امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 58414 تاریخ انتشار: شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۸:۵۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مهندس محمود مقتدایی اعلام کرد؛

داروی پروبیوتیک بایودایاب رونمایی شد/ داروی پروبیوتیک بایودایاب برای بهبود دیابت استفاده می شود/ برای ورود به بازار جهانی به دنبال تاییدیه هایی هستیم/ تحریم ها مانع بسیار بزرگی برای صادرات است/ تک ژن ارز دولتی دریافت نکرده است

خبرایران: رییس هیات مدیره شرکت تک ژن گفت : پروبیوتیک‌ها درحال حاضر سال‌های زیادی است که در کشورهای مختلف در حال استفاده است و مقالات بسیار زیادی دراین زمینه موجود است. اما محصول بایودایاب به صورت اختصاصی برای این بیماری تولید شده است.
داروی پروبیوتیک بایودایاب رونمایی شد/ داروی پروبیوتیک بایودایاب برای بهبود دیابت استفاده می شود/ برای ورود به بازار جهانی به دنبال تاییدیه هایی هستیم/ تحریم ها مانع بسیار بزرگی برای صادرات است/ تک ژن ارز دولتی دریافت نکرده است

به گزارش خبرنگارخبرایران، مهندس محمود مقتدایی رییس هیات مدیره شرکت تک ژن در مراسم رونمایی از داروی پروبیوتیک بایودایاب برای بهبود دیابت که جمعه اول بهمن ماه 1400 برگزار شد، طی سخنانی اظهارداشت : تقریبا 10 درصد از جامعه ما به بیماری دیابت مبتلا هستند که معادل 8 میلیون نفراست. به همین علت ما در شرکت تک ژن به دنبال تولید دارویی برای بهبود این بیماری در مبتلایان به دیابت برآمدیم.
وی تصریح کرد : حدود 10 سال پیش با همکاری مراکز تحقیقاتی و دانشگاه ها و همچنین موسسات علمی و تحقیقاتی کشور این پروژه را آغاز کردیم که خوشبختانه توانستیم این دارو را رونمایی کنیم و این محصول با ورود این محصول به بازار نقش به سزایی در پیشگیری از این بیماری خواهد داشت.
مهندس مقتدایی عنوان داشت : پروبیوتیک ها در بیماری‌های دیابتی درحال استفاده هستند، اما تولید یک محصول اختصاصی برای بهبود بیماری دیابت برای اولین بار توسط شرکت تک ژن در حال انجام است.
وی ابرازداشت : درباره بیماری دیابتی سویه ها و میکروب های  مفیدی که برای این بیماری در این محصول است در دنیا مقالات بسیار زیادی داریم که در حال انجام کارهای بالینی آن هستیم.
مقتدایی خاطرنشان کرد : پروبیوتیک‌ها درحال حاضر سال‌های زیادی است که در کشورهای مختلف در حال استفاده است و مقالات بسیار زیادی دراین زمینه موجود است. اما محصول بایودایاب به صورت اختصاصی برای این بیماری تولید شده است و محصولات مشابه پروبیوتیک بسیار زیادی هستند که برای درمان دیابت درحال استفاده هستند اما محصول شرکت تک ژن مختص بیماری دیابت می باشد.
وی تاکید کرد : ما قطعا برای ورود به بازار جهانی به دنبال تاییدیه هایی هستیم همچنین محصولات ما در چندین کشور خارجی ثبت شده و قطعا این محصول را در کشورهای دیگر ثبت خواهیم کرد و تاییدیه‌های بین المللی را خواهیم گرفت و گرفتن تاییدیه های بین المللی زمانبر است که در طی یکسال الی دو سال میتوانیم این تاییدیه ها را بگیریم.

مقتدایی ادامه داد: ما محصولات دیگر شرکت تک ژن را در کشورهای خارجی ثبت کردیم و به کشوهای لبنان، عراق، ارمنستان، ترکیه و افغانستان و سایر کشورهای منطقه صادرات داریم که محصولات ما ثبت شده است ، ضمن اینکه تحریم ها مانع بسیار بزرگی برای صادرات است و ورود به کشورهای اروپایی و آمریکا به شدت دشوار است اما امیدواریم با رفع تحریم ها بتوانیم صادرات را به صورت گسترده داشته باشیم.
وی اضافه کرد: ما شرکتی هستیم که ارز دولتی دریافت نکرده و خیلی در کار ما موثر نبوده و کنترل بازار ارزوحمایت های غیرارزی دولت می تواند کمک بسیاری به ما برای هرچه بهتر اشتغال و خودباوری شود.

 

 

 گزارش ویدیویی از شرکت تک ژن تولید کننده پروبیوتیک در ایران - اگروفود تی وی  - تلویزیون مجازی صنعت غذا و کشاورزی

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب