‌ی آن‌ به شما کمک می‌کند.

مهاجرت کاری به کانادا با تراست

تراست برای صرفه‌جویی در هزینه‌های شما مشتریان عزیز، به‌رایگان شرایط شما را برای مهاجرت ارزیابی می‌کند. همین حالا فرم ارزیابی رایگان تراست را تکمیل کنید تا متخصصان تراست شرایط شما برای مهاجرت را بررسی کنند. نتیجه در ایمیلی خدمتتان اعلام خواهد شد.

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب