امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 563 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رئیس مرکز تولید و فنی سیما:

جشنواره جام‌جم باعث ارتقای سطح کیفی برنامه‌ها می‌شود

خبرایران ، داور بخش برنامه‌های گفتگو محور ترکیبی سومین جشنواره جام جم اظهار امیدواری کرد که با توجه به فرصتی که برای ارزیابی آثار تلویزیونی فراهم شده نتایج داوری باعث ارتقای سطح کیفی برنامه‌ها شود.
جشنواره جام‌جم باعث ارتقای سطح کیفی برنامه‌ها می‌شود

به گزارش خبرایران، مجید شعبانپور اظهار داشت: تا کنون حدود نیمی از کارها را دیده‌ام و در میان آنچه که بازبینی شده هم کارهای خوب و قوی، هم کارهای متوسط و هم کارهای ضعیف حضور داشته است.

رئیس مرکز تولیدوفنی سیما ادامه داد: بعضی از کارها واقعا خوب و متناسب با استاندارد برنامه های تلویزیونی و دارای جذابیت‌های محتوایی و تصویری بوده است.

شعبانپور افزود: منظورم از استانداردهای تلویزیون این است که یک برنامه مؤلفه‌های خاص یک اثر تلویزیونی را رعایت کرده باشد. یک برنامه تلویزیونی باید با یک برنامه رادیویی فرق داشته باشد.

داور جشنواره جام جم با بیان اینکه متاسفانه بعضی از برنامه‌های بیشتر رادیویی هستند تا تلویزیونی گفت: یک برنامه اگر فقط متکی به گفت و گو و از جذابیت‌های یک برنامه تلویزیونی دور باشد هیچ فرقی با یک برنامه رادیویی ندارد.

وی اظهار داشت: انتظار می‌رود که برنامه‌سازان با بهره‌گیری از جذابیت‌های تصویری، دکورهای خلاقانه، جذابیت‌های دراماتیکی و استفاده از وُله‌ها از رادیویی بودن برنامه‌ها فاصله بگیرند تا تفاوت ببین یک برنامه تلویزیونی و یک برنامه رادیویی مشخص باشد.

وی ادامه داد: در واقع این موارد را در کنار پژوهش و اجرا می توان از جمله معیارهای داوری دانست. با توجه به این معیارهاست که مشخص می شود یک برنامه تا چه حد مؤلفه‌های تلویزیون را رعایت کرده است.

شعبانپور گفت: در بخش برنامه‌های گفت‌وگو محور مجموعا 13 جایزه اهدا می‌شود که در این جوایز برگزیدگان بخش‌های مختلف موضوعی، برنامه‌های ورزشی، فرهنگی ـ هنری، علمی ـ اقتصادی، اجتماعی و معارفی حضور خواهند داشت.

وی افزود: علاوه بر برگزیدگان هر بخش قرار است برگزیدگان اجرا، جذابیت‌های بصری و پژوهش هم معرفی و تقدیر شوند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب