امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 56638 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان غذا و دارو مطرح کرد؛

برخی کشورها، صنعت داروسازی ما را یک صنعت مونتاژ قلمداد می‌کنند

خبرایران : ریس سازمان غذا و دارو، به تشریح جایگاه صنعت دارویی کشور پرداخت و مسائل و مشکلات پیش روی این صنعت را مورد توجه قرار داد.
برخی کشورها، صنعت داروسازی ما را یک صنعت مونتاژ قلمداد می‌کنند
به گزارش خبرنگارخبرایران ، محمدرضا شانه ساز، روز دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ در افتتاحیه نمایشگاه دارویی ایران فارما در محل مصلای بزرگ امام خمینی (ره)، اظهار داشت: کرونا باعث شد نوار برگزاری این قبیل نمایشگاه قطع بشود و امیدواریم با برطرف شدن همه معضلات و مشکلات در سال‌های آینده شاهد برگزاری این نمایشگاه‌ها با حضور شرکت‌های خارجی باشیم.

وی از کرونا به عنوان یک المپیک در دنیا نام برد و گفت: برخی کشورها، صنعت داروسازی ما را یک صنعت مونتاژ قلمداد می‌کنند که در آزمون سخت کرونا، ثابت شد اینگونه نیست و همه داروهای کرونایی که در داخل مصرف می‌شود، در مدت زمان کوتاهی در داخل تولید می‌شود.

شانه ساز تاکید کرد: این موضوع بیانگر این واقعیت است که صنعت داروسازی ما یک صنعت لاکچری و بدون پشتوانه نیست.

رئیس سازمان غذا و دارو به وضعیت ارز دارو اشاره کرد و گفت: ما توانستیم ارز ترجیحی و سایر ارزهای دارو را از ۴.۲ به کمتر از ۲.۵ میلیارد دلار کاهش دهیم.

وی با بیان این مطلب که مواد اولیه ۲ درصد ارزبری به خود اختصاص داده است، افزود: در این سال‌ها ۳۱ درصد ارزبری واردات دارو کاهش پیدا کرده و در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و مکمل‌ها، ۱۰ درصد سهم ارزی تولید را افزایش دادیم و ۲۹ درصد واردات در این حوزه کاهش پیدا کرده است.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب