امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 57996 تاریخ انتشار: سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

احسان شریفی اعلام کرد؛

کمیته راهبری صیانت و حفاظت از باغات کن هیچگونه دستاوری برای مردم کن نداشته است

خبرایران : احسان شریفی شهردار منطقه 5 گفت: کمیته راهبری صیانت و حفاظت از باغات کن هیچگونه دستاوری برای مردم کن نداشته است.
کمیته راهبری صیانت و حفاظت از باغات کن هیچگونه دستاوری برای مردم کن نداشته است
به گزارش روابط عمومی منطقه 5، احسان شریفی در حاشیه جلسه کمیته راهبری طرح حفاظت، صیانت و ساماندهی باغات کن، با انتقاد از این کمیته اظهار داشت: در کن مشکلات ساخت و ساز بسیاری وجود دارد. شورای عالی معماری و شهرسازی در سال 98 مصوبه ای تحت عنوان ضوابط باغات کن تصویب کرده که در کمیته ای به نام کمیته راهبری صیانت و حفاظت از باغات کن اجرایی می شود. 
او افزود: این کمیته متشکل از نمایندگان 13 دستگاه است؛ اعم از شهرداری تهران، شورای شهر، استانداری، شواری عالی معماری و شهرسازی، جهاد کشاورزی، نیرو و.... در این کمیته تاکید شده است که هر گونه دخالت از جنس احداث بنا و عملیات عمرانی در باغات کن باید مصوبه این کمیته راداشته باشد. 
شریفی با بیان اینکه این کمیته تا کنون 7 جلسه داشته اما هیچگونه دستاوری برای مردم کن نداشته است، ادامه داد: این کمیته نه تنها مشکل مردم را حل نکرده بلکه مضاعف کرده است. ما توقع داریم که شورای عالی شهرسازی نسبت به این مصوبه و محتوای جلسات نظارت داشته باشد و مردم کن را از بن بست خارج کند.
شهردار منطقه 5 در پایان تاکید کرد: کمیته راهبری که بر اساس مصوبه شورای عالی معماری متولی صدور هر گونه مجوز در محدوده کن است فاقد کارآیی است و مشکل را حل نکرده است و اعضای کمیته به هیچ عنوان حاضر نیستد مصوبه ای را امضا بکنند.
 
همچنین در ادامه شریفی با اشاره حادثه ای که هفته گذشته در اتوبان ستاری رخ داد، اظهار داشت: پیرامون تصادف میکسر با چند خودروی سواری با سردار حمیدی(رئیس پلیس تهران بزرگ) به تحلیل حادثه پرداختیم. و مشخص شد که شهرداری تهران از حیث ایمنی هیچ گونه تقصیری نداشته است.
شریفی با بیان اینکه بر اساس نظریه کارشناسی پلیس، راننده و شرکت میکسر مقصر شناخته شدند، افزود: شرکت میکسر، 100 میکسر دارد که قیمت هر یک از آنها 6 میلیارد تومان است. در این حادثه، شرکت میکسر 50 درصد به دلیل اضافه بار غیر مجاز که نزدیک به 8 تن بوده و 50 درصد هم راننده به دلیل عدم توانایی در کنترل خودرو مقصر شناخته شدند.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب