امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5704 تاریخ انتشار: یکشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اردشیر محمدی خبر داد؛

مزایده بخشی از اموال گروه آریا/ اجرای آزمایشی استقرار سامانه مجوزها در تهران /کشف ۲۴ میلیارد تومان طلا/ داروهای قاچاق مجانی به سازمان غذا و دارو داده می شود

خبرایران: اردشیر محمدی مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، مهم‌ترین پرونده امسال را پرونده ۲۴ میلیارد تومان طلا عنوان کرد و گفت: جدیداً دستگاه قضایی بخشی از اموال گروه آریا را به ما اعلام کرده که شامل ۴۰ ملک و سهم ۲۷ درصدی شرکت فولاد خوزستان بوده و مراحل قانونی واگذاری در حال انجام است.
مزایده بخشی از اموال گروه آریا/ اجرای آزمایشی استقرار سامانه مجوزها در تهران /کشف ۲۴ میلیارد تومان طلا/ داروهای قاچاق مجانی به سازمان غذا و دارو داده می شود

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «اردشیر محمدی» مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی صبح امروز با حضور اصحاب رسانه در وزارت اقتصاد و دارایی برگزارو دراین نشست خبری «اردشیر محمدی» مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به اینکه مهمترین وظیفه این سازمان به عنوان یک شرکت دولتی تعیین تکلیف اموالی از تحت اختیار دولت قرار می‌گیرد، اظهار داشت: این سازمان به دنبال حضانت از حقوق مردم و اموال دولت بوده و در 5 ماهه اول سال جاری 960 میلیارد ریال اموال تعیین تکلیف شده که شامل 730 میلیارد ریال این اموال فروخته شده منقول و 230 میلیارد ریال آن غیرمنقول است و نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد رشد دارد.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تصریح کرد: این سازمان دو وظیفه مهم دارد و در کنار نقش حاکمیتی نقش بنگاه اقتصادی و سازمان درآمد و هزینه هستیم در بودجه دولت استفاده نمی‌کند. ضمن اینکه برای صیانت از تولید و حقوق مصرف‌کننده اولویت اول مدیریت و حل مشکلات مردم در بخش اعاده کالاها بوده و در 5 ماه امسال 700 میلیارد تومان کالای مطروحه از سوی گمرک به سازمان اعلام شد که 70 میلیارد تومان آن به عنوان کارمزد برداشته شد و پس از آن 650 میلیارد تومان آن بر اساس تقاضای گمرک اعاده شد.

محمدی عنوان داشت: بیشتر این اقلام مربوط به تولید کالای واسطه‌ای و سرمایه‌ای بوده که به دلیل مشکلات نقدینگی و اسنادی در اختیار سازمان قرار می‌گیرد. وی خاطرنشان کرد:‌ از دستگاه‌های اجرایی درخواست داریم تخصیص کالاهای مختلف را تسهیل کرده تا هزینه‌های انبارداری و زمان نداشته باشند و در صورتی که کالایی به ما اعلام شود،اول با تولیدکننده و صاحب کالا مشکل در میان گذاشته شده تا مرتفع شود.

وی در خصوص انهدام کالا نیز تاکید کرد: کالاهای غیر استاندارد غیر بهداشتی و خلاف موازین شرعی منهدم می‌شود که نسبت به مدت مشابه سال قبل 400 درصد رشد اعاده کالا داشته و 32 میلیارد ریال در 5 ماهه انهدام شده است. محمدی افزود: در بخش وثایق از سوی مراجع قضایی برای دولت ثبت شده و اول به صاحب وثیقه امکان واگذاری داده می‌شود و 80 درصد وثیقه‌ها به خود آنها مصالحه شده و با تسهیلات در 3 سال تخصیص می‌شود که البته کارمزد آن طبق قانون 5 درصد است و مزایده الکترونیک در بخش اموال غیر منقول اجرا شده که از وضعیت‌های آن ایجاد عدالت اطلاعاتی، افزایش سرعت و دقت در کار و کاهش بروکراسی و هزینه است و این سیستم در دو ماه آینده برای بخش منقول اجرا خواهد شد.

محمدی خاطرنشان کرد:‌ استقرار سامانه مجوزها در تهران به صورت آزمایشی اجرا شده و نظارت به صورت آنلاین است تا اسامی برندگان و رتبه آنها در مزایده در سایت اعلام شود. ضمن اینکه داروهایی که از مبادی غیرقانونی وارد کشور می‌شوند، منهدم شده چون ممکن است به سلامت جامعه آسیب برساند،اما حاضریم به صورت رایگان آن را در اختیار مسئولان سازمان غذا و دارو قرار دهیم.

 وی درپایان نشست خود ابراز داشت: مهمترین پرونده سال جاری مربوط به پرونده گروه 24 میلیارد تومان طلا بوده که 16 میلیارد تومان آن در سال جاری فروخته شد. وی افزود: همچنین جدیدا دستگاه قضایی بخشی از اموال گروه آریا را به ما اعلام کرده که شامل 40 ملک و سهم 27 درصدی شرکت فولاد خوزستان است که مراحل قانونی آن در حال انجام است و به زودی نتایج آن به خدمتتان عموم مردم اعلم خواهد شد.  

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب