امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 57609 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۹:۳۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و برخی از مسئولان مطرح شد؛

میرتاج‌الدینی: تولید محصولات موردنیازکشورتوسط فولادمبارکه قابل تقدیراست/ فیروزی: فولاد مبارکه یکی ازمجموعه‌های صنعتی مادرکشوراست/ سلیمی: ظرفیت تولید فولاد کشور با همت فولادمبارکه به ۳۰ میلیون تن رسید/ عمرانی : فولادمبارکه دراقتصاد کشور نقش مهمی دارد

خبرایران : نمایندگان مجلس شورای اسلامی و برخی از مسئولان از غرفه گروه فولاد مبارکه در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی(ایران‌متافو) بازدید به عمل آوردند.
میرتاج‌الدینی: تولید محصولات موردنیازکشورتوسط فولادمبارکه قابل تقدیراست/ فیروزی: فولاد مبارکه یکی ازمجموعه‌های صنعتی مادرکشوراست/ سلیمی: ظرفیت تولید فولاد کشور با همت فولادمبارکه به ۳۰ میلیون تن رسید/ عمرانی : فولادمبارکه دراقتصاد کشور نقش مهمی دارد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاونین و برخی از مسئولان امروز 15 آذرماه 1400 از غرفه گروه فولاد مبارکه در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی(ایران‌متافو) بازدید به عمل آورده در خصوص نقش مهم و تاثیر گذار شرکت فولاد مبارکه در صنعت و اقتصاد کشورمان به گفتگو پرداختند.

حجت‌الاسلام سلیمی :ظرفیت تولید فولاد کشور با همت فولاد مبارکه به ۳۰میلیون تن رسید

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز۱۵ آذرماه1400  در بازدید از غرفه گروه فولاد مبارکه در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی(ایران‌متافو) اظهارداشت: مصرف داخلی فولاد کشور حدود ۱۲ تا ۱۸میلیون تن و مازاد تولید ۱۲ تا ۱۵ میلیون تن در کشور به برکت فعالیت شرکت‌های فولادی ازجمله فولاد مبارکه است؛ این مجموعه در بخش‌های مختلف تولید محصولات موفق بوده اما به دلیل محدودیت‌ها در تأمین انرژی همچون برق در تابستان و گاز در زمستان، امروز نگرانی‌هایی برای این بخش ایجاد شده است.

وی افزود: با توجه به این که سطح هدف‌گذاری برای تولید فولاد در کشور ۵۵ میلیون تن فولاد تا ۱۴۰۴ است، اگر این شرایط ادامه پیدا کند، نگرانی برای اینکه مجموعه های فولادی نتوانند با سرعت هدف تعیین شده را به سرانجام برسانند، وجود خواهد داشت.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شرکت‌های بزرگ صنعتی برای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، در قبال تأمین انرژی مورد نیاز خود وظیفه دارند.

وی با تأکید بر ضرورت حرکت صنایع بزرگ کشور به سمت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر اذعان داشت: این موضوع به صنایع کشور ابلاغ شده تا برای تأمین برق مورد نیاز خود چاره‌اندیشی کنند چراکه در صورت تداوم استفاده از سوخت‌های فسیلی همچنان با چالش تأمین انرژی مواجه خواهند بود.

سلیمی تصریح کرد: استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به‌ویژه انرژی خورشیدی در صنایع از اهمیت زیادی برخوردار بوده و این نگرانی برای مجموعه‌های تولیدی وجود دارد که در صورت متصل بودن به شبکه سراسری برق با قطعی برق مواجه شوند؛ همچنین در صورت تولید مازاد قیمت تولیدی و تمام‌شده وجود دارد که باید این مشکل نیز مرتفع شود؛ یکی از مباحثی که در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی مطرح شده این است که مجموعه‌های صنعتی باید برای تأمین برق خود برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند که البته مجلس شورای اسلامی بحث حمایت از تولید را مد نظر قرار می‌دهد.

وی عنوان داشت: مشکل تأمین مواد اولیه صنایع یکی دیگر از مباحثی است که در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است؛ برای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در کشور هدف‌گذاری صورت گرفته و از سوی دیگر واحدهای تولیدی کشور نیز در حال گسترش بوده و واحدهای جدید نیز در حال راه‌اندازی هستند؛ بنابراین باید بحث اکتشاف پهنه‌های جدید با جدیت بیشتری پیگیری شود و مواد اولیه مورد نیاز صنایع تأمین شوند.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در مجلس شورای اسلامی برای انجام اکتشافات در پهنه‌های جدید اقداماتی خوبی انجام شده و قوانین مربوطه اصلاح شده تا راه برای فعالان معدنی هموارتر شود.

 

میرتاج‌الدینی :  تولید محصولات مورد نیاز کشور در شرایط سخت توسط فولاد مبارکه قابل تقدیر است

 حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی امروز15 آذرماه 1400 در بازدید از غرفه گروه فولاد مبارکه در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی(ایران‌متافو) در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با بیان این که صنعت فولاد صنعتی زیرساختی برای کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: هرچه به صنعت فولاد بیشتر توجه شود و این صنعت مورد حمایت بیشتری قرار گیرد، اقتصاد و صنعت کشور در ریل توسعه و با سرعت بیشتری حرکت کرده و پیشرفت می‌کند.

وی در ادامه افزود: در این میان تعدادی از مجموعه‌های فولادی، سنگ بنای صنعت فولاد هستند که هرچه شکوفاتر و پویاتر باشند، سایر صنایع وابسته در کشور نیز سرزنده‌تر خواهند بود که شرکت فولاد مبارکه به عنوان صنعت پایه فولاد کشور با گستردگی فعالیت‌های صنعتی در شرایط سخت محصولات مورد نیاز کشور را تولید کرده که این امر قابل تقدیر است.

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور فعال گروه فولاد مبارکه در نمایشگاه ایران‌متافو خاطرنشان کرد: شرکت‌های زیرمجموعه فولاد مبارکه در این نمایشگاه به ارائه دستاوردها و مجموعه فعالیت‌های خود پرداخته و دستاوردهای خود را از تولید سنگ آهن تا تولید فولاد را به بازدیدکنندگان عرضه کردند.

وی با اشاره به محدودیت‌های انرژی و مواد اولیه اذعان داشت: برای تأمین مواد اولیه در مرحله نخست باید با خام‌فروشی در کشور مقابله کرد چراکه هرچه میزان صادرات مواد خام معدنی بیشتر باشد، به همان اندازه صنعت فولاد و دیگر صنایع کشور با مشکل روبرو خواهند شد.

میرتاج‌الدینی با بیان این که منابع و مواد اولیه برای صنایع فولادی باید به صورت پایدار باشند و پهنه‌های جدید معدنی اکتشاف شوند، تصریح کرد: لازم است که این موضوع در سیاست‌های دولت قرار گیرد؛ البته ما نیز در مجلس شورای اسلامی طرح‌هایی که در راستای حمایت از صنعت مادر و فولاد باشد را نیز حمایت خواهیم کرد.

وی عنوان داشت: تأمین سوخت صنایع نیز یکی دیگر از مسائل مهم و اصلی در کشور است که البته اگر ماشین‌آلات و کوره‌ها بهینه‌سازی شوند و از هدررفت انرژی جلوگیری شود، می‌توان گفت که ایران یکی از کشورهای برتر در زمینه تولید انرژی به ویژه گاز است و در شرایط عادی که مصارف خانگی کمتر است، تأمین گاز مورد نیاز صنایع با سهولت بیشتری صورت می‌گیرد.

نماینده مردم آذرشهر، اسکو و تبریز در مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: دولت برنامه‌هایی برای توسعه میادین گازی و زیرساخت‌ها داشته که البته نیازمند سرمایه‌گذاری‌های سنگین است؛ وزارت نفت دولت سیزدهم نیز برنامه مدونی برای احیای میادین و مخازن گازی داشته است.

 

فیروزی :  شرکت فولاد مبارکه یکی از مجموعه‌های صنعتی مادر کشور است

 نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی در بازدید از غرفه گروه فولاد مبارکه در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی(ایران‌متافو) با اشاره به نقش مؤثر فولاد مبارکه در تحقق اقتصاد مقاومتی کشور گفت: شرکت فولاد مبارکه یکی از مجموعه‌های صنعتی مادر کشور است که خوشبختانه موفق بوده و نقش مهمی در تولید کشور را بر عهده دارد.

رحمت‌اله فیروزی پوربادی امروز15 آذرماه 1400 ضمن بازدید از غرفه گروه فولاد مبارکه در هجدهمین نمایشگاه‌ بین‌المللی متالورژی(ایران‌متافو) اظهار داشت : شرکت فولاد مبارکه یکی از مجموعه‌های صنعتی مادر کشور است که خوشبختانه موفق بوده و نقش مهمی در تولید کشور را بر عهده دارد.

نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در ادامه افزود: امید می‌رود با حمایت از شرکت فولاد مبارکه، نقشی که این صنعت در توسعه کشور داشته و کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی کشور رسانده، این شرکت بتواند به اهداف خود دست پیدا کند.

 

عمرانی : نمی‌توان نقش فولادمبارکه در اقتصاد کشور را نادیده گرفت

سعید عمرانی معاون دادستان کل کشور امروز15 آذرماه 1400 ضمن بازدید از غرفه گروه فولاد مبارکه در هجدهمین نمایشگاه‌ بین‌المللی متالورژی(ایران‌متافو) در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با بیان این که در زمینه توزیع محصولات ممکن است اشکالاتی وجود داشته باشد، اظهار کرد: نقش صنایعی همچون فولاد مبارکه و ذوب‌آهن اصفهان که جزو صنایع مادر کشور محسوب می‌شوند را نمی‌توان در تصمیم‌گیری‌های نهایی برای تنظیم شیوه‌نامه یا ارائه روش‌های تولید، توزیع صحیح محصولات یا صادرات و مواردی از این دست نادیده گرفت.

وی افزود: امید می‌رود تجربیات بزرگی که در فولاد مبارکه به عنوان یکی از کشتی‌های بزرگ صنعت کشور وجود دارد، در جهت توسعه محصولات بیشتر و اشتغال‌زایی استفاده شوند؛ همچنین انتظار می‌رود برای تأمین آب مورد نیاز صنایع نیز تدابیری اندیشیده شود.

معاون دادستان کل کشور با بیان این که نمی‌توان نقش فولادمبارکه در اقتصاد کشور را نادیده گرفت، خاطرنشان کرد: این صنعت جزو افتخارات کشور محسوب شده که امیدواریم مشکل محدودیت‌های انرژی برطرف شود و محصولات با کیفیت همچنان به تولید برسند.

وی اذعان داشت: امیدوارم بتوانیم قیمت محصولاتی که بر زندگی مردم تأثیر مستقیم دارد را کنترل کنیم چراکه قیمت واقعی محصولات باید مشخص شوند.

عمرانی تصریح کرد: انتطار ما از بزرگان صنعت فولاد همچون فولاد مبارکه این است که در این زمینه مشارکت کنند تا دست دلالان کوتاه و امضاهای طلایی حذف شوند؛ همچنین محصول با قیمت ارزان‌تری محصولات نهایی به دست مردم برسد.

وی در پایان با تأکید بر ضرورت مشورت با بخش خصوصی برای تصمیم‌گیری جهت کنترل بازار ابرازداشت: نمی‌توان در پشت درب‌های بسته برای صنایع تصمیم‌گیری کرد چرا که در گذشته تجربه این موضوع وجود داشته که تنظیم شیوه‌نامه‌ها بدون گرفتن نظرات بخش خصوصی و فعالان حوزه صنعت به خوبی اجرا نشده است.

 

بنابراین گزارش ، گروه فولاد مبارکه با حضور فعال در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی (ایران‌متافو) که از ۱۴ تا ۱۷ آذرماه ۱۴۰۰، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران میزبان بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به حوزه‌های مرتبط با صنعت و معدن است، به ارائه آخرین دستاوردهای خود در حوزه صنعت فولاد می‌پردازد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب