امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 57732 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

نخستین دیدار شهردار منطقه۲۱ با ائمه جماعات مساجد ورودی غربی پایتخت

خبرایران : همزمان با بیست و یکمین روز از آذر ماه ۱۴۰۰، شهردار منطقه۲۱ با ائمه جماعات و جامعه روحانیت مساجد در منطقه دیدار و گفتگو کرد
نخستین دیدار شهردار منطقه۲۱ با ائمه جماعات مساجد ورودی غربی پایتخت

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۱، در ابتدا حجت الاسلام والمسلمین حشمتی امام جماعت مسجد جامع تهرانسر ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این جلسه گفت: جهت پیشبرد اهداف متعالی اسلام و برقراری نظام اجتماعی عدالت_محور، توجه اساسی به معیارهای بنیادین مکتب اسلام نقشی اساسی را ایفا می کند.

وی ادامه داد: بحمدالله بسیار امیدواریم با حضور جناب کاشانی پور در منطقه۲۱ که از چهره‌های شاخص انقلابی، فرهنگی و تاثیرگذار هستند، توفیقات روزافزونی برای منطقه و شهروندان فراهم آید.

حسین کاشانی پور شهردار منطقه در ابتدای این نشست صمیمی با اشاره به اینکه گفتگو با ائمه جماعات و جامعه روحانیت از جمله ارزشمندترین دیدارهاست، گفت: عالمان حوزه دینی با هم اندیشی و همفکری نیازهای واقعی را احصا می کنند و با هماهنگی تبلیغی اصولی در پی رفع ابهامات دینی مردم در تمامی موضوعات و محورها هستند و تنها در این شرایط است که می‌توان گفت تعامل مطلوب با مردم صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در دیدارهای جداگانه ای که با صاحبان صنایع داشته‌ام، بر این نکته به صورت ویژه تاکید کردم تا مبحث اشتغال ساکنین منطقه۲۱ در کارخانجات و کارگاه های تولیدی این منطقه مورد توجه صنایع قرار گیرد. همانطور که آلودگی و ترافیک این منطقه نصیب شهروندان شده معضل بیکاری نیز باید با همراهی صنایع و در قالب مسئولیت های اجتماعی بر طرف شود.

کاشانی پور همچنین تاکید کرد: با عنایت به شعار سال۱۴۰۰، "جهش تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی انتخاب شده، اصلا جایز نیست تا ساکنین و فرزندان منطقه۲۱ در این محدوده صنعتی ضمن داشتن مدارک بالای تحصیلی بیکار باشند. بحمدالله پشتیبانی ها و مانع زدایی ها تا حدی به دست ما و با معرفی افراد جویای کار به صنایع برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: مساجد به عنوان کانون های محوری، پایگاه حل مشکلات اجتماعی و محفلی برای گردهمایی های شهروندان، به مکانی جهت گره زدن زندگی مادی و معنوی تبدیل شده اند. جوانان با حضور در مسجد و در زمان دیدار با مدیران در جریان فرصت‌های شغلی قرار خواهند گرفت.

کاشانی پور اظهار داشت: از ابتدای حضورم در منطقه۲۱، هر شب در یکی از مساجد محلی و صفوف نماز جماعت حضور داشتم و خدا را شکر این محافل را بسیار پویا، شاداب و صمیمی یافتم.

شهردار منطقه۲۱ تاکید کرد: مبحث مهم مسجدمحوری نکته‌ای است که در صحبت های بزرگان دین و انقلاب اسلامی بسیار دیده می‌شود. با همفکری و هم افزایی، اصل مهم مسجدمحوری در حد یک شعار باقی نمیماند و مساجد به معنای واقعی کلمه تبدیل به کانون همدلی شده اند.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام والمسلمین صادق زاده رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران گفت: نخستین اقدامی که می بایست در دستور کار جدی منطقه۲۱ قرار بگیرد تشکیل شورای فرهنگی است. اعضای اصلی آن نیز مدیریت شهری، مسئولین مساجد، ناحیه مقاومت بسیج، آموزش و پرورش و نیروی انتظامی هستند و حداقل ماهی یکبار گردهمایی داشته باشند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب