امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 57123 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲:۵۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

درنشست خبری زرین‌پلاس مطرح شد؛

امکان خرید اعتباری برای کاربران زرین‌پلاس فراهم می‌شود

خبرایران : نشست خبری معرفی اپلیکیشن زرین‌پلاس، محصول جدید زرین‌پال و امتیاز، امروز چهارشنبه ۱۹ آبان‌ماه با حضور پویا رجامند، مدیر اجرایی زرین پلاس، مهدی رشیدیان، مدیر عملیات زرین پلاس و مصطفی امیری مدیرعامل زرین ‌پال برگزار شد. در این نشست خبری اعلام شد که به‌زودی امکان خرید اعتباری برای کاربران زرین پلاس فراهم خواهد شد.
امکان خرید اعتباری برای کاربران زرین‌پلاس فراهم می‌شود

پویا رجامند، مدیر اجرایی زرین پلاس در ابتدای این نشست خبری، ابتدا درباره شروع فعالیت زرین پلاس صحبت کرد و توضیح داد: «در سال ۱۳۹۸ با اپلیکیشنی به نام امتیاز شروع به فعالیت کردیم و قرار بود امتیاز، خدمات و سرویس‌هایی در حوزه تبلیغات تشویقی (Incentive ads) ارائه دهد؛ یعنی کاربر در ازای یک عمل مشخص، از ما امتیاز دریافت می‌کرد و امتیازهایش را می‌توانست به گزینه‌های مختلفی تبدیل کند. کسب‌وکاری بود که استقبال زیادی از آن شد ولی دوست داشتیم که کار را بزرگ کنیم؛ درنتیجه شروع به مذاکره برای سرمایه‌گذاری کردیم که با زرین‌پال به توافق رسیدیم و درنهایت زرین پال یک سرمایه‌گذاری اولیه‌ای روی پروژه انجام داد.»

به گفته رجامند، بعد از ادغام با زرین پال، اپلیکیشن امتیاز ری‌برندینگ انجام داد و در سال ۱۴۰۰ اپلیکیشن امتیاز به اپلیکیشن زرین‌پلاس تغییر نام داد و خدمات جدیدی نیز به آن اضافه شد؛ برای مثال خدمات دریافت پاداش نقدی از فروشگاه‌های فیزیکی. او توضیح داد: «درواقع خریداران از خریدهای روزانه خود، می‌توانند از طریق این سرویس پاداش دریافت کنند و صرفاً برای این کار باید کارت‌بانکی خود را در اپلیکیشن زرین پلاس اضافه کنند و از دستگاه‌های کارت‌خوان طرف قرارداد زرین پلاس استفاده کنند تا کش‌بک شامل حال آن‌ها شود. در حال حاضر در تهران ٢ هزار فروشگاه با زرین پلاس فعالیت می‌کنند که در حال گسترش تعداد فروشگاه‌ها هستیم.»

همچنین طبق صحبت‌های رجامند، با همکاری زرین پلاس و درگاه پرداخت اینترنتی زرین‌پال ازاین‌پس فروشگاه‌های آنلاین طرف قرارداد زرین پلاس که از درگاه پرداخت «زرین پال» برای تراکنش‌های کاربران خود استفاده می‌کنند، می‌توانند از پاداش نقدی خرید برخوردار شوند.

آمار و ارقامی از زرین پلاس

مهدی رشیدیان، مدیر عملیات زرین پلاس نیز در این نشست درباره تعداد ۲ هزار فروشگاه عضو زرین پلاس گفت: «برنامه‌ ما این بود که تا آخر مهرماه ۱۴۰۰ به ۵ هزار فروشگاه عضو زرین پلاس برسیم که به دلیل شیوع کرونا، سرعت رشدمان کمتر شد ولی در تلاشیم که تا پایان سال ۱۴۰۰، تعداد فروشگاه‌های عضو زرین پلاس به ۵ هزار فروشگاه در شهر تهران برسد. همچنین در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار کاربر به‌صورت ماهانه در زرین پلاس تراکنش انجام می‌دهند و تعداد تراکنش روزانه ما حدود ۲ هزار تراکنش است. این مسیر جذابی است و در بازار نشانه‌های خوبی از رشد می‌بینیم. امیدواریم در تابستان ۱۴۰۱ به ۴٠ هزار تراکنش روزانه و ١٠ هزار فروشگاه در شهر تهران برسیم و سپس وارد استان‌های دیگر شویم. در بلندمدت تا اواخر ١۴٠٠ یکی از دغدغه‌های اصلی ما، دادن اعتبار به کاربر برای خرید بدون هیچ سود بانکی هست که در دو ماه آینده عملیاتی می‌شود.»

به گفته رشیدیان، اکنون میزان خرید و هزینه خانواده‌ها در طول یک ماه به‌مرور کم می‌شود و یک نمودار نزولی از ابتدا تا انتهای ماه را شاهد هستیم. «امیدواریم که ما با سرویس خرید اعتباری زرین پلاس، از وسط ماه این نمودار نزولی را بشکنیم و به کاربر این امکان را بدهیم که با گرفتن وام از ما و تأمین اعتباری که برایشان انجام می‌شود، برای خریدهای ماهانه خود مشکلی نداشته باشد. تسویه این اعتبار نیز آخر ماه صورت می‌گیرد.»

طبق صحبت‌های رشیدیان، شروع فعالیت سرویس تأمین اعتبار زرین پلاس، با شرکت‌ها هست و در بلندمدت نیز در سال ۱۴۰۱ به سمت تأمین اعتبار برای افراد حقیقی نیز خواهند رفت.

مصطفی امیری، مدیرعامل زرین پال نیز درباره همکاری زرین پال با اپلیکیشن امتیاز توضیح داد: «پس از مذاکره، سرمایه‌گذاری اولیه‌ای روی امتیاز داشتیم و سعی کردیم تیم را بهتر بشناسیم و محصول را گسترش بدهیم. درنهایت با ری‌برندینگی که در امتیاز انجام شد، اپلیکیشن زرین پلاس شروع به فعالیت کرد. ایده‌ای که امروز در حال انجام آن هستیم، ایده انجام‌شده‌ای در دنیا هست. واقعیت این است که روندهایی که در درگاه پرداخت می‌بینیم نشان می‌دهد که افراد در روزهای ٢٧ و ٢٨ هرماه حقوق دریافت می‌کنند و تا روز پنجم هرماه پیک تراکنش را شاهد هستیم و از روز پانزدهم تا آخر ماه نزول تراکنش‌ها اتفاق می‌افتد. درنتیجه به این نتیجه رسیدیم که کار درست در شرایط امروزه کشور، اعتبار دهی خرد است چراکه در غیر این صورت توان خرید روزبه‌روز کاهش پیدا خواهد کرد. درنتیجه قرار شد اعتبارهای خردی را بدهیم و درواقع بدهی افراد را به آینده پست کنیم. با همکاری بانک‌ها این ایده نهایی شد و امیدواریم هر چه زودتر مرحله عملیاتی نهایی آن انجام شود و بتوانیم با یک اعتبارسنجی ساده اعتبار را به اشخاص بدهیم.»

احراز هویت و اعتبارسنجی مشتریان

امیری در پاسخ به سؤال خبرنگار راه پرداخت درباره نحوه احراز هویت و اعتبارسنجی مشتریان جهت تخصیص اعتبار گفت: «احراز هویت کاربر در زرین پلاس نسبت به مبلغ اعتباری که به اشخاص تخصیص داده می‌شود، در لایه‌های گوناگونی اتفاق می‌افتد. فاز اول بازاریابی این سرویس زرین پلاس، مربوط به شرکت‌ها و سازمان‌ها است؛ یعنی زرین پلاس با شرکت‌ها طرف قرار می‌شود و آن شرکت ما به ازای فهرستی که از افراد تعیین می‌کند، می‌تواند تا سقف پنج میلیون تومان، به کارمندانش اعتبار بدهد و ضمانت بازپرداخت این اعتبار نیز با خود شرکت یا سازمان هست و کم‌ترین میزان از احراز هویت از افراد صورت می‌گیرد چراکه با آن شرکت قرارداد خواهیم داشت.»

رجامند درباره مزیت رقابتی زرین پلاس نیز صحبت کرد و این‌طور توضیح داد: «ما شرکتی فعال در حوزه فین‌تک هستیم و به اطلاعات و آمار بازار دسترسی داریم و ۱۰ سال سابقه فعالیت در این حوزه را داریم که خیلی به ما کمک می‌کند تا بتوانیم با آزمون‌وخطای کمتری مسیرمان را طی کنیم. ازنظر من یک استارتاپ را تجربیات افراد فعال در آن می‌سازد و تجربیاتی که در تیم ما وجود دارد این قدرت را به ما می‌دهد که با رقبا وارد یک رقابت جدی شویم. از سوی دیگر یوزربیس زیاد زرین پال که میلیون‌ها تراکنش را مدیریت می‌کند، در اختیار ما هست. همچنین زرین پال تنها به‌عنوان سرمایه‌گذار برای ما نیست بلکه نقش یک پارتنر استراتژیک را برای ما دارد که از طرق مختلف می‌تواند باعث افزایش کاربران ما شود. درواقع زرین پال تنها روی این پروژه سرمایه‌گذاری نکرده است بلکه دانش، تجربه و آمار و اطلاعات را نیز در اختیار ما قرار می‌دهد تا بتوانیم با سرعت بیشتری رشد کنیم.»

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب