امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 58028 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

به مناسبت بزرگداشت سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی :

همایش فرصتی «در دل بحرانها» برگزار می شود

خبرایران : مدیر فناوری های نوین مالی و فرصتهای سرمایه گذاری کشور گفت: همایش بزرگداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با عنوان «فرصتی در دل بحران‌ها» ۱۲ دیماه سالجاری در یزد برگزار می شود.
همایش فرصتی «در دل بحرانها» برگزار می شود
دکتر عباس جم زر روز چهارشنبه در نشست خبری همایش و در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این همایش با حضور خانواده معظم شهدا، مسئولان استان یزد و کشوری از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۷ روز یکشنبه ۱۲ دی ماه ۱۴۰۰ در محل  سالن پردیس تربیت معلم شهید پاکنژاد یزد برگزار می شود.
 
وی خاطر نشان کرد: این همایش به مناسبت سالروز سفر مقام معظم رهبری در دوازدهم دیماه سال ۸۶ و سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برپا می شود.
 
 دبیر همایش فرصتی در دل بحران ها با گرامیداشت یاد و خاطر شهید سلیمانی افزود: سردار دلها در سخنان خود بارها به این نکته اشاره کردند که  "فرصتی که در بحران ها هست در خود فرصت ها نیست ، اما شرط آن این است که: نترسید ،نترسیم و نترسانیم" که این سخن بسیار ارزشمند و گهربار است، ما از عدم خود باوری و نداشتن اعتماد به نفس و عدم مسئولیت پذیری در چند سال گذشته ضربه های بسیاری خورده ایم بنابراین باید با استفاده علم و دانش، ظرفیتهای ملی، سرمایه انسانی و بهره بردن از فناوری های روز دنیا از فرصت های نو و طلایی استفاده کنیم.
 
دکتر جم رز  با بیان اینکه همزمان با سالروز شهادت این سردار رشید اسلام و پرچمدار علم کربلا از بزرگترین نهالستان باغ زیتون حاج قاسم سلیمانی در یزد رونمایی می شود و افزود: این نهالستان در ۷۰۰ هکتار در کیلومتر جاده یزد تفت واقع شده است.
 
 مدیر فناوری های نوین مالی و فرصتهای سرمایه گذاری کشور ادامه داد: هر ایرانی می تواند ، در  این نهالستان به یاد شهدای انقلاب اسلامی و مدافعان حرم نهال زیتون غرس کنند و هر نهال هم دارای شناسنامه بین المللی در بستر فناوری بلاکچین است.
 
وی به موضوع سرمایه گذاری جمعی در این نهالستان اشاره کرد و گفت: نهالستان یاد شده  در مجموع الگویی برای استفاده از فناوری های نوین مالی است و افراد با کاشت حتی یک نهال به یاد والدین یا به نام فرزندان خود و یا رویدادهای خاص می توانند در توسعه این نهالستان مشارکت کنند یعنی سرمایه گذاری در کاشت یک نهال زیتون و هزینه نگهداری آن که تا ثمر بخشی آن مبلغ ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کنند و به مدت ۲۰ سال از ثمربخشی آن استفاده کنند است و سالانه با تضمین بیمه از منافع هر درخت زیتون که حدودا ۲۰ کیلوگرم ثمر می دهد، بهره مند شوند.
 
دکتر جم رز افزود: این درختان قابلیت انتقال و واگذاری دارند و علاوه بر آن تحت پوشش بیمه هم قرار می گیرند و مردم می توانند با تضمین بیمه در این زمینه مشارکت و سرمایه گذاری کنند.
 
وی تصریح  کرد: در روش کاشت متراکم زیتون روغنی در هر هکتار یک هزار و ۲۵۰ اصله نهال کاشته می شود و در مرحله نخست برای کاشت یک میلیون اصله نهال زیتون در ۷۰۰ هکتار زمین برنامه ریزی شده است و سرمایه گذاری برای ۵۰۰ هکتار توسط مؤسسه فناوری هوشمند شبکه زر تأمین و ۲۰۰ هکتار هم قابل سرمایه گذاری توسط علاقه مندان است.
 
وی خاطرنشان کرد: به ازای هر ۷ اصله نهال زیتون، یک واحد رمزدارایی زر هوشمند با پشتوانه بیمه زندگی رمزپایه به متقاضیان ارائه می گردد که قابلیت انتقال و تبادل در شبکه های بلاکچین ملی و بین المللی را داراست و این اقدام می تواند به عنوان الگویی موفق برای مشارکت و تأمین سرمایه جمعی در توسعه پروژه های ملی و زیرساختهای استان یزد با بهره گیری از فناوری های نوین مالی در کشور باشد.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب