امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 58060 تاریخ انتشار: شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱:۲۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

به مناسبت حماسه نهم دی انجام شد؛

مراسم گرامیداشت با سخنرانی مشاور شهردار تهران و شهردار منطقه۲۱ در مسجدالنبی(ص) تهرانسر

خبرایران : در آستانه حماسه نهم دی ماه، دکتر مجتبی شاکری جانباز سرافراز و مشاور شهردار پایتخت و حسین کاشانی پور شهردار منطقه۲۱ با حضور در مسجدالنبی(ص) تهرانسر، ضمن اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء؛ حماسه یوم الله نهم دی را مرور کرده و در تبیین و تحلیل فتنه و حماسه، موضوعاتی را عنوان کردند و در کنار این مراسم با شهروندان نیز دیدار و گفت ‌و گو کردند.
مراسم گرامیداشت با سخنرانی مشاور شهردار تهران و شهردار منطقه۲۱ در مسجدالنبی(ص) تهرانسر

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۱، حسین کاشانی پور شهردار منطقه در ابتدای صحبت‌های خود در مسجد النبی(ص) تهرانسر گفت: برادر عزیز و جانباز سرافرازمان جناب آقای شاکری از جمله نیروهای خدوم نظام اسلامی هستند که با اهدای بخشی از وجود خود و نائل آمدن به درجه رفیع جانبازی دین خود را به اسلام و مسلمین ادا کردند. بنده شاهد بودم در زمانی که ایشان در دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران عضو شورا بودند تمام دغدغه و فکر ایشان خدمت به مردم و آسودگی شهروندان بود.
وی ادامه داد: جناب شاکری با بازدیدهای مستمر و سرکشی های پیاپی خود از سطح مناطق شهر تهران در پی رفع مشکلات و دغدغه‌های عموم شهروندان در حوزه‌های مرتبط با شهر و شهروندان بودند.
شهردار منطقه۲۱ تاکید کرد: ایام پیش رو بسیار حائز اهمیت هستند از دو منظر؛ هم سالروز حماسه نهم دی در پیش است و هم دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی. این روزهای مهم، جای تذکر و یادآوری دارد. "فذّکر بایّام الله؛ باید به ایام الله و روزهای سرنوشت ساز را یادآور شد".
کاشانی پور در ادامه به همدستی و همراهی دو کانون داخلی و خارجی فتنه اشاره کرد وگفت: قانون شکنان و زیاده خواهان داخلی برای به دست آوردن قدرت به رغم شعارها و ادعاهای وطن دوستی با دشمنان شناخته شده ملت و کشور همدست شده و کشور را تا مرز سقوط پیش بردند. تا جاییکه اغتشاشگران و پیاده نظام دشمنان کشور و ملت به هیات ها و خیمه های عزای سیدالشهدا(ع) حمله کردند و سران داخلی فتنه نه تنها برائت نجستند؛ حتی راس داخلی فتنه آنان را لشگر خدا نامید و عاشورا بار دیگر به کمک ملت آمد و مردم با چراغ هدایت امام حسین(ع) و هدایت ولایت در نهم دی به صحنه آمده و با حماسه بزرگ خود به فتنه پایان دادند.
کاشانی پور درخصوص دیدارهای مردمی خود اظهار داشت: این دیدارهای مردمی تنها در صورتی اثرگذار خواهند بود، که بجز گفت و شنود؛ خروجی تصمیمات و هم اندیشی های آن نیز به طور ملموس برای شهروندان عینیت داشته باشد. علاوه بر مدیریت شهری، اگر احساس نیاز شود، سایر دستگاه های متولی امور را نیز برای پاسخگویی به میدان خواهیم آورد.
وی ادامه داد: هیچ افتخاری به جز خدمت صادقانه به شهروندان نداریم. امیدواریم در سایه توجهات حضرت ولیعصر(عج) بتوانیم در جهت رضایتمندی عموم شهروندان حرکت کنیم. انشاالله خداوند توفیقی عنایت کند تا خدمتگزاران شایسته ای باشیم.
شهردار منطقه۲۱ تصریح کرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای، ماجرای نهم دی همانند روزهای نخست انقلاب بود. در آن زمان نیز سه عامل به عنوان محرک در بین مردم مطرح بود؛ یکی اعتقادات، دیگری هدایت های ولایت و آخرین مورد اتحاد بین مردم.
وی افزود: مردم با بیداری، هوشیاری، گوش سپردن به صحبت های ولایت فقیه، معیار دقیق سنجش برای تمییز حق و باطل توانستند با سربلندی از پس فتنه در آن سال، برآیند.
شاکری مشاور شهردار پایتخت در ادامه این مراسم گفت: حضرت امام علی(ع) پس از پذیرفتن امامت در امت اسلامی، کارگزارانی را که در بخش مختلف از دوره عثمان باقی مانده بودند، در صورت رضایت مردم بر مسند امور نگه می داشت. اصل رضایتمندی حداکثری و نظرخواهی عمومی از آن زمان مطرح بوده است.
وی افزود: در فرازی از نهج البلاغه می خوانیم؛ "الهی قلبی محجوب و عقلی مغلوب و هوائی غالب، طاعتی قلیل و معصیتی کثیر، لسانی مقر بالذنوب". از کسی کمک میخواهیم که ستارالعیوب است، می بیند ولی می پوشاند. انسان نباید خود را کامل، بی عیب و نقص بداند، در غیر این زمینه طغیان و عصیان گری ایجاد می شود.
شاکری افزود: همین نکات ظریف است که در دعاهای خود از درگاه خداوند متعال میخواهیم که عاقبت همه ما ختم به خیر شود. انسان موجود پیچیده ایست و شناخت کامل آن به هیچ عنوان میسر نیست.
مشاور شهردار پایتخت یادآور شد: مردم ولی نعمت هستند، خدمت گزاران نظام باید بدانند که رضایت خدا درپی رضایت عموم شهروندان است. مسئولین نباید خود را جدا یا بالاتر از مردم بدانند.
شاکری ادامه داد: بزرگترین درسی که حماسه نهم دی ماه به مردم ایران داد این بود که باید به خود برگردیم و مسیری را که از ابتدا تاکنون برای سربلندی کشور اسلامی خود طی کرده ایم، مرور کنیم. از مکر و فریب شیطان با آگاهی عبور کنیم.
مشاور شهردار تهران تایید کرد: از خداوند متعال بخواهیم تا فرصت اندک زندگی در دنیا را برای همه ما طوری رقم بزند تا با حقایق قرآن آشناتر شویم و از نمونه های تاریخی عبرت بگیریم و با نیکان و بزرگان محشور شویم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب