امروز: پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/05/02]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 56635 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس مطرح کرد؛

ارز دولتی دارو برای حذف شدن نیاز به ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار دارد

خبرایران : رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، بر حمایت از صنعت دارویی کشور تاکید کرد و گفت: قیمت دارو واقعی نشود، امکان صادرات و توسعه صنعت داروسازی فراهم نخواهد شد.
ارز دولتی دارو برای حذف شدن نیاز به ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار دارد
به گزارش خبرنگار خبرایران ، حسینعلی شهریاری، امروز دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ در افتتاحیه نمایشگاه دارویی ایران فارما، اظهار داشت: باید تشکر کنیم از صنعت داروسازی و داروسازان کشور که توانسته اند در تحریم‌ها صنعت را سرپا نگه دارند و بعد از شیوع کرونا هم شاهد بودیم داروهایی که نیاز بیماران بود، در داخل تولید شد و از واردات بی نیاز شدیم.

شهریاری با اشاره به جایگاه صنعت داروسازی کشور، گفت: در حال حاضر ایران جزو ۶ کشور اول دنیا در ساخت واکسن است و این یک افتخار برای نظام جمهوری اسلامی است.

وی در خصوص اینکه چرا موافق ارز ترجیحی بودیم، افزود: برای آزاد شدن ارز دارو ۶۰ هزار میلیارد پول نیاز است که به بیمه‌ها داده شود تا مردم تحت فشار افزایش قیمت دارو نباشند و ما می‌ترسیدیم این پول به بیمه‌ها نرود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: بیمه‌های ما یک قلک هستند و فقط پول دریافت می‌کنند تا به مردم بدهند و اصلاً به عنوان یک صنعت عمل نمی‌کنند.

وی با عنوان این مطلب که ما شاهد هستیم خیلی از داروهای حیاتی با ارز نیمایی می‌آید، افزود: دولت قیمت دارو را پایین نگه می‌دارد به خاطر اینکه به مردم فشار نیاید. لذا، باید به گونه‌ای از صنعت داروسازی کشور حمایت کنیم که بتواند صادرات داشته باشد و تا وقتی قیمت دارو واقعی نشود، صنعت توسعه نخواهد یافت.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب