امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 56226 تاریخ انتشار: شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱:۱۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با حضور دکتر علی‌آبادی ؛

قرارداد نیروگاه سیکل ترکیبی گل‌گهر 2 امضا شد

خبرایران : قرارداد نیروگاه سیکل ترکیبی گل‌گهر 2 با ظرفیت 546 مگاوات، صبح روز شنبه 27 شهریور 1400 میان گروه مپنا و شرکت شرکت مولد نیروگاهی گوهر سیرجان به امضا رسید.
قرارداد نیروگاه سیکل ترکیبی گل‌گهر 2 امضا شد

به گزارش خبرایران از مپنا نیوز، این قرارداد پس از اجرای موفقیت‌آمیز نیروگاه گل‌گهر 1 جهت تأمین برق مورد نیاز مجموعه صنعتی معدنی گل‌گهر توسط گروه مپنا با سرمایه‌گذاری شركت شرکت مولد نیروگاهی گوهر سیرجان و بهره‌گیری از ٢ توربین گازی MGT-70 (3) و یك بویلر بازیاب و توربین بخار ساخت گروه مپنا نهایی و امضا شد.
احداث این نیروگاه و تأمین تجهیزات آن با بهره‌مندی از آخرین تكنولوژی روز و كاملاً داخلی با امكانات ساخت داخل كارخانجات گروه مپنا، گام مهمی در تأمین برق مورد نیاز صنایع محسوب می‌شود و سرآغازی برای رفع محدویت‌های برق صنایع خواهد بود.
توربین MGT-70 (3) دارای ویژگی‌های مهمی است که موجب بهبود طراحی مکانیکی، بهبود محفظه احتراق، بهبود مسیر گاز داغ، بهبود سامانه خنک‌کاری توربین و بهبود آیرودینامیك پره‌های توربین و كمپرسور می‌شود. مجموع این تغییرات منجر به بالاتر رفتن راندمان در توربین گاز به میزان 36.4 درصد و در سیکل ترکیبی به میزان 55 درصد شده است که رقم قابل توجهی محسوب می‌شود.
نیروگاه سیکل ترکیبی گهران (گل گهرسیرجان)، در كیلومتر 50 جاده سیرجان - شیراز مستقر است.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب