امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5728 تاریخ انتشار: یکشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

راحله صبوری:

نقش زنان در دفاع مقدس نادیده گرفته نشود

خبرایران: نویسنده «مهمان صخره‌ها» بر لزوم توجه به تاثیر زنان و نقش مهم آن‌ها در دفاع مقدس تاكید كرد.
نقش زنان در دفاع مقدس نادیده گرفته نشود
به گزاارش خبرایران، ین نویسنده كه خاطرات سرهنگ خلبان محمد غلامحسینی را در كتاب «مهمان صخره‌ها» گردآوری كرده است، به خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری گفت: تنها كسی كه در جبهه حضور دارد درگیر موضوعی مانند جنگ نمی‌شود بلكه خانواده او، همسر و فرزندانش هم باید مورد توجه قرار بگیرند؛ چرا كه سختی‌های زیادی را متحمل شده‌اند.

وی تاكید كرد: من اگرچه تاكنون در كار‌هایم به طور مستقیم به موضوع زنان و دفاع مقدس نپرداخته‌ام اما همیشه سعی كرده‌ام به جنبه انسانی جنگ توجه كرده و زوایای مختلفی از آن را ببینم.

صبوری اشاره كرد: همسران رزمنده‌ها هم با‌‌ همان هدف آن‌ها درگیر موضوع جنگ بوده‌اند، مادران شهدا چنین افراد شجاعی را تربیت كرده‌اند، همسران و خواهران شهدا از آن‌ها حمایت كرده‌اند كه راهی جبهه‌های نبرد شوند و این بی‌انصافی است اگر زحمات و نقش این زنان را نادیده بگیریم.

نویسنده كتاب «كوچه نقاش‌ها» با تاكید بر این كه هرچه ادبیات جنگ واقع گرایانه‌تر می‌شود، بهتر می‌توانیم ابعاد مختلفی از آن را ببینیم، گفت: هرچه زمان می‌گذرد می‌توان دفاع مقدس را عمیق‌تر دید. در این مرز وسیع، افراد زیادی به نوبه خودشان در جنگ شركت داشته‌اند كه زنان هم بخشی از آن‌ها هستند و می‌توانند روایت‌های ناب و جذابی از آن روز‌ها داشته باشند.

وی با ابراز علاقه به این كه در حوزه زنان و دفاع مقدس فعالیت كند، گفت: كسانی كه كتاب‌های روایت شده توسط من را می‌خوانند، می‌گویند این كتاب‌ها بیشتر از یك قهرمان دارد، چرا كه معتقدم باید نقش افراد دیگری كه اگرچه حضوری ناپیدا اما قهرمانانه در دفاع مقدس از مرزهای میهن مان داشته‌اند را هم به تصویر كشید.

راحله صبوری كه كتاب «سایه تاك» را در دست نگارش دارد، درباره توجه به حضور زنان در دفاع مقدس گفت: نشان دادن نقش زنان در روزهای سخت جنگ تحمیلی می‌تواند نوعی الگو و درس مبارزه برای جوانان ما به ویژه دختران و زنان مان باشد كه بدانند باید برای رسیدن به خواسته‌ها باید مبارزه كرد و برای دفاع از ارزش‌ها و اعتقادات، فداكاری لازم است.

وی تاكید كرد: بیان سرنوشت زنانی كه در دفاع مقدس حضور فعالانه و فداكارانه داشته‌اند می‌تواند جوانان ما را به توانایی‌هایشان برای تلاش در راه خواسته‌هایشان آگاه‌تر و مطمئن‌تر كند و به آن‌ها درس استقامت و پایداری بدهد؛ بنابراین توجه به این موضوع لازم است.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب