امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 56764 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲:۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

احسان محمدحسنی درنشست خبری اعلام کرد؛

موسسه اوج کم عده وچابک است/ پایتخت 5 با کمک بالای 9 میلیارد تومانی ما ازآگهی ها ۱۸۳ میلیارد تومان درآمد داشت/ درحق خانم‌های ایران انصافاً کم‌کاری کرده‌ایم/ ازخانواده شهدا حلالیت می طلبیم / ۲۵ سریال را در دستور ساخت داریم

خبرایران : رییس سازمان هنری رسانه‌ای اوج گفت : برای تک تک آثاری که خانواده شهدا را رنجانده‌ایم، عذرخواهی می‌کنم. در حوزه جنگ و مقاومت نیز آن‌چه که توقع داشته‌ایم را انجام نداده‌ایم و هنوز حق مطلب را ادا نکرده‌ایم.
موسسه اوج کم عده وچابک است/ پایتخت 5 با کمک بالای 9 میلیارد تومانی ما ازآگهی ها ۱۸۳ میلیارد تومان درآمد داشت/ درحق خانم‌های ایران انصافاً کم‌کاری کرده‌ایم/ ازخانواده شهدا حلالیت می طلبیم / ۲۵ سریال را در دستور ساخت داریم

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «سازمان هنری رسانه‌ای اوج» صبح امروز یکشنبه 25 مهرماه 1400 با حضور«احسان محمدحسنی» رییس سازمان هنری رسانه‌ای اوج و اصحاب رسانه در ساختمان مرکزی سازمان اوج  برگزار ودراین نشست خبری «احسان محمدحسنی» رییس سازمان هنری رسانه‌ای اوج با اشاره به 10 ساله شدن سازمان اوج اظهارداشت : سازمان اوج سال 1390 پس از 2 سال مطالعه و طراحی با کمک مالی 390 میلیون تومانی سپاه پاسداران، تاسیس شده است.

محمدحسنی تصریح کرد : ما 2 سال تمام دستگاه‌های خصوصی کشور را به دقت بررسی کردیم و برای اولین‌بار سازمانی را تشکیل دادیم که هیچ‌یک از اعضای آن، عضو نهاد یا ارگانی سازمانی نیستند و نیروی آزاد و قراردادی به حساب می‌آیند.

وی درخصوص تعداد نیروهای این سازمان عنوان داشت: موسسه اوج، کم عده و چابک است، بلایی که سر سازمان صدا و سیما، وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی و شهرداری آمده، این‌جا رخ نداده است. برخی از سازمان‌ها به قدری، نیروی زیادی دارند که تا می‌خواهد اقدام کنند که کاری انجام دهند، ماه به پایان رسیده و باید بودجه برای حقوق هزاران کارمند را فراهم کنند. این درحالی است که کل نیروی سازمان اوج، ۱۰۰تا ۱۲۰ نفر است.

 رییس سازمان هنری رسانه‌ای اوج درخصوص میزان بودجه سال 1399  ابرازداشت : سال گذشته، سازمان اوج 18 میلیارد بودجه داشته و در نهایت بیش از ۹۰ میلیارد تومان درآمد به دست آورده و این درآمد را با فروش فیلم و سریال‌ها یا حتی صادرکردن آن‌ها به دست آورده است. وقتی صحبت درآمد ناشی از صادرات می‌شود، یعنی فیلم سینمایی «به وقت شام»، مثلا در کره ۱۰۰هزار دلار و در تایوان ۷۰ هزار دلار به فروش رسیده است وهمه این‌ها درآمد به شمار می‌آید.

وی درخصوص همکاری اوج با «پایتخت» و انتقادات از آن فصل سریال هم تاکید کرد : خاطره‌ای از روزهای سخت «پایتخت۵» بگویم که بد نیست. بسیاری از دوستان اثر را پیش از اتمام قضاوت کردند. یادم می‌آید که جلسه‌ای در جایی بود که خیلی از مسئولان عالی بودند. عزیز عالی‌رتبه‌ای که همه او را می‌شناسید، در آن زمان که قسمت بالن‌سواری پایتخت پخش شده بود، به سریال حمله کرد و گفت فساد را در این سریال ترویج داده‌اید و ادامه داد اگر یک روز به فعالیتم مانده باشد، بچه‌های اوج را پایین می‌کشم.

محمدحسنی ادامه داد : گفتم مصداق‌تان چیست؟ گفت مشروب خوری را در بالن مطرح کردید، گفتم در بالن تعارف می‌کنند اما اولین‌بار است که در رسانه ملی می‌شنویم که خانواده معمولی می‌گویند این نجسی است. این تبلیغ مشروب‌خواری است؟ به ما می‌گفتند تبلیغ گردشگری ترکیه را می‌کنید، اما ما نشان دادیم که فرودگاه، کوچه‌های کثیف آن‌جا ناامن است، یعنی پشت ظاهر بزک کرده آن‌جا خطراتی وجود دارد.  

وی خاطرنشان کرد: بچه‌های پایتخت پس از فصل ۴، کمی ناامید شده بودند و برای ساخت فصل ۵، ما رقمی حدود ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به آن‌ها کمک کردیم وبازدهی مالی حاصل از تبلیغاتش، ۱۸۳ میلیارد تومان بود. برای فصل ششم هم خواستیم با آن‌ها همکاری کنیم که فرصت پیش نیامد.

محمدحسنی درخصوص تولیدات تازه سازمان اوج هم اضافه کرد : سریال «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» در حال تولید است. اوج تا امروز، حدود ۱۹ فیلم سینمایی و انیمیشن تولید کرده است. در کنار استفاده از بچه‌های نامی، تلاش کرده‌ایم با بچه‌های تازه کار هم کار کنیم وآن‌ها بیش از 10 اثر را تولید کرده‌اند که بخشی از آن امسال به نمایش درمی‌آید وهمچنان هم 7  اثر پخش نشده داریم.

وی ادامه داد : 3 اثر از تاریخ انقلاب، یک اثر در حوزه مرگ آگاهی و 2 فیلم انیمیشن داریم. فیلم سینمایی حضرت خدیجه (س) به نویسندگی داود میرباقری را امسال می‌خواهیم به تولید برسانیم که کار بزرگی است و ممکن است به جشنواره فجر نرسد، اما روند را متوقف نمی‌کنیم. مذاکرات اولیه برای کارگردان هم انجام شده است.

رییس سازمان هنری رسانه‌ای اوج توضیح داد: فیلم سینمایی «روز بلوا» و «منصور» در هفته‌های آینده به نمایش درمی‌آیند. برخی از دوستان ارتش گله کرده بودند که چرا اوج، کاری برای ارتش نمی‌کند اما مستندهای زیادی در این حوزه ساخته‌ایم. در سال‌های گذشته با این‌که اولویت ما تولید سریال نبود، 7 سریال تولید کردیم، 8 سریال هم درحال تولید است. در مجموع ۲۵ سریال را در دستور ساخت قرار دادیم.

وی افزود : سریال«نجیب‌زادگان» رامی‌خواهیم شروع کنیم که مربوط به دوره صفوی است و نزدیک به ۶۰ قسمت است. درتاریخ اسلام، سریال «نائله» را داریم که مربوط به وقایع بعد ازعاشورا است. سریال «عمار»هم متن آن درحال نگارش است. درحوزه پهلوانی وعیاری، ریل جدیدی را آماده‌سازی کرده‌ایم. سریال‌های سیاسی راهم داریم که یکی ازآنها «باستی‌هیلز» است. درحوزه تاریخ انقلاب ،سریال «نغمه» را داریم. درحوزه دفاع مقدس تلاش می‌کنیم هرسال، یکی از شهدا را موضوع قراردهیم وامسال شهید بروجردی را داریم که تا زمستان آماده است.

محمدحسنی یادآورشد :سریال «گلستان یازدهم»راهم داریم. یک ریل جدید ایجاد کردیم که مثل«ایستاده درغبار» و«تنگه ابوقریب» است و سعی می‌کنیم که اقتباس‌های خوبی داشته باشیم.

 وی افزود : دو عذرخواهی هم دارم. اول از خانم‌های این سرزمین که انصافاً در حق آن‌ها کم‌کاری کرده‌ایم. شاید نزدیک به ۲۰۰ قسمت «نیمه پنهان ماه» تولید شده یا مجموعه «پا به ماه» هم جزو تولیدات خوب است که با محوریت و ساخته خانم‌هاست. ما کلیپ و دیوارنگاره درباره خانم‌ها داشتیم ولی از دید خودمان کافی نیست. شاید اگر بخواهیم ایده‌آل نگاه کنیم، نیاز است یک سازمان اوج با حضور خانم‌ها و همین تولیدات داشته باشیم.

رییس سازمان هنری رسانه‌ای اوج تاکید کرد: حلالیت دوم از خانواده شهداست. آن‌ها صاحبان انقلاب هستند. خون داده‌اند جوان داده‌اند، آثار زیادی تولید کرده‌ایم اما حتماً میوه کرم خورده هم در میان آن‌هاست و ممکن است یک جاهایی ته دل آن‌ها را خالی کرده باشیم. برای تک تک آثاری که آن‌ها را رنجانده‌ایم، عذرخواهی می‌کنم. در حوزه جنگ و مقاومت نیز آن‌چه که توقع داشته‌ایم را انجام نداده‌ایم و هنوز حق مطلب را ادا نکرده‌ایم.»

وی در پایان سخنان خود گفت: دو فیلم سینمایی «مصلحت» و «لباس شخصی» هنوز اکران نشده اند و موضوعاتی از جانب قوه قضاییه مطرح شده که این موارد به‌زودی رفع و فیلم ها اککران عمومی خواهند شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب