امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 58320 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱:۱۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

آیا درب ایزوله اتوماتیک داریم؟؛

درهای ایزوله برای استفاده در بیمارستان ها و بخش مراقبت های پزشکی

خبرایران : در حین همه گیری جهانی ویروس کرونا، تأکید زیادی بر رعایت بهداشت شخصی و محل کار می شود؛ اما رعایت نکات بهداشتی در بیمارستان ها و بخش مراقبت های پزشکی از امور حیاتی به حساب می آید.
درهای ایزوله برای استفاده در بیمارستان ها و بخش مراقبت های پزشکی

در حین همه گیری جهانی ویروس کرونا، تأکید زیادی بر رعایت بهداشت شخصی و محل کار می شود؛ اما رعایت نکات بهداشتی در بیمارستان ها و بخش مراقبت های پزشکی از امور حیاتی به حساب می آید. راه های رسیدن به سطح بالاتری از کنترل نکات بهداشتی شامل قرار دادان ایستگاه های ضدعفونی کننده نسبتا ساده در اتاق های انتظار می شود تا در مکان هایی همچون اتاق های جراحی فشار هوا به درستی کنترل شود. با این وجود استفاده از در های ایزوله در بیمارستان ها مهم هستند. در ادامه با اهمیت نصب درب های ایزوله بیشتر آشنا می شویم:

ارتباط با ما

تهران – یوسف آباد، خیابان بیستون، جنب خیابان 1/2 ، پلاک 62، طبقه دوم، واحد 4

شماره تلفن: 09120152040

شماره فکس: 02166382173

ساعت پاسخ گویی: 9 الی 17

اینستاگرام: وندورلیست ایران

ایمیل سازمانی: info@vendorlistiran.com

 

تماس با پشتیبانی وندورلیست ایران

دری های ایزوله اتوماتیک چیست؟

احتمالا بهترین راه برای کنترل نکات بهداشتی یک ساختان از بین بردن نقاط تماس اتاق ها و سالن ها با یکدیگر به شکلی است کاربردی باشد. درب های ایزوله خودکار بیمارستانی از تنوع خوبی برخوردار هستند، در های سرعت بالا، در های چرخشی و در های کشویی از  نوع درهای ایزوله به شمار  می روند.

در های ایزوله مقاوم در برابر فشار

اتاق های جراحی بیمارستانی طوری تنظیم شده اند که فشار هوای داخل آن ها نسبت به راهرو ها و اتاق های مجاور بالاتر نگه داشته شود. این فشار هوای مثبت باعث می شود هوا از مناطقی که ضد عفونی نشده اند به مناطق استریل انتقال پیدا نکرده  و متعاقبا این امر سبب ایزوله شدن یک اتاق می شود که از بیماران آسیب پذیر در برابر آلودگی ها مراقبت می کند. به همین سبب معمولا در های ورودی چنین سالن هایی تحت فشار زیادی قرار دارند، زیرا اتاق سعی می کند به علت اختلاف فشار و قانون «خلاء» در را به سمت داخل بکشد.

 نکته اساسی برای رعایت بهداشت و بالا بردن کارایی در های بیمارستانی

رعایت کارایی، کاهش هزینه های احتمالی و افزایش سرعت انجام امور از نکات کلیدی طراحی بخش های مختلف بیمارستان های کلیدی به حساب می آیند؛ این امر به ویژه هنگامی که بودجه محدود بوده و بخش های مراقبت های پزشکی تحت فشار بیماران قرار دارند از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود. با در نظر گرفتن نکاتی که ذکر شد، ما نکات ضروری طراحی درب های ایزوله بیمارستان ها را به  چند بخش دسته بندی کرده ایم.

  1. وزن و دوام یک در بیمارستانی چقدر است؟
    در برخی از مکان ها، همچون محل زندگی یا فضاهای اداری، وزن در به طور کامل نادیده گرفته می شود. اما این نکات  برای درب های ایزوله بیمارستانی که به طور مکرر باز و بسته  می شوند از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

برای طراحی درب های ایزوله بیمارستانی، سه عامل مهم در مورد وزن آن ها باید در نظر گرفته شوند:

  • تعداد افرادی که از در عبور  می کنند.
  • سرعت حرکت افراد.
  • مسیری که در آن درب را  باز می کنند.
  1. درب های ایزوله بیمارستانی از چه موادی ساخته شده اند؟

خوشبختانه امروزه گزینه هایی بیشتر از در های چوبی در اختیار ما قرار دارد. فناوری نوین، سازنده های در ها و شرکت ها را قادر می سازد در های یک تکه پلیمری با چگالی  بالا تولید کنند. این درب ها سبک، قوی، عایق و با دوام هستند و جهت ایزوله سازی مورد استفاده قرار می گیرند.

برخی از این در های  پلیمری با فشار فوق العاده بالایی ساخته می شوند که در نتیجه چگالی آن ها در مقایسه با درهای چوبی که لایه با مقاومت حرارتی بالا به آن ها اضافه شده  باشد، عملکرد خوبی خواهد داشت. این در های ایزوله پلیمری می توانند سبب کاهش هزینه های تهویه هوای سرد و گرم در فضای بیمارستان شوند، که علاوه بر این موضوع از کاربرد و امنیت بالایی بهره می برند.

درب های پلیمری مزیت قابل توجه دیگری نیز برای بیمارستان ها به ارمغان می آورند. ارائه یک محیط کاملا بهداشتی. صفحه های پلیمری فاقد شکاف و حفره هستند، در برابر رطوبت و فراورده های نفتی اسیدی نیز  مقاوم هستند. این ویژگی برای بیمارستان ها حیاتی است زیرا هر شکافی که در درب چوبی قرار داشته باشد می تواند عوامل بیماری  زا را در خود جای دهد؛ همانطور که آمار ها نشان می دهند، اتاق های جراحی (SSIs) دومین مکانی است که عفونت  های مرتبط به مراقبت های  بهداشتی درمانی (HAIs) به وفور در آنجا یافت می شود.

  1. درب های ایزوله با چه سرعتی باز و بسته می شوند؟

سرعت در بیمارستان ها عاملی ضروری به شمار می رود؛ در این محیط، تصمیمات باید به سرعت نور گرفته شده و زمان پاسخ دهی به یک موضوع می تواند مرگ یا زندگی شخصی را تعیین کند. به همین سبب، اینکه هر بخش بیمارستان با سرعت و کارایی خوبی طراحی شود اهمیت بالایی دارد؛ البته این سرعت باید طوری باشد که به محیط بهداشتی و دوام لوازم لطمه ای وارد نکند.

  1.  آیا درزهای درب ایزوله پوشانده شده است؟

در هر ساختمانی درزهای درب مهم هستند؛ در بیمارستان ها این اهمیت حتی بیشتر از قبل است. چفت شدن درب برای رعایت نکات بهداشتی، محافظت در برابر نفوذ گرد و غبار، حشرات و آلودگی های متفرقه ضروری است.

درزهای درب های ایزوله بیمارستان نه تنها باید غیر قابل نفود و محکم باشند، بلکه برای اینکه از جمع شدن میکروب در این شکاف ها جلوگیری شود باید فضای کمی را اشغال کنند. درزهای درب از جمله مکان هایی هستند که احتمال تجمع آلودگی در آن ها زیاد است؛ درز در بخشی از در است که با سطوح کف زمین و یا سقف تماس پیدا می کند. از طرف دیگر، به علت اینکه جداره ها معمولا از لاستیک ساخته شده اند، بیشتر از مواد دیگری همچون پلیمر و یا فولاد ضد زنگ در معرض رسوب هستند.

مواد درب های ایزوله

یکی دیگر از نکات حیاتی که باید برای ساخت درب های ایزوله بیمارستانی در نظر گرفته شوند مواد تشکیل دهنده آن ها است. در هایی که از نوآوری جدیدی پیروی می کنند از امکانات مختلفی همچون روکش ها و رنگ های مختلفی برخوردار هستند. همچنین درب های لمینیت شده نیز از دیگر گزینه های رایج در بیمارستان ها و مراکز درمانی هستند. در هایی که عایق اشعه و صدا هستند نیز از در ب هایی به شمار می روند که در بخش های مراقبت های پزشکی به خوبی عمل می کنند.

ادامه در وبلاگ وندورلیست ایران

منبع : وندورلیست ایران

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب