امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 58035 تاریخ انتشار: سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نقش بیمه سرمد در تنوع‌بخشی درآمدهای سوپرمارکت مالی بانک صادرات

خبرایران : بیمه سرمد به‌عنوان بخش مهمی از سوپرمارکت مالی بانک صادرات برنامه راهبردی خود را در ارائه خدمات متنوع به مشتریان این بانک دنبال می‌کند.
نقش بیمه سرمد در تنوع‌بخشی درآمدهای سوپرمارکت مالی بانک صادرات

به گزارش خبرایران ، ناکارآمدی روش‌های سنتی درآمدزایی در نظام بانکی کشور، بانک‌ها را از مدت‌ها قبل به فکر استفاده از روش‌های متنوعی برای ایجاد جریان‌های درآمدی از مسیرهای نوین انداخته است.
 وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز از سه سال قبل با درک اهمیت و ضرورت این تنوع‌بخشی، طرح تحول نظام بانکی را در دستور کار قرار داده که یکی از زمینه‌های تحول در این حوزه، ایجاد تحول در مدل کسب‌وکار و نظام درآمدی بانک‌ها است. مرور تجارب موفق جهانی نشان می‌دهد بهره‌مندی از خدمات سوپرمارکت مالی از جمله روش‌هایی است که بانک‌ها می‌توانند با استفاده از آن کانال‌های درآمدی خود را تقویت کنند.
 
سوپرمارکت مالی شرکت یا خطی از کسب‌وکار بانکی است که خدمات گسترده مالی را در زیر یک سقف ارائه می‌دهد. برای مثال برخی از مؤسسات مالی، خدمات بورس، اوراق با درآمد ثابت، بیمه و بعضاً مشاوره املاک را در کنار خدمات بانکی به مشتریان ارائه می‌کنند.
 
 در حال حاضر، اکثر بانک‌ها با تفکیک سهام‌داری مستقیم بانک در این بنگاه‌های مالی و تشکیل هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری، به طور غیرمستقیم عرضه‌کننده این خدمات هستند. اخیراً برخی از بانک‌ها برای فروش خدمات متنوع مالی زیر یک سقف تلاش‌هایی کرده‌اند. برخی از بانک‌ها باجه‌هایی را برای ارائه خدمات بورس یا بیمه در شعب خود در نظر گرفته‌اند. بازار پول ایران شاهد چند تجربه عملیاتی گسترده در راستای برداشتن مرزهای بازار پول و بازار سرمایه بوده است.
 
بانک صادرات ایران از جمله بانک‌هایی است که در ایجاد زنجیره سوپرمارکت‌های مالی پیش‌گام بوده است و تلاش دارد شعب این بانک، کارکرد سوپرمارکت مالی با زنجیره کامل را داشته باشند و با تمرکز بخشی بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی جامعه در بانک صادرات ایران، خدمات پرداخت و مدیریت ثروت را انجام دهند.
 
یکی از مهم‌ترین و همه‌گیرترین خدمات ارائه شده در سوپرمارکت‌های مالی، خدمات بیمه‌ای است و مدیران بانک صادرات با تأکید بر همین اهمیت، همکاری‌های گسترده‌ای را با بیمه سرمد به‌عنوان بیمه‌ای که بانک صادرات سهم عمده‌ای در آن دارد، برنامه‌ریزی و اجرا کرده‌اند.
 
بیمه در کنار بانک و بازار سرمایه، مبنا و اساس اقتصاد را تشکیل می‌دهند. اگر این سه بخش اساسی، نقش خود را به‌درستی ایفا کنند، فعالیت اقتصادی به شکل مؤثری شکل خواهد گرفت.
 
اهمیت این هم‌افزایی زمانی بیشتر آشکار می‌شود که رویکرد به بیمه به‌عنوان یک حوزه سرمایه‌گذار مغفول می‌ماند درحالی‌که بیمه بخشی از سرمایه‌گذاری است. ذات فعالیت‌های اقتصادی با ریسک همراه است و کار اصلی بیمه هم پوشش ریسک است تا سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف فعالیت اقتصادی خود، با پوشش‌های بیمه‌ای نگرانی کمتری داشته باشند و این دغدغه به حداقل برسد.
 
بیمه به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی تعریف می‌شود و کارکرد آن سرمایه‌گذاری است. بخشی از حق بیمه تولیدی شرکت‌ها، در بخش خسارت‌ها هزینه می‌شود و فعالیت صرف بیمه‌گری سود چندانی ندارد اما شرکت‌های بیمه می‌توانند با سرمایه‌گذاری منافع جدیدی به دست بیاورند.
 
مدیرعامل بانک صادرات در تشریح جایگاهی که بیمه سرمد در سوپرمارکت مالی این بانک دارد گفت: بیمه سرمد حمایت و هدایت مجموعه بانک صادرات ایران را با خود دارد و باید از این ظرفیت عظیم برای ارتقای ارزش دارایی‌های خود و حفظ منافع سهام‌داران و ذی‌نفعان بهترین استفاده را ببرد.
 
مدیرعامل بیمه سرمد نیز در پاسخ به این انتظارات و تبیین جایگاه این بیمه گفت: در مجموعه سوپرمارکت مالی بانک صادرات ایران، هر جا که کوچک‌ترین ریسکی وجود داشته باشد، آماده ارائه خدمات بیمه‌ای و کاهش ریسک هستیم.
 
یعقوب رشنوادی با اشاره به خدمات سوپرمارکت مالی بانک صادرات ایران در بخش بیمه افزود: زمانی که خسارتی اتفاق نیفتد، بیمه معنای سرمایه‌گذاری پیدا می‌کند. ما به فعالان صنعت که با ریسک‌های مختلفی روبرو هستند، اطمینان می‌دهیم که با کمک سایر زیر مجموعه‌های بانک صادرات ایران، خدمات منحصربه‌فردی را به آنان ارائه دهیم تا نگاه به بیمه تا حد زیادی تصحیح شود و در جایگاه درست خود قرار بگیرد.
 
اتفاقات و تحولات سریع دنیا در حوزه فناوری از نگاه مدیران بیمه سرمد پنهان نمانده و تلاش دارند فاصله خود را با این تحولات کم و کمتر کنند. به گفته مدیرعامل این بیمه «کسب‌وکارهای دیجیتال، فین‌تک‌ها و... جزو فناوری‌های نوینی هستند که کارکرد بالایی دارند و باید در صنعت بیمه موردتوجه قرار بگیرند و سرمایه‌گذاری در حوزه فعالیت‌های فناورانه باید افزایش یابد.
 
عقب‌ماندگی‌ها و کم‌کاری‌های بسیاری در بخش بیمه وجود دارد اما با کمک بخش‌های دیگر برنامه جامعی برای توسعه این حوزه داریم». از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه، افتتاح اولین شعبه مجازی بیمه سرمد است. با این پلتفرم‌، همه می‌توانند در واقع یک بنچ‌مارکینگ را در میان شرکت‌های بیمه و محصولاتشان انجام دهند و با مدیران شرکت‌های بیمه در یک فضای جدید و با یک تجربه متفاوت، ارتباط مستقیم برقرار کنند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب