امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 56774 تاریخ انتشار: شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۳:۵۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی خبر داد: «ارسطو؛ راهنمای سرگشتگان» به چاپ دوم رسید

خبرایران : کتاب «ارسطو؛ راهنمای سرگشتگان» اثر جان. ای. وللا با ترجمه محمود دریانورد به چاپ دوم رسید.
روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی خبر داد: «ارسطو؛ راهنمای سرگشتگان» به چاپ دوم رسید

به گزارش خبرایران از روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی کتاب «ارسطو؛ راهنمای سرگشتگان» اثر جان. ای. وللا با ترجمه محمود دریانورد به چاپ دوم رسید.
بیش از هزار سال ارسطو تقریباً در همه موضوعات، اولین مرجع در جهان غرب در نظر گرفته می‌شد. مجموعه بخش‌هایی عظیم از موضوعات را در بر می‌گیرد و  کمک‌های قابل توجهی به همه زمینه‌های تحقیقاتی شناخته شده در جهان باستان کرده است. جان ولا در «ارسطو: راهنمای سرگشتگان» به بررسی زمینه‌های تاریخی، فلسفی و سیاسی‌ای می‌پردازد که نظریه‌های ارسطو در آن تکامل یافته‌اند. این کتاب شرح روشن و کاملی از کار و اندیشه این متفکر کلیدی ارائه می‌کند و طرح کلی ایده‌های اصلی او و راه‌هایی را ارائه می‌دهد که از طریق آنها بر تاریخ فلسفه غرب تأثیر گذاشته‌اند. این کتاب با ساختار موضوعی، تمام آثار کلیدی ارسطو را از نظر می‌گذراند و برای نیازهای خاص دانشجویانی که نیاز به درک درستی از نظریه‌ها و ایده‌های او دارند، تنظیم شده است. 
در پشت جلد این کتاب می‌خوانیم:
«از مجموعۀ بسیار عظیم و متنوع آثار مکتوب ارسطو تنها یک پنجم آن به دست ما رسیده است و به بخش اعظمی از کارهای او دسترسی نداریم. بااین همه شاهراه درخشانی که وی در فسلفه گشوده است مسیر تفکر بشری را الی‌الابد تعیین کرده است. در خصوص آثار وی نکتۀ مهم آن است که آثار برجای مانده به احتمال بسیار زیاد یادداشت‌های درسی وی هستند و بنابراین دستیابی به فهمی منسجم از فلسفۀ وی چندان آسان نیست. در کتاب حاضر مجموعه‌ای از نوشته‌های ارسطو بررسی شده است که در فعالیت فلسفی و علمی او نقشی بنیادین دارند.بنابراین کتاب حول پنج مفهوم اسنجام یافته است؛ مفاهیمی که فهم آنها در نظر ارسطو ، و لذا در تمام فلسفه ضروری است: جوهر یا اوسیا، طبیعت یا فوزیس، معرفت یا اپیستمه، نفس یا پسوخه و نیکبختی یا ائودایمونیا».
نویسنده در هر یک از این فصول به صورتی موجز و رسا نظام فکری و فلسفی ارسطو را شرح و بررسی کرده است و در پایان نیز نتیجه می‌گیرد که بررسی و مطالعۀ آثار به‌جا مانده از ارسطو ابتدای کار است و میراث فکری و فلسفی او جواهر حیرت‌انگیزی است که ما بدان دست یافته‌ایم اما هنوز چیزهای زیادی برای غور و مطالعه و تامل در ان وجود دارد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب