امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5681 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱:۵۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

فرودگاه مهرآباد تعطیل نمی‌شود

خبرایران: انتقال پروازهای حجاج فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی(ره) قطعا به تعطیلی فرودگاه مهرآباد منجر نمی‌‌شود و این فرودگاه قدیمی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
فرودگاه مهرآباد تعطیل نمی‌شود

به‌گزارش خبرایران به نقل از  روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور؛ از زمانی که موضوع راه‌اندازی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) مطرح شد و به‌ویژه از زمانی که این فرودگاه آغاز بکار کرد، موضوعی جانبی با عنوان احتمال تعطیلی فرودگاه مهرآباد نیز بر سر زبان‌ها افتاد.

 این در حالی بود که اساسا چنین موضوعی در سطح مدیریتی فرودگاه‌های کشور مطرح نبوده و نیست، زیرا قرار بود در فاز نخست، تمامی پروازهای خارجی به فرودگاه امام خمینی(ره) منتقل شوند که این‌گونه نیز شد. فاز دوم نیز انتقال پروازهای حجاج به از فرودگاه امام مهرآباد به فرودگاه امام خمینی(ره) البته با پیش شرط ساخت ترمینال زیارتی در این فرودگاه است. البته قرار است پروازهای حج تمتع امسال از 14 شهریور از فرودگاه امام صورت گیرد.

به این ترتیب، هرگز تعطیلی فرودگاه مهرآباد تهران مطرح نبوده است. حتی مدیرعامل وقت شرکت فرودگاه‌های کشور در سال 1392 نیز در مصاحبه‌یی با خبرگزاری مهر به صراحت به این مطلب اشاره کرده و گفته بودند که «فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تعطیل نمی‌شود.» ایشان همچنین متذکر شده بودند که «انتقال پروازهای حجاج فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی(ره) قطعا به تعطیلی فرودگاه مهرآباد منجر نمی‌‌شود و این فرودگاه قدیمی به فعالیت خود ادامه خواهد داد

همچنین این موضوع نیز باید مد نظر قرار داده شود که در بیشتر شهرهای مهم جهان وجود دو فرودگاه امری پذیرفته شده است. به این ترتیب، در زمان مورد نیاز، این دو فرودگاه جایگزین یكدیگر خواهند بود و در صورت تعطیلی به هر دلیل، از جایگزین آن استفاده خواهد شد.

از سوی دیگر، نباید فراموش شود که دوری مسافت فرودگاه تا شهر تهران برای بعضی از مسیرهای داخلی به لحاظ زمانی برای بعضی از شهرهای بزرگ نزدیك، جذابیت نخواهد داشت و استفاده مسافران از صنعت حمل و نقل هوایی کاهش را خواهد داد.

نکته دیگر این که از زیرساخت‌های فرودگاه مهرآباد نیز به سادگی نمی‌توان چشم‌پوشی كرد. ضمن اینکه این فرودگاه در زمان ایجاد بحران و بلاهای طبیعی نقشی بی‌بدیل در امدادرسانی خواهد داشت.

گفتنی است؛ پس از درج گزارش «کابوس سقوط هواپیما برای همسایگان فرودگاه/مهرآباد کی تعطیل می‌شود؟» در رسانه خبرآنلاین علی رستمی، مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد نیز در مصاحبه با پرتال خبری شرکت فرودگاه‌های کشور، انتقال فرودگاه مهرآباد را نیازمند مطالعه همه جانبه دانست و گفت: «انتقال فرودگاه بین‌المللی مهرآباد نیازمند مطالعه همه جانبه در حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و گردشگری است. موضوع انتقال مهرآباد باید از محورهای مختلف همچون حمل‌ونقل شهری، تقاضای مردم برای سفر هوایی، نزدیکی فرودگاه به شهر و زیست محیطی مورد بررسی قرار بگیرد. جدای از این مسائل باید این موضوع از بعدهای مختلفی چون سیاسی، اجتماعی و گردشگری مطالعه شود. این موضوع بدون مطالعه همه‌جانبه درست نیست و مسئولان ذی‌ربط باید کار مطالعاتی همه جانبه‌یی نسبت به موضوع داشته باشند

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که وجود فرودگاه در داخل شهر چه تاثیری در جذب گردشگران و سرمایه‌گذاران دارد، تصریح کرد: «به‌طور حتم فرودگاهی که در داخل شهر است از لحاظ مختلف جذابیت خاصی برای مسافران به خصوص برای گردشگران و سرمایه‌گذارانی که تمایل به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف فرودگاهی دارند

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در پایان نیز گفت: «برای انتقال مهرآباد نگاه بخشی صورت نگیرد و باید مطالعه همه جانبه انجام شود

به این ترتیب مشخص می‌شود تعطیلی فرودگاه مهرآباد هرگز در دستور کار قرار نداشته است و اگرچه ایمنی پروازها و همسایگان فرودگاه مهرآباد از دغدغه‌های اساسی است که مدیران شرکت فرودگاه‌های کشور و مدیریت فرودگاه مهرآباد نیز به آن توجه ویژه‌یی دارند، اما برای انتقال فرودگاه مهرآباد نیز باید این موضوع در قالب یک طرح همه جانبه بررسی و در صورت صلاحدید، انجام شود.

 

افتتاح اپرون شرقی مهرآباد در هفته دولت
 

رستمی از افتتاح اپرون شرقی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در هفته دولت خبر داد.

علی رستمی مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در گفتگو با پرتال خبری شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به مشخصات پروژه اپرون شرقی فرودگاه مهرآباد گفت: این پروژه در مدت زمان 17 ماهه اجرا شده و در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: با افتتاح این پروژه که در وسعت 16.5 هکتار ساخته شده‌است، امکان پارک 16 هواپیما فراهم می‌شود.

رستمی عنوان کرد: پروژه توسعه و بهسازی سطوح پروازی فرودگاه مهرآباد یکی از بزرگترين پروژه‌هاي شركت فرودگاه‌ها است که اعتباري بالغ بر 370 ميليارد ريال در بر داشته است.

بهره‌برداری از ساختمان برق دستگاه‌هاي كمك‌ناوبري فرودگاه اهواز

 

مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان از بهره‌برداری ساختمان و تجهيزات پست برق دستگاه‌هاي كمك‌ناوبري  RVRو DVOR و ILS فرودگاه اهواز خبر داد.

به‌گزارش روابط‌عمومي اداره‌كل فرودگاه‌هاي استان خوزستان؛ ناصر صفاري گفت: عمليات پروژه فوق به‌منظور ارتقای ترانسفورماتورها و كابل‌هاي سيستم كمك‌ناوبري  RVR،DVORو ILS انجام شده‌است.

وی افزود: پروژه فوق با هزينه‌یي بالغ بر 670 ميليون ريال از محل اعتبارات شركت فرودگاه‌هاي كشور انجام شده‌است.

صفاری خاطرنشان کرد: اين پروژه توسط کارکنان اداره مهندسي تسهيلات و تجهيزات فرودگاهي و با همكاري کارکنان اداره تسهيلات و تجهيزات شركت فرودگاه‌هاي كشور صورت گرفته است

 

قدردانی امام‌جمعه زاهدان از اهتمام برای احیای باند فرودگاه زاهدان

 

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در سفر به استان سیستان و بلوچستان، با نماینده ولی‌فقیه امام‌جمعه زاهدان دیدار و گفتگو کرد.

به‌گزارش روابط‌عمومی فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان؛ محمدعلی ایلخانی در دیدار با آیت‌اله سلیمانی ضمن ارائه گزارش از عملکرد شرکت فرودگاه‌ها در بخش‌های مختلف، پروژه بهسازی، تعریض و روکش باند فرودگاه زاهدان را یکی از پروژه‌های بزرگ و مهم شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرد.

ایلخانی گفت: با توجه به تحریم‌ها امروزه کارکنان شرکت فرودگاه‌های کشور در زمینه تعمیرات و نگهداری سیستم‌های ناوبری و حتی در برخی موارد ساخت پیش‌قدم است.

آیت‌اله سلیمانی نیز در این دیدار از اهتمام شرکت فرودگاه‌ها در احیای باند دوم فرودگاه قدردانی کرد.

ایشان از صنعت حمل و نقل هوایی به‌عنوان مهمترین صنعت حمل‌ونقلی یاد کرد.

امام‌جمعه زاهدان اظهار داشت: زحمات کلیه کارکنان این صنعت باعث شده است که امروز تحریم‌های اثری بر این صنعت نگذارد.

وی خاطرنشان کرد: گرچه مشکلات در این زمینه وجود دارد با توکل به خدا و تلاش مسئولان، برطرف خواهد شد.

گفتنی است؛ در سفر ایلخانی به فرودگاه زاهدان، حسین صادقی معاون عملیات فرودگاهی و حسین اسفندیاری مشاور مدیرعامل در امور اجرایی فرودگاه‌ها وی را همراهی می‌کنند.

سالن کارگو فرودگاه لارستان به‌طور رسمی افتتاح می‌شود

 

پیش‌بینی می‌شود با حضور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در هفته دولت، شاهد افتتاح رسمی و صادرات بار از فرودگاه لارستان باشیم.

عنایت انصاری‌فرد مدیرکل فرودگاه لارستان در گفتگو با پرتال خبری شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به افتتاح چند پروژه فرودگاه لارستان در هفته دولت، گفت: افتتاح ساختمان اداره پست برق با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 500 میلیون ریال و افتتاح سالن ورزشی ویژه ایستگاه ایمنی زمینی به وسعت 150 مترمربع و اعتبار دو میلیارد ریال از جمله این پروژه‌ها است.

وی در ادامه به افتتاح رسمی سالن کارگو برای صادرات بار به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس اشاره کرد و گفت: مجوز رسمی برای صادرات بار به کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس برای فرودگاه لارستان صادر شده و پیش‌بینی می‌شود با حضور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور شاهد افتتاح رسمی و صادرات بار از این فرودگاه باشیم.

انصاری‌فرد گفت: تاکنون صادرات به‌صورت آزمایشی انجام می‌شده که با افتتاح رسمی، شاهد فعالیت رسمی فرودگاه در صادرات بار خواهیم بود.

مدیرکل فرودگاه لارستان عنوان کرد: تمامی امکانات لازم و ضروری برای سالن کارگو فرودگاه فراهم شده است.

وی در ادامه به افتتاح ساختمان نگهبانی سایت رادار فرودگاه اشاره کرد و افزود: این پروژه با هزینه‌یی بالغ بر 500 میلیون ریال به‌منظور استقرار نیروی انتظامی و نگهبانی ساخته شده که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب