امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 56949 تاریخ انتشار: یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲:۲۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مصطفی رجبی مشهدی درنشست خبری اعلام کرد؛

صنعت برق کشور برای مقابله با حملات سایبری آماده است/ 220 هزاردستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز کشف شد

خبرایران : سخنگوی شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت : تاکنون ۲۲۰ هزاردستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز معادل هزار مگاوات برق نیروگاه از طریق الگوی بار مصرفی و اطلاعات مردمی کشف شده و بیش از ۵۶ درصد از کشفیات توسط مردم صورت گرفته است.
صنعت برق کشور برای مقابله با حملات سایبری آماده است/ 220 هزاردستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز کشف شد

به گزارش خبرنگارخبرایران نشست خبری «شرکت مدیریت شبکه برق ایران» صبح امروز 8 آبان ماه 1400 با حضور«مصطفی رجبی مشهدی» عضو هیات مدیره و معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر و سخنگوی شرکت مدیریت شبکه برق ایران و اصحاب رسانه در حاشیه‌ای بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران برگزار ودراین نشست خبری «مصطفی رجبی مشهدی» با اشاره به افزایش ۴۵۰ میلیون لیتری ذخایر نفت گاز مایع نیروگاه‌ها نسبت به سال قبل اظهارداشت: در حال حاضر روند سوخت رسانی به نیروگاه‌ها خوب بوده و انتظار می‌رود این همکاری با وزارت نفت همچنان ادامه داشته باشد تا با تامین مناسب سوخت و همکاری خوب مشترکان زمستان امسال را بدون خاموشی برنامه ریزی شده پشت سر بگذاریم.

 سخنگوی شرکت مدیریت شبکه برق ایران تصریح کرد : سوخت اصلی نیروگاه‌های حرارتی که تامین کننده اصلی برق کشور هستند گاز است و پس از آن سوخت نفت گاز به عنوان سوخت پشتیبان استفاده می‌شود.

رجبی مشهدی تاکیدکرد : تاکنون ۲۲۰ هزاردستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز معادل هزار مگاوات برق نیروگاه از طریق الگوی بار مصرفی و اطلاعات مردمی کشف شده و بیش از ۵۶ درصد از کشفیات توسط مردم صورت گرفته است.

وی افزود: این مشترکان سعی می‌کنند برای جلوگیری از ردیابی، دستگاه‌های اندازه گیری را به خطا بیندازند که این خود مانعی است در مسیر تشخیص و کشف این مراکز که امیدواریم با همکاری بیشتر مردم در این مسیر موفق‌تر عمل کنیم.

رجبی مشهدی از پیش بینی راه‌هایی برای اتصال مجاز این دستگاه‌ها به شبکه سراسری از جمله استفاده از مولد‌های تجدید پذیر خبر داد و ابرازداشت: در این مسیر با همکاری وزارت صمت اقداماتی انجام شده که به محض نهایی شدن، این برنامه‌ها حتما اطلاع رسانی خواهد شد.

وی از آمادگی صنعت برق کشور برای مقابله با حملات سایبری خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهمی که در هر کشوری پیش بینی می‌شود آمادگی برای مقابله با حملات سایبری است که در صنعت برق ایران نیز در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

رجبی مشهدی درخصوص بیمه برق مشترکان هم عنوان داشت : در مورد پرداخت خسارت ناشی از خاموشی‌های اخیر مشترکان اقدام‌های خوبی صورت گرفته و پیش بینی می‌شود تا اوایل آذرماه با مشخص شدن شرکت بیمه وانعقاد قرارداد، با توجه به ثبت اطلاعات مشترکان، پرداخت‌ها در سریع‌ترین زمان انجام خواهد شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب