امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 56335 تاریخ انتشار: جمعه ۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۳:۱۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکتر قاضی عسگر درنشست خبری اعلام کرد؛

بیسکوئیت فرخنده دستاورد 60 ساله خود را به زبان روز دنیا مطرح می کند/ از ۵ محصول جدید و کاملا متفاوت بیسکوییت فرخنده در نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات رونمایی شد/ نوآوری فرخنده در تولید بیسکوئیت بدون قند است

خبرایران : مدیرعامل مجموعه صنایع غذایی فرخنده گفت : تلاش ما این است که دستاورد ۶ دهه خود را به زبان روز دنیا مطرح کنیم. ایده ی ما این بوده است که فرخنده ۶ دهه اصالت و قدمت داشته است و یک کسب و کار خانوادگی بوده را به یک کسب و کار بین المللی تبدیل کنیم. در این راستا برند ما در بسیاری از کشورها سهم دارد و از جمله محدود برندهایی هستیم که در بسیاری از کشورها برند خود را ثبت کرده ایم.
بیسکوئیت فرخنده دستاورد 60 ساله خود را به زبان روز دنیا مطرح می کند/ از ۵ محصول جدید و کاملا متفاوت بیسکوییت فرخنده در نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات رونمایی شد/ نوآوری فرخنده در تولید بیسکوئیت بدون قند است

به گزارش خبرنگارخبرایران ،نشست خبری« ۶۰ سالگی برند بیسکوئیت فرخنده» صبح امروز 2 مهر ماه 1400 با حضور« دکتر یوسف قاضی عسگر» مدیرعامل مجموعه صنایع غذایی فرخنده ، «دکتر سید محمد علوی» مدیر بازاریابی گروه صنایع غذایی فرخنده ، «دکتر مسیح قاضی عسگر» مدیر تحقیق و توسعه(R&D)گروه صنایع غذایی فرخنده و اصحاب رسانه  در تالار اصفهان واقع در نمایشگاه بین المللی تهران همزمان با بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته برگزارو دراین نشست خبری «دکتر یوسف قاضی عسگر» مدیرعامل مجموعه صنایع غذایی فرخنده درباره این برند اظهارداشت: در سال ۱۳۴۰ این مجموعه توسط پدربزرگ بنده حاج عبدالله واعظ شوشتری کارخانه فرخنده را تاسیس کردند و با ماشین آلات کوچک و ابتدایی، البته مدرن تولید بیسکوئیت را آغاز کردند.

مدیرعامل مجموعه صنایع غذایی فرخنده تصریح کرد : بعد از ۲ الی ۳ سال استقبال از محصولات، این محصولات را به استان های همجوار از جمله خوزستان، فارس، اهواز، هرمزگان و در واقع منطقه جنوبی کشور کار خود را توسعه داده و در سال ۱۳۶۹ پروژه انتقال شرکت به شهرک صنعتی اتفاق افتاد و در سال ۱۳۷۰ فاز جدید شرکت در شهرک صنعتی جی آغاز به کار کرد.

وی عنوان داشت : از سال ۱۳۷۳ اولین صادرات‌های شرکت فرخنده به آسیای میانه اتفاق افتاد که تا سال ۱۳۷۶ و اوایل سال ۱۳۷۷ بسیار رونق خوبی داشت در کشورهای قرقیزستان، قزاقزستان، تاجیکستان و ازبکستان بازار بسیار خوبی داشتیم و فعالیت های قوی در حال انجام است.

دکترقاضی عسگر ابرازداشت : در طی این سالها اتفاقاتی درباره محصولات جدید رخ داد و نقاط عطفی را بیان کنیم در سال ۱۳۸۳ صادرات ما دوباره استارت خورد و با کشورهای تاجیکستان، عراق و افغانستان آغاز شد و در حال حاضر ۳۵ کشور مقصد محصولات ما هستند؛ که شامل آمریکای شمالی، کشورهای اروپایی، کشورهای آسیای میانه، استرالیا، کشورهای حاشیه خلیج فارس، چین و کشورهای غرب آفریقا است.

وی تاکید کرد:  در سال ۱۳۹۶ سهامداران و مدیرعامل پیشین فرخنده سهام و مسئولیت خود را واگذار کردند از بین تمام اعضای خانواده قرعه به نام من افتاد. از سال ۱۳۹۶ تمام تلاش خود را در جهت تغییر ساختار کردیم. ساختار سازمانی را تغییر دادیم که این تغییرات شامل یکسری تحولات در زمینه برندینگ، لیبلینگ و لوگو بود تا به نوعی مدرن سازی کنیم.

مدیرعامل مجموعه صنایع غذایی فرخنده ادامه داد: تلاش ما این است که دستاورد ۶ دهه خود را به زبان روز دنیا مطرح کنیم. ایده ی ما این بوده است که فرخنده ۶ دهه اصالت و قدمت داشته است و یک کسب و کار خانوادگی بوده را به یک کسب و کار بین المللی تبدیل کنیم. در این راستا برند ما در بسیاری از کشورها سهم دارد و از جمله محدود برندهایی هستیم که در بسیاری از کشورها برند خود را ثبت کرده ایم. سعی داریم تا یک برند ایرانی و یک هویت مستکم و آبرومند برای شرکت و کشور عزیزمان ایجاد نماییم.

وی اضافه کرد: کشورها در دنیای امروز ارزششان به برندهای بزرگشان است. ما وقتی درباره ژاپن ، آلمان و سایر کشورها صحبت می کنیم برندهای بزرگ آنها به یاد ما می آید و خیلی درباره رستورانها و کوه  و غیره صحبت نمی کنیم و ما تلاشمان این است به عنوان یک تولید کننده در صنعت شیرینی و شکلات و صنایع غذایی یک برند به برندهای ایران اضافه کنیم یک برند برای کشورخودمان ارزش و اعتبار بیشتری را کسب نمائیم.

 

دکترعلوی : فرخنده سالهاست در نزد مردم ایران جایگاه خاصی به جهت طعم و کیفیت دارد

دکترسید محمد علوی مدیر بازاریابی گروه صنایع غذایی فرخنده نیز درادامه این نشست خبری اظهارداشت : فرخنده سالهاست که در نزد مردم ایران جایگاه خاصی به جهت طعم و کیفیتی که دارد و لطفی است که به این برند دارند. و در بین خانواده ها شناخته شده است و مدل مصرف به گونه ای بوده است که در بسته بندی‌های بزرگ عرضه می‌شده است و فرخنده بزرگترین تولید کننده و عرضه کننده بسکوئیت جعبه ای در کشور است .

وی عنوان داشت : در سال ۱۳۹۶ با تغییر مدیریت چشم انداز بین المللی شدن محصولات ما ظهور کرد و در حال حاضر به ۳۵ کشور در حال صادرات محصولات هستیم اما مسئله ی مهم فراتر از صادرات، این است که این برند را در کشورهای مختلف معرفی کنیم.

مدیربازاریابی گروه صنایع غذایی فرخنده تاکید کرد : محصول فرخنده  باید سفیر ایران در اکثر کشورها باشد و  تصمیم بر این شد یک تغییری در استراتژی برند ایجاد کنیم به جهت جذب مصرف کنندگان که ارتباط کمتری با این محصول داشته‌اند.

وی ابرازداشت : ما نیازمند دو اقدام کلیدی بودیم تا محصولات فرخنده از حیث بسته بندی و هویت بصری خود بتواند با نسل جدید ارتباط بهتری برقرار کند و فرخنده از یک برند قدیمی و پر اصالت به یک برند با اصالت اما به روز تبدیل شود.

دکترعلوی خاطرنشان کرد : درابتدا ما مطالعات مختلفی را انجام دادیم و در نهایت خروجی آن بسته بندی جدید محصولات بود. شکل بسته‌بندی علاوه بر رقابتی بودن در بازار داخل، با شرکت‌های بزرگی که در سطح بین الملل درحال فعالیت هستند قابل رقابت باشد. ما رقبای زیادی در خارج از کشور داریم که شرکت‌های ترکیه ای یکی از آنهاست.

وی ادامه داد: ما به دنبال توسعه محصولات هستیم و محصولاتی را تولید و به بازار عرضه میکنیم که هم مشتریان وفادار ما انتظار داشتند و نسل جدید هم یک محصول جدید متناسب با دغدغه ها و انتظاراتش آن را دریافت کند. و این ۲ مسئله به شکل عملیاتی قرار گرفت و اجرایی شد.

مدیر بازاریابی گروه صنایع غذایی فرخنده تصریح کرد : ما به شکل غیررسمی محصولات فرخنده را با بسته بندی جدید از دی ماه سال پیش وارد بازار کردیم و به آرامی زمینه بازار را مورد سنجش قرار دادیم و یک الی ۲ تا از محصولاتی که میخواهیم به شکل نمادین از آن رونمایی کنیم وارد مارکت کردیم و با استقبال خوبی رو به رو شدیم.

 

دکترقاضی عسگر:  شرکت صنایع غذایی فرخنده رویکرد سلامت محور بودن را داشته و حساسیت ویژه‌ای در تهیه محصولات خود به خرج می دهد

دکترمسیح قاضی عسگر، مدیر تحقیق و توسعه(R&D)گروه صنایع غذایی فرخنده نیزدرادامه این نشست خبری اظهارداشت : شرکت فرخنده یک شرکت تحقیق محور است و بحث تحقیق و توسعه جایگاه کلیدی و بااهمیتی را در شرکت ایفا می‌کند.

مدیر تحقیق و توسعه(R&D)گروه صنایع غذایی فرخنده تاکید کرد:  واحد تحقیق و توسعه از روز اول که یک ایده اولیه محصول مطرح می‌شود با مطالعات اولیه کار خود را شروع می کند و بر اساس آن مطالعات کانسپت هایی ایجاد می‌شود و با جمع بندی صورت گرفته، با محدودیت‌های تولید منطبق می‌شوند تا با مزیت های رقابتی یک محصول بتواند موقت تولید شود.

وی عنوان داشت: درشرکت فرخنده وقتی به مفهوم تحقیق و توسعه اشاره می‌کنیم بسیاری از شرکت‌های ایرانی در این مسئله عملکرد متفاوتی دارند و علت این است که ما یکی از بزرگترین تولیدکنندگان بیسکوئیت ایران هستیم که با همین موضوع ۴۰ درصد محصولات در حال صادرات است وقتی از توسعه محصول صحبت می‌کنیم باید با تمام تعاریف بین الملل منطبق باشد.

دکترقاضی عسگراضافه کرد : ما در این نمایشگاه ۵ محصول را رونمایی کردیم که به شرح زیر است؛ اولین محصول بیسکوئیت بدون قند است که به نظر ما این محصول نه تنها نقطه عطفی در روند حرکت صنایع غذایی است بلکه سبب حرکت صنایع غذایی در کل کشور است. به این علت است که به معنای واقعی یک بیسکوئیت بدون قند معرفی شده است.

وی اضافه کرد : به صورت کلی محصول بدون قند توسط مشتریان خارجی ما و همچنین بازار داخل مورد تقاضا بوده است که به سبد غذایی ما اضافه بشود البته این کار موضوع پیچیده ای بود و به کار علمی زیادی نیازداشت که تا به امروز طول کشیده است .

مدیرتحقیق و توسعه(R&D)گروه صنایع غذایی فرخنده ادامه داد : موضوع بدون قند به محصولی اطلاق می‌شود که قند کل محصول کمتر از نیم درصد باشد و برای اولین بار قند کل محصول در حد ۴ دهم درصد است و شرکت‌های دیگری بوده است که ادعای بدون قند را دارند اگر موضوع را به صورت دقیق بررسی کنیم در زمره بدون قند قرار نمی‌گیرند و قند بالای نیم درصد دارا هستند.

دکترقاضی عسگرخاطرنشان کرد : ترکیبی از شیرین کننده‌های مصنوعی را استفاده کردیم که تاییدیه استاندارد بین المللی راداراهستند و تاییدیه معاونت غذا و داروهای ایران وهمچنین موسسات بین المللی دنیا ازجمله FBA آمریکا را دارا می باشند و این شیرین کننده ها بدون ضررمی باشند و در بدن جذب نمی‌شوند این محصول مناسب افراد دیابتی نیز است.

وی درپایان سخنان خود گفت : در مفهوم محصولات سلامت محور شرکت صنایع غذایی فرخنده رویکرد سلامت محور بودن را داشته و حساسیت ویژه‌ای در تهیه محصولات خود به خرج می دهد به گونه ای که چندین سال است روغن بدون ترانس را در محصولات خود گنجانیده و به سلامت مشتریان خود می انیشد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب