امروز: دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/29]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 58135 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲:۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رضا جعفرزاده درگفتگو با خبرایران اعلام کرد؛

سازمان هواپیمایی کشوری، همواره بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی تأکید و نظارت داشته/ شرکت‌های هواپیمایی بنا به مسیر خود، محدودیت پرواز دارند

خبرایران : سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت : سازمان هواپیمایی کشوری، همواره بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی که از طرف ستاد مقابله با کرونا اعلام شده تأکید و نظارت داشته و قطعا در فرودگاه‌ها و داخل هواپیماها اجرا می‌شود.
سازمان هواپیمایی کشوری، همواره بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی تأکید و نظارت داشته/ شرکت‌های هواپیمایی بنا به مسیر خود، محدودیت پرواز دارند

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درگفتگو با خبرنگارخبرایران اظهارداشت :   برنامه‌های سازمان هواپیمایی کشوری کاملا مشخص و جامع برای صنعت کشور است، از جمله: محور توسعه ناوگان ۶۰، محور تجهیز و توسعه فرودگاه‌ها و بخش آموزش که با دانشکده صنعت هوایی همکاری داشته و هم‌اکنون در نمایشگاه حضور دارند و همچنین برای موسسات هوانوردی که جایگاه نظارتی و حاکمیتی دارد، شرح وظایفی تعریف شده و لذا این مجموعه نمایشگاهی، مجموعه‌ای از شرکت‌های دانش‌بنیان هستند که وظیفه سازمان هواپیمایی کشوری و خواست و اهدافی که دنبال می‌کند، حمایت از توان داخلی است.
وی تصریح کرد :  بعضا شاهد هستیم در تعمیر و نگهداری هواپیما و همچنین در قطعه‌سازی، طراحی‌های مختلف و بخش‌های خدماتی دیگر فعال هستند و سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان حامی این شرکت‌ها در کنار آنها حضور یافته و بعضا قسمت‌هایی که نیاز به مجوز برای استمرار تولید انبوه دارند، قطعا جزو وظایف سازمان هواپیمایی کشور می‌باشد.
جعفرزاده خاطرنشان کرد : به تعبیر دیگر؛ یکی از اهدافی که سازمان هواپیمایی کشوری دنبال می‌کند، این است که خلاء ناشی از محدودیت‌های بوجود آمده را که با هدف‌های زمین‌گیر شدن آن دنبال می‌شود، با توان داخلی جبران کند. البته این بدان معنا نیست که مراودات بیرون مرزی نداشته باشیم؛ همچنانکه درحال حاضر نیز قراردادهای دوجانبه با کشورهای مختلف اعم از حاشیه‌ای وغیر حاشیه‌ای، منعقد کرده‌ایم که طی آن، شرکت‌های هواپیمایی ما براساس قراردادهای فی مابین اقدام به پرواز می‌کنند.
وی ادامه داد : بعد ازتوقف کوتاه مدتی که در زمان شیوع بیماری کرونا پیش آمده بود، به تدریج توسعه و گسترش یافت؛ زیرا اکثر کشورهای جهان که با ما خطوط پروازی مشترک دارند، واکسینه شده‌اند و به همین سبب پروازها روند رو به افزایشی پیدا کرده است.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری عنوان داشت : شرکت‌های هواپیمایی بنا به مسیر خود، محدودیت پرواز دارند و برای فروش بلیط خود مقررات خاص خود را از طریق سایت به مسافران ابلاغ می‌کنند.  این قبیل محدودیت‌ها از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ می‌شود و سپس به زیربخش‌های مربوطه می‌رسد.
وی ابرازداشت : سازمان هواپیمایی کشوری، همواره بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی که از طرف ستاد مقابله با کرونا اعلام شده تأکید و نظارت داشته و قطعا در فرودگاه‌ها و داخل هواپیماها اجرا می‌شود.
جعفرزاده درپایان سخنان خود گفت : رشد و توسعه صنعت بسته به همت و اراده دست‌اندرکاران  و حمایت‌هایی که از آن صنعت می‌شود، بستگی دارد و توانایی‌هایی که در داخل داریم، امکان ایستادگی را در مواقعی که با محدودیت روبرو هستیم، به ما می‌دهد و برای ورود به عرصه‌های رقابتی توانمندتر می‌شویم.
 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب