امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 57442 تاریخ انتشار: یکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

شیب کاهشی نرخ تورم ماهانه در استان تهران

خبرایران : معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: نرخ تورم ماهانه خانوارهای استان تهران در آبان ماه ۱۴۰۰ با ادامه شیب کاهشی که از مهرماه سال‌جاری شروع شده‌ است به عدد ۲.۲ درصد رسید.
شیب کاهشی نرخ تورم ماهانه در استان تهران

به گزارش خبرایران از روابط‌ عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، مسعود افشین با اعلام این خبر بیان‌کرد: «نرخ تورم ماهانه برای گروه‌های عمده (خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات) خانوارهای استان در آبان 1400 دارای رقم 2.5 درصد بوده‌است که نسبت به نرخ 4.6 درصدی مهر، کاهش نشان می‌دهد. مقدار این نرخ در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور به‌ترتیب ارقام 3.3 درصد، 5.5 درصد و 5.7 درصد بوده‌ است و در آبان 1400، زیرگروه (ماهی‌ها و صدف‌داران) با نرخ 8 درصد، بیشترین درصد تغییرات شاخص نسبت به ماه قبل را دارا بوده‌ است».
وی افزود: «نرخ تورم نقطه‌ای خانوارهای استان تهران در آبان 1400، 34.1 درصد بوده‌ است که هم‌استانی‌ها برای خرید یک مجموعه کالاها و خدمات یکسان 34.1 درصد بیشتر از آبان 1399 هزینه کرده­‌اند».
افشین ادامه داد: «نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده (خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات) نیز در آبان 1400 به 51.4 درصد رسیده‌ است و در همین گروه عمده، بیشترین درصد تغییرات شاخص نسبت به ماه مشابه سال قبل مربوط به زیرگروه‌های (شیر، پنیر و تخم‌مرغ) و (ماهی‌ها و صدف‌داران) به ترتیب با نرخ تورم نقطه‌ای 75 درصد و 67.3 درصد بوده‌است».

نرخ تورم سالانه خانوارهای استان
افشین با اعلام اینکه نرخ تورم سالانه خانوارهای استان تهران در آبان 1400 به رقم 40.3 درصد رسیده‌ است، خاطرنشان‌کرد: «به این ترتیب درصد تغییرات شاخص، نسبت به دوازده ماه منتهي به ‌‌ماه‌جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، معادل 40.3 درصد رشد داشته است».
وی گفت: «نرخ تورم سالانه در آبان 1400 برای گروه‌های عمده (خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات) خانوارهای استان دارای رقم 60.2 درصد بوده‌است که نشان‌دهنده توقف روند صعودی این شاخص در ماه‌های گذشته است. مقدار این شاخص در ماه‌های تیر، مرداد، شهریور و مهر به ترتیب 52.4 درصد، 55.3 درصد، 58.2 درصد و 60.5 درصد بوده‌ است و بیشترین میزان تغییرات نرخ تورم سالانه آبان 1400 در این گروه‌های عمده، مربوط به زیرگروه‌های (روغن‌ها و چربی‌ها) و (ماهی‌ها و صدف‌داران) به ترتیب با 77.6 درصد و 74.3 درصد است».

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب