امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 56714 تاریخ انتشار: شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سید صادق موسوی در نشست خبری اعلام کرد؛

هنوز تا نقطه آرمانی فاصله داریم / چیزی که در ایران اکران می‌شود، مطابق با قوانین و ضوابط‌های ایرانی است

خبر ایران : دبیر سی‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌کوتاه تهران گفت: چیزی که در ایران اکران می‌شود، مطابق با قوانین و ضوابط‌های ایرانی است.
هنوز تا نقطه آرمانی فاصله داریم / چیزی که در ایران اکران می‌شود، مطابق با قوانین و ضوابط‌های ایرانی است
به گزارش خبرنگار خبرایران ، نشست خبری سی‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌کوتاه تهران صبح امروز شنبه ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ با حضور " سید صادق موسوی" دبیر جشنواره و اصحاب رسانه برگزار ودر این نشست، موسوی ضمن تبریک سالروز امامت حضرت ولیعصر(عج) و تبریک ماه مبارک ربیع اظهارداشت: در ابتدا از شما ممنون هستم که در این شرایط سخت کرونایی برای پوشش نشست رسانه‌ای این جشنواره اهتمام می‌ورزید.
وی تصریح کرد: این جشنواره توسط انجمن سینمای جوانان ایران و با دبیری بنده برگزار می‌شود. در طی ۲۴ سال فعالیت بنده، ۵ سال است که مسئولیت دبیری این رویداد را دارم و به زعم من در این سال‌ها شاهد ارتقای سطح کیفی جشنواره از هر حیث بوده ایم. البته که هنوز تا نقطه آرمانی فاصله داریم اما به دلایل متعدد این جشنواره می‌تواند بهترین و معتبرترین جشنواره سینمایی باشد. چون ژانر فیلم کوتاه به دور از مناسبات اقتصادی حاکم بر سینمای حرفه‌ای و ژانر خلاق و نوآورانه‌ای که دارد و به دلیل حضور فیلمسازان جوان و نوآور قابلیت ارتقا دارد. در بخش بین‌الملل نیز توانستیم امسال تنها جشنواره «اسکار کوالیفاید» در ایران شویم. ضمن این که میان کشورهای مسلمان فقط ما، مصر و ترکیه جشنواره ای مورد تایید آکادمی اسکار داریم.
موسوی کفت:در ابتدا به دلیل سوتفاهمات پیش آمده باید بگویم که بخش مسابقه ملی ما ارتباطی به اسکارکوالیفاید ندارد و جایزه بزرگ در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره به آکادمی اسکار معرفی می‌شود. این رویداد سینمایی به واسطه حضور فیلمسازان و حمایتی که سازمان سینمایی طی چهار دهه از این جشنواره به عمل آورده است توانست این امکان را کسب کند که جزو تاییدیه اسکار باشیم. اسکار می‌داند که ما جزوی از جمهوری اسلامی ایران هستیم و از بیش از ۶۰۰۰ اثری که برای ما ارسال می‌شود تنها می‌توانیم با وجود قواعد اسلامی تنها یک درصد از این آثار را برگزینیم. ضمن این که داوران بخش بین‌الملل فیلم اصلی را تماشا می‌کنند اما چیزی که در ایران اکران می‌شود، مطابق با قوانین و ضوابط‌های ایرانی است و آکادمی اسکار نیز از این ماجرا خبر دارد.
دبیر جشنواره تاکید کرد: خوشحالم که این حق در دوره من و همکارانم استیفا شد. پارسال ۴۵۰۰ اثر در بخش بین‌الملل ثبت نام کرده بودند و امسال بیش از دو هزار اثر نیز اضافه شدند. یکی از دلایل ما جوایز ارزی بود که در بخش جایزه بزرگ پنج‌هزار یورو هدیه می‌دادیم، موقعیت ما در منطقه و صنعت سینمایی که وجود داشت و قدمت این رویداد، مولفه‌هایی بود که نشان از اعتبار جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران دارد. 
وی افزود: من پنج سال است که دبیر جشنواره هستم اما برای اولین بار ایمیل فیلمسازان خارجی را دریافت کردیم که به چه علت فیلم ما در جشنواره نیست؟ چون در کل جهان، تعداد ۱۲۷ جشنواره اسکار کوالیفاید هستند و ۶۷ تا از آن‌ها تنها در آمریکا برگزار می‌شوند و ایران عزیز ما سومین کشور مسلمانی است که از این امتیاز برخوردار است. ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور، مصر و ترکیه و ایران تنها کشورهایی هستند که جشنواره‌هایشان اسکار کوالیفاید هستند.
او گفت: در ابتدا پرونده درخواست اسکارکوالیفاید ما ریجکت شد برای این که جزو جشنواره‌های رایگان بود. ما علت را به آکادمی توضیح دادیم که این ماجرا به دلیل تحریم‌ها است و این‌گونه ما تنها رویدادی شدیم که اسکارکوالیفاید هست و ظرف ده روز به ۴۵۰۰ فیلم ثبت‌نامی، ۲۱۰۰ فیلم خارجی از اقصی نقاط جهان اضافه شد و چنین رخدادی مهم‌ترین دستاورد جشنواره بود و باعث ایجاد حساسیت‌های بیشتری نسبت به جشنواره نیز شد.

این گزارش در حال تکمیل است ...

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب