امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5613 تاریخ انتشار: سه شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۳:۵۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

زنان فقط ۱۰ درصد معتادان ایران را تشکیل می دهند، اما اثر منفی بیشتری دارند

اولین کارگاه آموزشی توانمندسازی سازمان های مردم نهاد در خصوص حمایت های اجتماعی از زنان بهبودیافته در شیراز آغاز به کار کرد.
زنان فقط ۱۰ درصد معتادان ایران را تشکیل می دهند، اما اثر منفی بیشتری دارند
به گزارش خبر ایران و به نقل از روابط عمومی جمعیت خیریه تولد دوباره، عباس دیلمی زاده مدیرعامل جمعیت تولد دوباره در این مراسم گفت: ظرفیت بالایی در استان فارس در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد وجود دارد که این موضوع ناشی از همکاری و هماهنگی دستگاه های دولتی از قبیل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر٬ بهزیستی استان و سازمان های مردم نهاد دانست.
او گفت: یکی از دلایل انتخاب شیراز به عنوان اولین استان برای شروع به کار این کارگاه را ‍پیشتازی شیراز در راه اندازی مراکز درمانی اعتیاد و حوزه مواد مخدر بیان کرد.


حضور سازمانهای مردم نهاد

در ادامه مراسم افتتاحیه این کارگاه٬ ابراهیمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس با بیان اینکه در چند ماه گذشته اقدامات مناسبی در استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر انجام شده است، گفت: حضور جدی و جهادی سازمان های مردم نهاد یکی از مظاهر اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر به عنوان شعار اصلی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

همچنین کشاورز٬ مدیرکل بهزیستی استان فارس گفت: آمار10 درصدی اعتیاد در بین زنان نسبت به آمار ۹۰ درصدی اعتیاد در بین مردان٬ حساسیت بیشتری ایجاد کرده است و بر جامعه اثر منفی بیشتری گذاشته و می گذارد.

او ادامه داد: ما باید از تمام ظرفیت های خود برای توانمند کردن زنان با استفاده از تجارب و علم روز در مقابل مواد مخدر استفاده کنیم. 


از زنان معتاد حمایت می شود

زهرا بنیانیان٬ مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه رحمانی فضلی٬ وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر بر حساسیت و هوشیاری زنان و خانواده ها در مقابله با مواد مخدر تأکید بسیاری دارد، گفت: زنان ظرفیت بسیار خوبی برای بحث اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر هستند.

مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور زنان و خانواده همچنین به تفاهم نامه چهارجانبه ای که با همکاری معاونت ریاست جمهوری در امور زنان٬ وزارت بهداشت و و وزارت رفاه٬ کار و امور اجتماعی و ستاد مبارزه با مواد مخدر تحت عنوان افزایش گسترش حمایت های اجتماعی از زنان معتاد اشاره کرد.

او گفت: برگزاری کارگاه آموزشی در 6 استان درباره نوع و نحوه خدمات سازمان های مردم نهاد برای حمایت های اجتماعی از زنان بهودیافته زیرمجموعه ای از تفاهمنامه ذکر شده است.

در این کارگاه آموزشی دو روزه بیش از ۳۵ سازمان مردم نهاد فعال حوزه اعتیاد استان شیراز گردهم آمده اند تا مفاهیم مربوط به حمایت های اجتماعی از زنان بهبودیافته و خدماتی که سازمان های مردم نهاد می توانند به زنان بهبودیافته ارایه کنند را به اشتراک گذارند.

در مراسم افتتاحیه این کارگاه آموزشی با حضور مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور زنان و خانواده٬ دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان شیراز٬ مدیرکل بهزیستی استان شیراز و مدیرعامل جمعیت تولد دوباره برگزار شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب