امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 57784 تاریخ انتشار: جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰:۵۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

فهیمه تولّایی درگفتگو با خبرایران اعلام کرد؛

زمهریر انرژی پاک یکی ازبزرگترین سازندگان مخازن کرایژنیک درغرب آسیاست/ نیازمند حمایت ارگان‌های بالادستی درقبال دانش و توانمندی درایران هستیم/علاوه برتأمین نیاز داخل به صورت تکی و عمده به عراق، سوریه، افغانستان و ایتالیا صادرات داریم

خبرایران : مدیرعامل شرکت نیک‌ژن گفت : شرکت زمهریرانرژی پاک علاوه بر تأمین نیاز داخل به صورت تکی و عمده به کشورهای عراق، سوریه، افغانستان و ایتالیا صادرات دارد.
زمهریر انرژی پاک یکی ازبزرگترین سازندگان مخازن کرایژنیک درغرب آسیاست/ نیازمند حمایت ارگان‌های بالادستی درقبال دانش و توانمندی درایران هستیم/علاوه برتأمین نیاز داخل به صورت تکی و عمده به عراق، سوریه، افغانستان و ایتالیا صادرات داریم

فهیمه تولّایی مدیرعامل شرکت نیکژن (شرکت پیشرو زمهریر انرژی پاک) درگفتگو با خبرنگارخبرایران اظهارداشت: نیکژن یکی از شرکت های زیرمجموعه هلدینگ پیشران زمهریر آسمان طراح و تولیدکننده مخازن کرایوژنیک در ایران است‌.
تولایی تصریح کرد : علم کرایوژنیک (‌فوق سرد) دانش تولید یا کاربرد دماهای بسیار پایین یا بررسی رفتار مواد در دماهای خیلی پایین است. در پلنت (برج های تقطیر)گازهای موجود در هوا مشتمل بر اکسیژن، نیتروژن، آرگون، دی‌اکسید کربن، تحت دمای  پایینتر از منفی ۱۵۰درجه، فشرده‌ و سرد شده و تبدیل به مایع میگردد.با اینکار حجم گاز یک هزارم کاهش می یابد.
وی عنوان داشت : همانطور که می‌دانید، این گازها در صنایع مختلف کاربرد دارد ، پس از تولید در پلنت(برج تقطیر) توسط ماشین‌های حمل از محل تولید به محل مصرف (مخازن ذخیره کرایوژنیک) در بیمارستان‌ها ، مراکز درمانی،صنایع فولادی، نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع غذایی، معدنی ، جوش  و برش و خودرویی و همچنین مزارع  آبزی‌پروری  برای مصرف منتقل می‌شود.
مخزن کرایوژنیک یک محفظه ی نگهداری دوجداره است با یک لایه میانی عایق که مانع از تبخیر سریع مایع فوق سرد  در دمای محیط میشود به  این منظور که این ماده فوق سرد بتواند به مدت بیش از یکماه در محل مصرف ذخیره و مصرف شود.
وی افزود : شرکت زمهریر یکی از بزرگترین سازندگان مخازن کرایوژنیک در غرب آسیا است که قابلیت طراحی و تولید این مخازن از یک تا ۵۰۰ تن را دارا می باشد.
تولایی ادامه داد : این تجهیز در دوران بحران کرونا بخوبی توانست پاسخگوی نیاز بیماران به اکسیژن با خلوص بالای ۹۹،۹ درصد و فشار  پایدار را باشد و از سوی وزیر علوم بعنوان فناور برتر در بحران کووید شناخته شدیم و هم اکنون در حدود ۳۵۰ عدد از این مخازن در داخل  و خارج کشور تحویل ،نصب و راه اندازی شده است .
وی ادامه داد : یک مخزن یک تن معادل ۱۵۰ عدد کپسول می‌باشد طراحی این تجهیز  مطابق استانداردهای روز اروپا بوده  و به گونه ای است که امنیت بالایی به واسطه ی  وجود تجهیزات ایمنی تعبیه شده روی آن دارد به همین خاطر جایگزین بسیار مناسب و  امنی برای کپسول گاز خواهد بود.
تولایی در پایان سخنان خود گفت : شرکت ما علاوه بر تأمین نیاز داخل به صورت تک و عمده، در گذشته صادرات به کشورهای عراق، سوریه، افغانستان و ایتالیارا نیز  انجام داده است . ان شاالله با توسعه زیر ساخت هایی خط تولید بتوانیم نیاز حجم بیشتری از مشتریان بازار به این تجهیز را مرتفع سازیم ضمن اینکه در  مسیر یاد شده  این دانش بومی نیاز به حمایت هرچه بیشترارگان‌های بالادستی به جهت رشد ،توسعه و ایجاد بستر اشتغال در کشور عزیزمان ایران را دارد.

 

تماس با ما:
792610000 -021
سایت:
https://zamharirco.ir
https://nicgen.ir
اینستا:
 https://www.instagram.com/zamharirco/?utm_medium=copy_link
https://www.instagram.com/nicgenco/
ایمیل:
info@zamharirco.ir
آدرس دفترتهران:  بلوار آفریقا، بالاتر از خیابان عاطفی شرقی، ساختمان 141، طبقه ششم
آدرس کارخانه : اصفهان، ناحیه صنعتی کمشچه، خیابان حافظ غربی ، حافظ ۶ ، فرعی سوم

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب