امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5618 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱:۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرکل فرودگاه امام خمینی‌(ره) خبر داد،

انتقال زائران حج تمتع به فرودگاه امام خمینی(ره) از مساجد‌/ زائران بدون بدرقه‌کننده به فرودگاه می‌روند

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) گفت: در راستای جلوگیری از ازدحام و ترافیک در عملیات انتقال زائران حج تمتع از فرودگاه امام، زائران بدون حضور بدرقه‌کنندگان در فرودگاه، از مساجد معرفی شده توسط کاروان به فرودگاه منتقل می‌شوند.
انتقال زائران حج تمتع به فرودگاه امام خمینی(ره) از مساجد‌/ زائران بدون بدرقه‌کننده به فرودگاه می‌روند
به‌ گزارش خبر ایران  به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌‌های کشور‌ سعید چلندری با اعلام این خبر اظهار داشت: با هماهنگی سازمان حج و زیارت مقرر شده است که مراسم خداحافظی با زائران در مساجد انجام و عملیات انتقال زائران به فرودگاه از طریق اتوبوس صورت گیرد.

چلندری اضافه کرد: بار زائران نیز 24 ساعت پس از بازگشت ار طریق پست برای آنان ارسال می‌شود.

وی با اعلام آمادگی فرودگاه‌ امام‌خمینی (ره) در پذیرایی از زائران خانه خدا گفت: سالن حج این فرودگاه که مراحل پایانی آماده‌سازی را پشت سر می‌گذارد، در مساحتی به وسعت 5 هزار و 600 مترمربع در سه طبقه آماده خدمت‌رسانی به زائران سرزمین الهی است.

وی اظهار داشت: طبقه زیرین این سالن در‌ مساحت 800 مترمربع برای استراحت و نماز اختصاص داده شده و دو طبقه دیگر نیز شامل سالن انتظار، چک و بازرسی و توجیه زائران از سوی پلیس است.

به گفته چلندری بهره‌برداری از این سالن که روی بلوار فرودگاه و در ارتفاع هشت متری واقع شده، روز شنبه هشتم شهریور ماه با حضور وزیر راه و شهرسازی صورت می‌گیرد.

وی گفت: ‌46 چشمه بهداشتی در محوطه مستقبلین، 24 چشمه بهداشتی در ورودی و خروجی سالن، نصب 70 دستگاه نمایشگر، نصب 10 گیت چک و بازرسی سپاه و پلیس، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی از جمله امکاناتی است که در این سالن در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اظهار داشت: عملیات انتقال زائران حج تمتع با اعزام 21 هزار زائر 6 استان تهران، قم، لرستان، سمنان، البرز و قزوین صورت انجام می‌شود.

بنابراین گزارش عملیات انتقال زائران حج تمتع از 14 شهریور ماه آغاز می‌شود.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب