امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 57213 تاریخ انتشار: جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۷:۴۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

قادری اعلام کرد؛

متروی شهر آفتاب بزرگترین ایستگاه خاورمیانه است

خبرایران : مدیر عامل شهر آفتاب گفت: یکی از مزیت‌های شهر آفتاب ایستگاه مترو آن خواهد بود.
متروی شهر آفتاب بزرگترین ایستگاه خاورمیانه است

به گزارش خبرایران ،محمد رئوف قادری مدیر عامل شهر آفتاب اظهار کرد:موضوع ترافیک و آلودگی‌های زیست محیطی بیش از ۵۲ سال است که مطرح و در تهران به یک بحران تبدیل شده است. این موضوع خسارت‌های مادی و معنوی بسیاری را بر مردم و شهرداری تهران تحمیل می‌کند. حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان هزینه فرصتی، سوخت، هزینه معاملجه و درمان بر مردم شهر تهران تحمیل می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه سالانه نزدیک به ۶ هزار نفر به علت آلودگی زیست محیطی و ترافیک دچار سکته قلبی یا مغزی شده و برخی از آن‌ها جان می‌سپارند. شورای شهر دوم در سال ۱۳۸۳ و سال ۱۳۸۴ مصوبه‌ای مبنی بر انتقال کلیه نمایشگاه‌های پرمخاطب از شهر تهران تصویب کردند.متعاقب این مصوبه شهرداری مکلف شد نمایشگاهی در حد استاندارد‌های بین المللی و فراخور ایران و پایتخت آن احداث کند. از آن زمان تاکنون فضا‌های مختلفی کارشناسی شد و در نهایت جنوب تهران به دلیل مزیت‌های بسیار زیاد و معایب بسیار کم در حوزه شهر آفتای مورد توجه و انتخاب قرار گرفت.

مدیر عامل شهر آفتاب بیان کرد: شهرداری تهران بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای ساخت فاز اول نمایشگاه شهر آفتاب هزینه کرد. فاز اول این نمایشگاه در سال ۱۳۹۵ با برگزاری بزرگترین رویداد فرهنگی و نمایشگاهی کشور یعنی نمایشگاه کتاب افتتاح شد.پس از این، موضوع انتقال نمایشگاه‌ها از شهر تهران به شهر آفتاب به منظور کاهش ترافیک، آلودگی‌های زیست محیطی و ایجاد آرامش برای شهروندان تهرانی در دستور کار قرارگرفت.


وی تصریح کرد: اراده‌ای برای انتقال نمایشگاه پر مخاطب در مدیریت شهری و دولت شکل نگرفت. یکی از علت‌های مهم مقاومت بیش ازحد وزارت صمت و نمایشگاه بین المللی جمهور اسلامی ایران است.دغدغه‌های مدیران نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران و سازمان توسعه تجارت را باید از خودشان پرسید. تحمیل کردن شرایط سخت را مانند ۵۲ سال گذشته بر مردم تهران توجیه قانونی و شرعی ندارد، شهرداری تهران ادعای تعطیل کردن نمایشگاه را نداشته بلکه مدعی انتقال محل برگزاری نمایشگاه است.

قادری  گفت: فاز اول شهر آفتاب سالن‌های استاندارد و قابل قبولی دارد. می‌توانیم حدود ۳۵ هزار متر مربع سالن را در اختیار نمایشگاه قرار دهیم. فاز ۲ و ۳ نیز در دستور کار قرار گرفته است و در افق طرح تا ۱۲۰ هزار متر مربع امکان ساخت سالن وجود دارد. حدود ۲۰ هزار متر مربع سالن‌های سرپوشیده خواهد بود. در آینده شاهد ۸۰ هزار متر مربع نمایشگاه‌های غیر مسقف خواهیم بود که جمعه به ۲۰۰ هرار متر مربع خواهد رسید.


وی بیان کرد: ما مشکلی که مانع از برگزاری نمایشگاه شود نداشتیم، اما معمولا هر ابنیه و مجموعه‌ای مشکلات خاص خود را دارد، اما مشکلاتی که مانند گذشته برگزاری نمایشگاه را با چالش رو به رو کند نداشتیم. این مشکلات برطرف شده است.ما متروی اختصاصی داریم. بزرگترین ایستگاه متروی کشور و خاورمیانه را در نمایشگاه شهر آفتاب داریم. با همکاری و حمایت شهرداری و شورای شهر ایستگاه تاکسی و اتوبوس آماده شدند تا اتوبوس و تاکسی‌های تهران مستقر شوند. راه‌های دسترسی در نمایشگاه شهر آفتاب ورود و خروج بازدیدکنندگان و ... را تسهیل کرده است.

مدیرعامل شهر آفتاب یادآور شد: ما حدود ۲۰ هزار پارکینگ اختصاصی در شهر آفتاب و ۸۰ هزار پارکینگ عمومی در حوزه نمایشگاه شهر افتاب و ... داریم، از مزیت‌های دیگر شهر آفتاب دسترسی کوتاه زمان به پایانه‌های هوایی، زمینی و ریلی کشور است. برگزاری نمایشگاه درشهر آفتاب باعث می‌شود تمام ۳۱ بدون ورود به تهران در نمایشگاه حضور پیدا کنند و چه بسا بخش اعظمی ازمخاطبان از شهر تهران به سمت نمایشگاه خارج شوند که این می‌تواند در کاهش ترافیک و آلودگی موثر باشد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب